http://www.modelimex.cz
ICM 1:35
Kat.č. 35583
le.gl.Einheits-Pkw Kfz.2
WWII German Light Radio Communication Car
Po roce 1933 začalo Německo budovat moderní armádu, tím vznikl i požadavek na zavedení lehkých, středních a těžkých vozidel pro potřeby armády. Mezi základní požadavky patřila dobrá průchodnost terénem, pohon všech kol, nezávislé zavěšení kol a jednoduchá otevřená karosérie. Na výrobě se podílely společnosti Stoewer, BMW a také Hanomag . Od roku 1940 do kroku 1943 vyráběla společnost Stoewer zjednodušenou variantu označovanou Type 40 bez řiditelné zadní nápravy. Od roku 1942 byla vozidla nahrazovaná VW Kubelwagen, který byl jednodušší na výrobu a byl levnější. Celkem bylo vyrobeno zhruba 13 000 Le.Gl.Einheits-PKW. Vyráběné základní automobily se v terénu ukázaly být příliš těžké, příliš komplikované a nespolehlivé. Auta Le.Gl.Einheits-PKW byly vyrobeny s různými typy karoserií, například rádio-komunikační vůz Kfz.2 se třemi sedadly a rádiem Torn Fu.b1.
V roce 2011 vydal ukrajinský výrobce první model tohoto vozidla, pod, kat. č. 35552. Po několika letech využil potenciál nových stavebnic (kat.č. 35582/35581) a vydal zcela novou stavebnici, která nemá s předchůdce skoro nic společného. Využil právě základ z nedávno vydaných stavebnic a zaměnil jeden rámeček, který obsahuje nové části karosérie a vysílačku. Stavebnice je zabalena do krabičky s krásnou malbu na vrchním dílu obalu. Výlisky jsou baleny v "samostatné" krabičce s výklopným víčkem, jak je u výrobce již standardem. Po otevření uvnitř nalezneme pět rámečků z šedého plastu, jeden s transparentními díly, manuál a k němu přiložený malý obtiskový aršík. Plast je přiměřeně tvrdý s perfektně vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Stopy po vyhazovačích nalezneme na vnitřních částech některých dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Jednotlivé díly se vyznačuje vysokou úrovní detailů. Rám podvozku je velice detailní i přes menší počet dílů. Složen je z jednoho většího celku ke kterému dolepujeme jednotlivé detaily. Součásti modelu je i kompletní motor s převodovkou, k němu postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Pokud bychom, chtěli ponechat motor otevřený, bude potřeba zapojit trochu modelářského umu. Interiér je zpracován kvalitně včetně vysílačky Torn Fu.b1. Všechny dveře na vozidle můžeme ponechat v otevřené poloze. K přiloženým puškám je zapotřebí dodělat řemeny, například pomocí cigaretového papírku. Plátěná střecha je v modelu pouze složená je možné, že v budoucnu výrobce vydá i přebal s nataženou střechou. Kola ve stavebnici jsou tvořena z plastu, mají jemný vzorek, ale bohužel bez log výrobce pneumatik. Transparentní díly, jsou krásně čiré, bez poškození i díky zabalení v samostatném sáčku, ten je dobře chráněny před případným poškozením. Manuál je přehledný, kvalitně vytištěný a díly které nevyužijeme, jsou dobře označeny. Díky tomu nás provede celou stavbou bez větších problémů. Obtisky jsou kvalitní a mají tenký krycí lak, obsahují i budíky pro přístrojovou desku. Vybírat můžeme ze čtyř různých vozů:
- le.gl. Einheits-Pkw (Kfz.2), 29th Artillery Regiment, France, June 1940
- le.gl. Einheits-Pkw (Kfz.2), 3./JG51, Smolensk (Russia), Aufgust 1941
- le.gl. Einheits-Pkw (Kfz.2), 6 P.D., Russia, September 1941
- le.gl. Einheits-Pkw (Kfz.2), Ramcke Brigade, Libya, 1942
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: