http://www.modelimex.cz
ICM 1:35
Kat.č. 35582
le.gl. Einheits-Pkw (Kfz.1) WWII German Personnel Car
Po roce 1933 začalo Německo budovat moderní armádu, tím vznikl i požadavek na zavedení lehkých, středních a těžkých vozidel pro potřeby armády. Mezi základní požadavky patřila dobrá průchodnost terénem, pohon všech kol, nezávislé zavěšení kol a jednoduchá otevřená karosérie. Na výrobě se podílely společnosti Stoewer,
BMW a také Hanomag . Od roku 1940 do kroku 1943 vyráběla společnost Stoewer zjednodušenou variantu označovanou Type 40 bez řiditelné zadní nápravy. Od roku 1942 byla vozidla nahrazovaná VW Kubelwagen, který byl jednodušší na výrobu a byl levnější.
Novinka vychází z modelu uvedeného na prodejní pulty v roce 2018 pod kat.č. 35581 le.gl.Pkw Kfz.1 German WWII Light Personnel Car. Nový přebal této stavebnice představuje vozidlo s nataženou plátěnou střechou oproti předchozímu modelu se zcela složenou. Stavebnice je zabalena do krabičky s krásnou malbu na vrchním dílu obalu. Výlisky jsou baleny v "samostatné" krabičce s výklopným víčkem, jak je u výrobce standardem. Po otevření uvnitř nalezneme čtyři rámečky z šedého plastu, jeden s transparentními díly, manuál a v něm přiložený malý obtiskový aršík. Plast je přiměřeně tvrdý s perfektně vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Stopy po vyhazovačích nalezneme na vnitřních částech některých dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Jednotlivé díly se vyznačuje vysokou úrovní detailů. Součásti modelu je i kompletní motor s převodovkou, k němu postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Vše pak následně nalepíme na spodní rám podvozku. Pokud bychom, chtěli ponechat motor otevřený, bude potřeba zapojit trochu modelářského umu. Díly kapoty motoru nejsou ve stavebnici odděleny od zbytku vozidla. Interiér je zpracován kvalitně včetně jemně ztvárněného polstrování zadního sedadla. K přiloženým puškám doděláme pouze řemeny pomocí cigaretového papírku. K přebalu přidal výrobce zcela nový rámeček obsahující roztaženou plátěnou střechu včetně bočních okének. Střecha má decentní prověšení a skládá se jen z několika málo součástek. Pokud se blíže podíváme na rozložení dílů na rámečcích A a B v manuálu označeny červeně, zjistíme, že obsahují i díly pro složenou plátěnou střechu. Díky tomu si může modelář vybrat jakou variantu na konec postaví. Transparentní díly, jsou krásně čisté, bez poškození i díky zabalení v samostatném sáčku, ten je dobře chráněny před případným poškozením. Všechny kola jsou tvořena z plastu, mají jemný vzorek, ale bez log výrobce pneumatik. Manuál je přehledný, kvalitně vytištěný a díly které nevyužijeme, jsou v něm dobře označeny. Díky tomu nás provede celou stavbou bez větších problémů. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak a nabízejí výběr z čtyř vozů:
- le.gl. Einheits-Pkw (Kfz.1), 16 Pz.D, Don area, June 1942
- le.gl. Einheits-Pkw (Kfz.1), 11 Pz.D, Ukraine, July 1941
- le.gl. Einheits-Pkw (Kfz.1), Panzergruppe 1 Kleist, kraine, July 1941
- le.gl. Einheits-Pkw (Kfz.1), Stary Bykhov (Belorussia), July 1941
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: