http://www.modelimex.cz
MiniArt 1:35
Kat.č. 35186
Soviet 1,5t Truck w/M-4 Maxim AA Machine Gun
V roce 1929 společnost Ford Motor Company souhlasila s vybudováním továrny v Nižním Novgorodu. Součástí linky byla i výroba dvouosého lehkého nákladního automobilu Model AA. Sovětské vedení rozhodlo o potřebě těžšího vozidla , v rozmezí 2-3 tuny. Přidáním další nápravy vytvořily svůj vlastní unikátní model AAA. Tento vůz byl sovětským ekvivalentem amerického nákladního automobilu CCK 2-1/2 ton a byl vyroben v desítkách tisíc kusů. Ze předu AAA využil kabinu, kapotu a blatníky z modelu Ford A a AA. Náhradní kola, byla uložena pod korbou, blatníky díky tomu nepotřebovaly výřezy, charakteristické pro konstrukce vozů "20 let". Nicméně v roce 1940 došlo k mírnému přepracování typu AAA, došlo ke zvýšení výkonu motoru a přemístění kol na blatníky a tím standardizování součástí karosérie dodávané s modely A a AA, která měly náhradní kola namontována na blatníku. Během výroby vznikly různé nástavby nebo úpravy, které si vyžádala armáda nebo postupující válka, mezi nimi i protiletadlová úprava.
Nedávná novinka od ukrajinského výrobce, představuje dvounápravový GAZ v nákladním provedení upraveného, jako nosič protiletadlové úpravy se čtyřmi kulomety Maxim. Krabička napěchována výlisky v sobě ukrývá rámečky ze světle šedého plastu, transparentní díly, leptanou planžetu a aršík s obtisky. Většinu rámečků může modelář znát z jiných přebalů, výrobce přidal několik nových rámečků s díly pro protiletadlový kulomet. Vysokou detailnost zajišťují formy vzniklé pomocí 3D modelování s využití vícedílných forem. To zajišťuje vysokou přesnost a čistotu lisování a díky tomu i dobré lícování jednotlivých dílů při samotné stavbě. Stopy po vyhazovačích jsou umístěny na méně viditelných místech nebo je snadno odstraníme, otřepy nebo propadlá místa budeme hledat marně. Rám podvozku je velice detailní počtem dílů a tím i složitý na dodržení geometrie, modelář by si měl dát pozor při lepení, tak aby nevznikla tvz. "vrtule". Interiér kabiny je ztvárněn do detailu včetně naznačení kožené sedačky, výrobce nezapomněl ani na možnost otevření čelního okna. Totéž platí i o motoru, který lze ponechat odkrytý, doplníme jen rozvody z drátků podle fotografií. Velmi realistické je ztvárnění povrchu dřeva nákladového prostoru, modelář má na výběr ze dvou typů (výšek) bočnic. Jen je potřeba si vybrat jaký konkrétní stroj budeme stavět a tomu přizpůsobit daný typ bočnic. Stop po vyhazovačích se na těchto dílech bát nemusíme, tak jako u jiných výrobců. Kulomety jsou ztvárněny velice detailně, doplníme pouze hadičky z domácích zásob k rozvodu chladící kapaliny. Součástí jsou náhradní zásobníky, které vložíme do připraveného boxu na korbě. Lepty obsahují drobné díly, které by v plastu byli už na hranici možnosti zpracování. Obtisky mají tenký krycí lak a umožňují modeláři postavit deset atraktivních předloh včetně jedné kořistní. Manuál je přehledný a stavbou modeláře provede bez problémů. Na poslední straně můžeme vystřihnout podložku s názvem modelu a výrobce, vhodnou pro soutěžní výstavy.
Náhled na krabičku a manuál: