http://www.modelimex.cz
MiniArt 1:35
Kat.č. 35257
Soviet 2T Truck AAA type w/Field Kitchen
V roce 1929 společnost Ford Motor Company souhlasila s vybudováním továrny v Nižním Novgorodu. Součástí linky byla i výroba dvouosého lehkého nákladního automobilu Model AA. Sovětské vedení rozhodlo o potřebě těžšího vozidla , v rozmezí 2-3 tuny. Přidáním další nápravy vytvořily svůj vlastní unikátní model AAA. Tento vůz byl sovětským ekvivalentem amerického nákladního automobilu CCK 2-1/2 ton a byl vyroben v desítkách tisíc kusů. Ze předu AAA využil kabinu, kapotu a blatníky z modelu Ford A a AA. Náhradní kola, byla uložena pod korbou, blatníky díky tomu nepotřebovaly výřezy, charakteristické pro konstrukce vozů "20 let". Nicméně v roce 1940 došlo k mírnému přepracování typu AAA, došlo ke zvýšení výkonu motoru a přemístění kol na blatníky a tím standardizování součástí karosérie dodávané s modely A a AA, která měly náhradní kola namontována na blatníku. Po vypuknutí války, byli určité části zjednodušeny jako jsou ploché blatníky, jak je možné vidět v některých modelech MiniArt. Podvozek taktéž sloužil jako základ pro obrněné automobily Ba6 a Ba10.
Nedávná novinka od ukrajinského výrobce, představuje třínápravový GAZ v nákladním provedení společně s polní kuchyní. Krabička napěchována výlisky v sobě ukrývá rámečky ze světle šedého plastu, transparentní díly, leptanou planžetu a aršík s obtisky, celkem 763 dílů. Vysokou detailnost zajišťují formy vzniklé pomocí 3D modelování s využití vícedílných forem. To zajišťuje vysokou přesnost a čistotu lisování a díky tomu i dobré lícování jednotlivých dílů při samotné stavbě. Stopy po vyhazovačích jsou umístěny na méně viditelných místech, otřepy nebo propadlá místa budeme hledat marně.
Rám podvozku je velice detailní počtem dílů a tím i složitý na dodržení geometrie, modelář by si měl dát pozor při lepení, tak aby nevznikla tvz. "vrtule". Prostor řidiče má krásně ztvárněný interiér včetně kožené sedačky, výrobce nezapomněl na možnost otevření čelního okna. Totéž platí o motoru, který lze díky detailnímu provedení směle nechat odkrytý, doplníme jen rozvody z drátků podle fotografií. Velmi realistické ztvárnění povrchu dřeva zaujme na nákladovém prostoru. Stop po vyhazovačích se na těchto dílech bát nemusíme, tak jako u jiných výrobců. Součástí, jak název na obalu prozrazuje je i polní kuchyně. S tou jsme se mohli setkat v několika přebalech (kat.č.35057/61/98). Samotná předloha je zastoupena v několika rámečcích. Na několika dílech nalezneme pár malých otřepů, které snadno začistíme. Sestavení kuchyně určitě nebude dělat problém i méně zkušeným modelářům. Jako bonus přibalil výrobce i několik různorodých doplňků pro zaplnění nákladní plochy. Jedná se o dva shodné rámečky se sudy, lahvemi, menšími bedničkami a dva čiré rámečky s lahvemi. Dvě figurky řidiče a spolujezdce oživí automobil například v malém dioramatu. Transparentní díly jsou krásně čiré bez jakýkoliv vad. Lepty obsahují drobné díly, které by v plastu byli už na hranici možnosti zpracování. Obtisky mají tenký krycí lak a umožňují modeláři postavit čtyři různé stroje.
Pohled na krabičku a manuál:
Manuál: