Tchert: tie fotky boli na 1-331 boli kedysi dávn otisknuté v HPM v séria článkov "Pevnost Brno". Predpokladal som,že niekto bude mať lepší pohľad na podvozok... :/
Pro Filipa, myslíš tu fotku co přikládám? Z fotek je vidět, že ruský shermany používali z 99,9% kovový pásy a to typ T54 a T49. Myslím si že to tu nezaznělo ale ruský shermany byly vždycky s dieslovým motorem, takže typ M4A2 (US značení) nebo Sherman MK III (britský označení pro M4A2). Pro mě je nej volba ruskýho shermana M4A2 s 76mm kanonem, stavebnici dělal Dragon a Academka.
M4A2 (76) není až takový problém... pokud člověk není znalec Shermanů, tak ho nenapadne, že Sherman III je britská verze M4A2... a pak se člověk ptá na fóru...
Stále sa neviem dopátrať k origo skenom sherman-a 1-331,potrebujem obe fotky z prílohy,aby som ho vedel postaviť. Ak niekto vie,kto je majiteľ fotiek budem vďačný za info,prípadne aj zaplatím za skeny!!!
Nájde sa frajer,čo by dokázal identifikovať výrobcu stroja na fotke? Je to stroj zo skorej výroby,preto mám dilemu,akú stavebnicu použiť,ako základ... Použiť stavebnicu od draka 6573,alebo od Tasky 35-017...???
Pěkný fotky! Ta M4A2 by mohla být vyrobena továrnou Fisher. Je na to málo indicí, můt typ to je protože Fisher jich vyrobyl nejvíc a šly na Lend-lease. Ke stavebnici rozhodně bych šel do Asuky, podle mě je lepší než Drak. Jen pozor ta M4A2 má starý podvozek z M3.
Ešte by to mohol byť Pullman, ale podľa týchto dvoch fotiek vyzerá, že má dole vpredu cast. V kombinácii s M3 bogeys a DV by to najviac svedčalo Fisheru, ktorý mal casty ako prvý a prakticky od začiatku výroby M4. Aj závesné oká, ktoré to má na čelnom pláte, boli typické najmä pre Fisher. Na Pullmany je ale veľmi málo podkladov, takže sa ani moc nevie, ako vyzerali a podľa toho, že od nich predtým kupovali Briti napriamo M3, mohli kľudne lend lease M4 od nich ísť prednostne práve tam (to je ale čisto moja domnienka). No a samozrejme, šanca, že ide o Fisher, je vždy niekoľkorát vyššia, práve kvôli vyrobeným počtom. Osobne by som šiel do M4A2/Sherman III DV od Asuky a skúsil to dať na skorého dieselového Fishera. Marking je špičkový, takže to bude stát za to.
Ďakujem za reakcie;osobne som tipoval Fisher,nakoľko ostatný výrobcovia začali už od nábehu výroby osádzať stroje podvozkom VVSS early,kdežto tento je ešte initial a tie išli z výroby od Fischer-a. Ako píšete,v hre ostáva ešte Pullman,ale tam neviem zistiť,či vyrábal stroje z initial podvozkom. Otázne je prevedenie toho krytu antény na pravej str. čela korby,či bolo odlievané,alebo "fišerácke D". Z toho potom vyplýva aj použitie stavebnice,nakoľko Taska robí DV s krytom "D",kdežto spomínaná stavebnica od draka má túto partiu naznačenú,ako odliatok... A aj skoré šermíky od Fisher-a mali túto partiu,ako odliatok...