Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Technika ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Škoda 256 a nejen ta ETA Drilling

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 124 • Stránka 5 z 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Tomáš Jakl » 06 dub 2021, 14:57

Dost dobrá práce!

Další dvě fotky z ETY. Člověk, co tam fotografoval, měl neobyčejné nadání pro nicneříkající třičtvrtěcelek.
Přílohy
ETA_01.jpg
ETA_02.jpg
- - -
Pročítáme dopisy dávno mrtvých lidí v pošetilé naději, že nás dovedou k pokladu. A ejhle. Někdy opravdu dovedou.
- - -
Uživatelský avatar
Tomáš Jakl
 
Příspěvky: 795
Registrován: 05 zář 2005, 13:49
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 06 dub 2021, 15:24

Tomáš Jakl píše:Další dvě fotky z ETY

No paráda, a pak že nerostou :P
První fotka jasná Škoda 256 B (benzín). Jasně čitelná SPZ Pol - 112464, o pár čísel výše než ty policejní SPZ na Škodovkách z ústupový kolony co jsem tu postnul v sobotu. Asi stejná výrobní série?
Barva světle šedá, nebo Dunkelgelb. Jasně patrný obdelníkový plátěný poklop nad velitelem/spolujezdcem. Držák na notek, bez něho samotného, tak jak na ostatních fotkách těchto strojů.
Druhá fotka na první pohled nevypadá jako Škoda 256, ale za ní je ten Drilling. To musim pořádně prohlídnout. :idea:

Mirek
Naposledy upravil Mirek_Z dne 06 dub 2021, 18:25, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod hoenny » 06 dub 2021, 15:27

:shock: :shock: :shock: ... Honza
Don´t give up, hold on tight!... Hoenny´s way
Uživatelský avatar
hoenny
 
Příspěvky: 2915
Registrován: 11 čer 2007, 21:24
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 06 dub 2021, 17:17

Tak na druhý pohled...
Na druhé fotce, si myslím že je nákladní automobil GMC ACK-353, 1.5-ton, 4x4, s úpravou pohonu na dřevoplyn. Dle aplikované kamufláže tipuji že se jedná o vůz původně používaný některou z ozbrojených složek...možná k výcviku. napovídají tomu i opěrky lavic na ložné ploše.
Fotky GMC ACK - 353:
id_gmc_ack353_full.jpg

GMC ACK-353_5.jpg

GMC ACK-353_1.jpg

Skrz okno tohoto náklaďáku je vidět něco, co mi tvarem připomíná zadní část pancíře Panzerwerfer ETA. Jsou vidět asi tři nýty. Dále na samotném Drillingu je vidět konstrukce ze silnějších drátů...možná nosná konstrukce "pancéřových" desek co na tomto stroji byly později k vidění. Detail je vidět v knize AFV Photo Album vol.1 na straně 118.
Dovolil jsem si označit na fotce, a doplňuji fotkou zadní partie Panzerwerferu:
ETA_02_001.jpg

new03.jpg


Mirek
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Tomáš Jakl » 07 dub 2021, 00:17

Mirek_Z píše:...Na druhé fotce, si myslím že je nákladní automobil GMC ACK-353, 1.5-ton, 4x4, s úpravou pohonu na dřevoplyn. Dle aplikované kamufláže tipuji že se jedná o vůz původně používaný některou z ozbrojených složek...možná k výcviku. napovídají tomu i opěrky lavic na ložné ploše.

To by mohlo být. Francouzská armáda jich měla 2000 a v roce 1940 jich podstatnou část ukořistili Němci.
Přílohy
gmc-ack-353.gif
- - -
Pročítáme dopisy dávno mrtvých lidí v pošetilé naději, že nás dovedou k pokladu. A ejhle. Někdy opravdu dovedou.
- - -
Uživatelský avatar
Tomáš Jakl
 
Příspěvky: 795
Registrován: 05 zář 2005, 13:49
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Tomáš Jakl » 07 dub 2021, 17:57

Mirek_Z píše:Skrz okno tohoto náklaďáku je vidět něco, co mi tvarem připomíná zadní část pancíře Panzerwerfer ETA. Jsou vidět asi tři nýty. Dále na samotném Drillingu je vidět konstrukce ze silnějších drátů...možná nosná konstrukce "pancéřových" desek co na tomto stroji byly později k vidění. Detail je vidět v knize AFV Photo Album vol.1 na straně 118.


Dobrý postřeh. Myslím, že střecha GMC je vidět na téhle fotografii z opačné strany.
Přílohy
ETA_03.jpg
- - -
Pročítáme dopisy dávno mrtvých lidí v pošetilé naději, že nás dovedou k pokladu. A ejhle. Někdy opravdu dovedou.
- - -
Uživatelský avatar
Tomáš Jakl
 
Příspěvky: 795
Registrován: 05 zář 2005, 13:49
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 20 dub 2021, 22:35

Dobrý večer všem.
Nejprve k přejmenování tématu. Vzhledem k tomu že v anketě hlasovali celkem 4 uživatelé modelfora, včetně mě, nemá pro mě tu správnou vypovídací hodnotu.
Téma nadále ponese svůj název, přesto v budoucnu nevylučuji jeho přejmenování.
Teď již k novým příspěvkům.
Tomáš Jakl píše:Dobrý postřeh

Nápodobně :wink: Já jsem se ještě zadíval na tu fotku GMC s vykukujícím ETA Panzerwerferem. Na přiložené koláži jsem se pokusil o rekonstrukci postavení Panzerwerferu, ten zadní roh co je vidět oknem toho GMC je pravý zadní z pohledu na záď vozidla. Zajímavá je i pro mě neidentifikovatelná věc( otazník) asi na střeše pancéřové kabiny. Fotka samotná je zcela jistě ze dvora továrny ETA z pohledu na hlavní budovu, směr cca sever. Ty okna tam byly ještě před rekonstrukcí na bytový komplex. Ta fotka co jste dal jako poslední, tak ta je taky ze dvora ETY, jen z opačného pohledu.
srovnani_eta_pzwerf.jpg
rekonstrukce polohy Panzerwerferu ETA

Taky jsem pátral po lokaci kde byla focená ta původně policejní "ETA" Škoda 256B, a moc úspěšný jsem nebyl. Jediné místo které na 75% sedí je v ulici Pod Vilami č. 28 a 30. Je tam ale pár rozporů. Možná to místo už dávno neexistuje no. :?

Teď k dalším nově objeveným Škodovkám.
Při procházení některých oblíbených knih, a zdánlivě nekonečného zdroje - internetu, jsem natrefil na další vozy Škoda 254 a 256 v ruzných variantách.
Níže fotky s popisem:
Prahou pod pancířem povstalců str.51_upr.jpeg
Škoda 256 G IMBERT Type JPZ, rozmazaný snímek z knihy, přesto rozpoznatelné rysy pohonu dřevoplynu Type JPZ. Na kvalitnější fotce, existuje li bude jistě lépe vidět.
Barvu těžko určit, řekl bych jednobarevný odstín mé oblíbené světle šedé :)
asi 6. května 1945, Praha, roh ulic Bartolomějská a Karolíny Světlé
Zdroj: kniha Prahou pod pancířem povstalců - Tomáš Jakl, strana 51

Prahou pod pancířem povstalců str.127_upr.jpeg
Škoda 256 stěží rozeznatelný nákladní automobil, několikrát přehlédnutý, snímek z knihy, přesto rozpoznatelné rysy Škody 254/256. Na kvalitnější fotce, existuje li bude jistě zřetelnější.
9. května 1945, Praha, Francouzská ulice
Zdroj: kniha Prahou pod pancířem povstalců - Tomáš Jakl, strana 127

Prahou pod pancířem povstalců str.140_upr.jpeg
Škoda 256 B, snímek z knihy, přesto rozpoznatelné rysy vozu, je vidět nádrž na benzín, a detaily zadní části vozu, jsou vidět i opěrky lavic vezeného družstva, odhaduji že se jedná o vozidlo ex policejní, nebo jiných ozbrojených složek.
9. května 1945, Praha, Karlovo náměstí
Zdroj: kniha Prahou pod pancířem povstalců - Tomáš Jakl, strana 140

Praha 1945 očima fotografa str.92_upr.jpeg
Škoda 254 D nebo 256 B, snímek z knihy, vůz staršího provedení, znak s nápisem "Škoda" na masce se v posledních výrobních sériích již nepoužíval. Barva nějaká tmavší, šedá, lahvově zelená?
9. května 1945, Praha, možná ulice V Holešovičkách?
Zdroj: kniha Praha 1945 očima fotografa - Josef Voříšek, strana 92

Kbely - upr.01.jpg
Škoda 256 G IMBERT Type JPZ, snímek z knihy, přesto rozpoznatelné rysy pohonu dřevoplynu Type JPZ.
Je vidět potrubí od generátoru do motoru vedoucí po střeše kabiny a po pravém předním sloupku. Barva odhaduji obligátní světle šedá.
Zajímavý je i pestře kamuflovaný vůz vedle, tipuji to taky na Škodu, možná starší provedení 256, nebo 254 s pohonem na dřevoplyn - generátor IMBERT W2
asi 9. května 1945, Praha, letiště Kbely
Zdroj: kniha Prahou pod pancířem povstalců - Tomáš Jakl, strana 143

Kbely - detail.jpg
Škoda 256 G IMBERT Type JPZ, snímek z knihy, přesto rozpoznatelné rysy pohonu dřevoplynu Type JPZ.
Je vidět potrubí od generátoru do motoru vedoucí po střeše kabiny a po pravém předním sloupku. Barva odhaduji obligátní světle šedá.
Zajímavý je i pestře kamuflovaný vůz vedle, tipuji to taky na Škodu, možná starší provedení 256, nebo 254 s pohonem na dřevoplyn - generátor IMBERT W2
asi 9. května 1945, Praha, letiště Kbely
Zdroj: kniha Prahou pod pancířem povstalců - Tomáš Jakl, strana 143

Argentinská P.VII_001.jpg
Nákladní vůz velmi těžko rozpoznatelný. Podle tvaru blatníků se může jednat o Škodu 254/256, verzi pohonu nelze určit.
5. až 8. května 1945, Praha, snad Argentinská ulice?
Zdroj: VHÚ

Argentinská P.VII - detail_001.jpg
Nákladní vůz velmi těžko rozpoznatelný. Podle tvaru blatníků se může jednat o Škodu 254/256, verzi pohonu nelze určit.
5. až 8. května 1945, Praha, snad Argentinská ulice?
Zdroj: VHÚ

partizani_srovnani.jpg
Škoda 256 G s generátorem IMBERT Type JPZ v rukou partyzánů - "Partyzánská skupina 1357"
Srovnání dvou fotografií že se jedná o tentýž vůz, shoda je na kamufláži levého předního nárazníku, možná i část osádky je totožná, ale hlavně nezaměnitelná kamo levého reflektoru dokazuje že se jedná o stejný vůz. Je to zřetelné na ostatních fotkách tohoto stroje. Zajímavý je i nápis na nárazníku - "ČSR" a snad "PARTYZÁN"?
Praha, asi 9. května 1945
zdroj: ČTK


pokračování snad zítra... 8-)
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 21 dub 2021, 21:54

...pokračování
5893364_snp-slovenske-narodni-povstani-v0i.jpg
Škoda 256 B , původní uživatel, Armáda Slovenského státu, na fotce nakládají Slovenští vojáci zbraně pro SNP
Lokalita: kasárna nebo sklad zbraní v Martine, 1944
Jedná se o další fotografii stejného stroje co už byl v tématu prezentován - asi nejvíce zdokumentovaná Škoda 256 ze Slovenska, ne li jediná.
Dobře čitelný nápis "MOR HO !!"
Zdroj: https://www.reflex.cz/galerie/historie/109606/pred-75-lety-vypuklo-slovenske-narodni-povstani-nejvetsi-protifasisticke-vystoupeni-slovaku?foto=1

Nový 2222.jpg
Škoda 256 B, SNP 1944 - všechny fotky kromě té vlevo dole zobrazují stejný stroj na 100%, ta zbylá vlevo dole asi tak na 80%
Posloupnost v době focení by měla být: Pravý sloupec, celkem tři fotky, nakládání zbraní v Martine. Levý sloupec, dvě fotky od shora dolů, odjezd do boje směr Vrútky/Priekopa. Poslední vlevo dole, cesta směr Strečno/Zvonica pri Strečne.

Mnichovice - zátarasy směrem na Mirošovice u zanklého rybníka Halašáku.jpg
Škoda 256 B, na západ utíkajících německých braných sil, možná odstavená po spotřebování paliva, v obci Mnichovice ve směru na Mirošovice
Zajímavá je kamufláž, absence obdelníkového plátěného poklopu nad splujezdcem/velitelem vozu, SPZ nečitelná.
poslední válečné dny v květnu 1945
Zdroj: FB stránky Mnichovice

Série fotek produkce firmy Stratílek z Vysokého mýta za protektorátu.
Zdroj: FB stránky: Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě - oficiální stránka - odkaz:https://www.facebook.com/Region%C3%A1ln%C3%AD-muzeum-ve-Vysok%C3%A9m-M%C3%BDt%C4%9B-ofici%C3%A1ln%C3%AD-str%C3%A1nka-220446728123109/photos/a.226466330854482/1589050294596072
Škoda 256 B pro Jugoslavii 1940 - Vysoké Mýto.jpg
Škoda 256 B pro Jugoslavii 1940 - Vysoké Mýto

Škoda 254_256 Vysoké Mýto.jpg
Škoda 254_256 Vysoké Mýto

Škoda 256 B - Vysoké Mýto.jpg
Škoda 256 B cisterna PHM- Vysoké Mýto
Pravděpodobně již poválečná fotka. Dle použitého znaku na masce chladiče a umístění SPZ, bych řekl poválečná výroba 1945 až 1947?

Škoda 254 D Vysoké Mýto.jpg
Škoda 254 D Vysoké Mýto

Škoda 254 D pro turecký Tars.jpg
Škoda 254 D pro turecký Tars

Škoda 254 D pro Nitru.jpg
Škoda 254 D pro Nitru


Zatím to je vše

Mirek
Naposledy upravil Mirek_Z dne 22 kvě 2021, 15:40, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Pavel Klouček » 21 dub 2021, 21:59

Tak já přihodím jednu škodověnku z poválečné armádní služby z vlastní sbírky.
Přílohy
škoda 256 poválka.jpg
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7460
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 21 dub 2021, 22:34

Pavel Klouček píše:Tak já přihodím jednu škodověnku

Krásná fotka, díky. =D>
Řekl bych že je to ještě válečná výroba, eventuálně brzká poválka. Absence zadních blatníků, druhého stěrače, maska bez velkého znaku Škoda, nosná konstrukce ložné plochy shodná se Slovenskou 256 ze SNP (celkově se jí podobá), není vidět na notek nebo jeho držák, ale vojenská ho asi měla, není vidět, a patrně ani nemá plátěný obdelníkový poklop nad spolujezdcem.


Pro ostatní: prošátrejte své archívy...třeba taky něco najdete :wink:
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 02 kvě 2021, 22:42

Dobrý večer všem.

Podařilo se mi najít pár dalších Škodovek.

Nalezena další fotka Škody 256 B ze SNP - "MOR HO!!"
256_SNP_MOR_HO.jpg
Škoda 256 B , původní uživatel, Armáda Slovenského státu, na fotce nakládají Slovenští vojáci zbraně pro SNP
Lokalita: kasárna nebo sklad zbraní v Martine, 1944
Zdroj: slovenský dokument o SNP z youtube

Samozřejmě jsem neodolal...a následuje náčrt vozu v mém obvyklém podání.
256G_SNP_MOR HO_00_011.jpg
Škoda 256 B povstaleckých vojsk SNP v podobě zachycené při nakládání zbraní v Martine.
SPZ je nedoložená, kromě prvního čísla 4, a dalšího čísla 5

256G_SNP_MOR HO_00_013.jpg
Škoda 256 B povstaleckých vojsk SNP v podobě zachycené při nakládání zbraní v Martine.
SPZ je nedoložená, kromě prvního čísla 4, a dalšího čísla 5

256G_SNP_MOR HO_00_012.jpg
Škoda 256 B povstaleckých vojsk SNP v podobě zachycené při nakládání zbraní v Martine.
SPZ je nedoložená, kromě prvního čísla 4, a dalšího čísla 5



SNP po druhé. Záběry z filmu Vlčie diery, z roku 1948 - https://www.csfd.cz/film/28616-vlcie-diery/prehled/
256_Vlcie_diery_filmovy_zaber.jpg
Filmový záběr na kterém je s jistotou vůz Škoda 256 B - patrně armádní, použitá pro účely natáčení filmu Vlčie diery.
Zajímavé je použití zadních blatníků.

256_Vlcie_diery_autent_zabery_02.jpg
Pravděpodobně autentický záběr ze SNP na kterém je vůz Škoda 256 B - asi původně armádní, nyní v rukou povstaleckých vojsk.
Záběry použité a natípané z filmu Vlčie diery.
Zajímavý je světlý odstín bočnic ložné plochy v kontrastu s uniformami vojáků.

256_Vlcie_diery_autent_zabery_01.jpg
Pravděpodobně autentický záběr ze SNP na kterém je vůz Škoda 256 B - asi původně armádní, nyní v rukou povstaleckých vojsk.
Záběry použité a natípané z filmu Vlčie diery.
Zajímavý je světlý odstín bočnic ložné plochy v kontrastu s uniformami vojáků.


Velkou náhodou jsem vzal doma do rukou publikaci od JAKAB č.19 - "MEZEK" AVIA S/CS-199 vol.1
...a pokud mě nešálí zrak, tak na dvou fotkách je Škoda 256 v provedení letištní cisterna.
fuel256_cs199_vol1_jakab_001.jpeg
nejsem si jistý, ale vypadá to jako škodovka

fuel256_cs199_vol1_jakab_002.jpeg
nejsem si jistý, ale vypadá to jako škodovka


Na závěr jen taková zajímavost...kola s částí přední nápravy co před pár lety někdo prodával na bazaru.
254_256_bazar_kola_naprava_2018_01.jpeg
pěkný detail na disk a dezén pneumatik


Toť vše

Mirek
Naposledy upravil Mirek_Z dne 06 kvě 2021, 20:45, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Škoda 256 a nejen ta ETA Drilling

Příspěvekod Mirek_Z » 06 kvě 2021, 20:44

Zdar všem.

Na začátku týdne jsem si konečně vyzvednul pár objednaných publikací, a knihu Rare Wheels 1 od Petra Doležala. Tuto knihu jsem si chtěl již nějakou tu dobu pořídit, a jako by mě k ní něco táhlo. :grin:
No teď vážně, kniha je to parádní. Velmi mě potěšilo že obsahově se věnuje cca z jedné třetiny vozidlům z Československa (vlastně ještě Protektorátu) z konce války. Jsou mezi nimi i dvě fotografie mnou vyhledávaných vozů Škoda 256 G Type JPZ, a rovnou z Prahy 1945.
Dovolím si je tu odprezentovat tak abych neporušil autorská práva autora.
Pokud by to nestačilo, samozřejmě upravím, nebo fotky stáhnu rovnou. Stačí se ozvat.
Fotky níže:
256G_JPZ_RARE_WHEELS_str.84.jpeg
Škoda 256 G Type JPZ, SPZ PD-49842, barva vypadá na tmavší odstín...tmavě lahvově zelená, nebo panzergrau?, Praha, 9.5.1945
Zdroj: RARE WHEELS 1, str.84

256G_JPZ_RARE_WHEELS_str.93.jpeg
Škoda 256 G Type JPZ, SPZ PD-40829, barva světle šedá, Praha, Na Poříčí, 9.5.1945
Takto mohla vypadat ta škodovka ETA "revoluc garda", stačí přidat Drilling, improvizované pancéřové desky, správné popisky a nápisy, a je to :)
Zdroj: RARE WHEELS 1, str.93


Při prohlížení jedné z fotografií a vozu na ní (SPZ PD-40829, datováno 9.5.1945), jsem si všiml podobnosti vozů na dalších dvou fotkách již zde v tématu prezentovaných.
První je fotka z amatérského filmu Václava Kosteleckého. Zachycuje vůz z přehlídky, snad 16.05.1945, nebo spíš přehlídkovou kolonu následující vracejícího se prezidenta Edvarda Beneše na Pražský hrad.
odkaz:https://www.modelforum.cz/download/file.php?id=1570583
Odtamtud by měla být i druhá fotka, původem z ČTK. Na ní je pohled na tento vůz zezadu, mezi ostatními nákladními vozy.
odkaz:https://www.modelforum.cz/download/file.php?id=1672415
Níže koláž ke srovnání vozů:
256G_JPZ_prijezd vlady 16.5.1945.jpg
Škoda 256 G Type JPZ, SPZ PD-40829
Srovnání zda se může jednat o identické vozy


Dále jsem si zvětšil fotku zde již prezentovanou, původem z FB stránek Regionálního muzea ve Vysokém Mýtě.
Na této fotce je několik vozů Škoda 256 B ve verzi cisterna PHM. Ořízl jsem si jeden vůz a vytvořil koláž ke srovnání.
Dle mě se jedná o stejný typ jako na dvou fokách zde prezentovaných z publikace JAKAB č. 19 "MEZEK" AVIA S/CS-199 vol.1
Níže koláž ke srovnání vozů:
256 B PHM srovnani.jpg
Škoda 256 B cisterna PHM.
Srovnání zda se může jednat o identické vozy - dle mě jsou to stejné typy


Další fotky Škodovek ze SNP. Zdrojem mi tentokrát byla publikace JAKAB 7 ARMÁDA - Slovenská armáda 1939 - 1945.
Dvě fotgrafie zachycující jedno a totéž vozidlo:
256_SNP_Jakab_7_01.jpeg
Škoda 256 B, ostavený po boji, původně civilní vůz, použitý povstalci v SNP.
Lokalita: Donovany - Sliačany, Listopad 1944
Zdroj: JAKAB 7 ARMÁDA - Slovenská armáda 1939 - 1945, str.40

256_SNP_Jakab_7_02.jpeg
Škoda 256 B, ostavený po boji, původně civilní vůz, použitý povstalci v SNP.
Lokalita: Donovany - Sliačany, Listopad 1944
Zdroj: JAKAB 7 ARMÁDA - Slovenská armáda 1939 - 1945, str.40


Nakonec pár dalších nalezených vozů Škoda 256:
256B autobusy CSD 1946-V.Myto.jpg
Škoda 256 B provední Autobus, dle SPZ vozy pro ČSD
Vysoké Mýto 1946. Zajímavost, třetí vůz zprava je stý vyrobený.
Zdroj: FB stránky Maďarských fandů Československých automobilů

Skoda 256 B AFORT - 64.jpg
Škoda 256 B neznámého Maďarského podniku. Asi padesátá léta.
Zdroj: FB stránky Maďarských fandů Československých automobilů odkaz: https://www.facebook.com/csehszlovak.nagy.vasak/photos/?ref=page_internal

Skoda 256 B Hun_01.jpg
Škoda 256 B neznámého Maďarského podniku. Asi padesátá léta.
Zdroj: FB stránky Maďarských fandů Československých automobilů odkaz: https://www.facebook.com/csehszlovak.nagy.vasak/photos/?ref=page_internal


Děkuji za pozornost.

Dnes je to vše.

Mirek
Naposledy upravil Mirek_Z dne 08 kvě 2021, 20:17, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Škoda 256 a nejen ta ETA Drilling

Příspěvekod Pavel Klouček » 06 kvě 2021, 22:55

Tak jsem kouknul do kompu a zjistil, že mám ještě čím přispět. Nejprve dvě historická fota. Sanita na letišti plném fungl nových Trenerů C-5, tj. někdy kolem roku 1950 a pak jedna prvomájová. Je to bohužel focené přes sklo, fotka visí v restauraci Mlýn62 v Mníšku u Liberce.
Přílohy
C5 trenery UC-23 a 27.jpg
kravín foto 1955.jpg
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7460
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Škoda 256 a nejen ta ETA Drilling

Příspěvekod Pavel Klouček » 06 kvě 2021, 22:57

A teď pár obrázků na kus z muzea historických vozidel a strojů v Pořežanech (Jižní Čechy), jak jsem ho potkal v roce 2012. Bohužel byla dost brutálně zastavěná, takže celkové záběry realizovat nešly.
Přílohy
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7460
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Škoda 256 a nejen ta ETA Drilling

Příspěvekod ramon » 07 kvě 2021, 06:22

Škoda 256 B sanitka
V letech 1944 - 1945 bylo u Sodomky ve Vysokém Mýtě postaveno 318 těchto velkoprostorových sanitek, už s novým tvarem předních blatníků a kapoty, které byly vyexpedovány do Jugoslávie, Maďarska, Rumunska a na Slovensko.
Obrázek
Obrázek
dalsia
Obrázek
https://www.motomuseum-hostalek.cz/inde ... d_art=1007
ramon
 
Příspěvky: 527
Registrován: 27 kvě 2014, 14:51
Bydliště: doma
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 124 • Stránka 5 z 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY