Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Technika ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Identifikace přívěsu

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 38 • Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Re: Identifikace přívěsu

Příspěvekod Mirek_Z » 03 led 2019, 18:42

petr21 píše: našel jsem tam pouze pravděpodobný podvozek na kterém je to postavené. http://www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_ ... ll_a2.html
Bude se sochat.


ten podvalník (Anhängerfahrgestell A2-1t) co jsi si vybral asi nebude ten pravý, řekl bych že nemá dostatečnou nosnost - 1100kg.
Anhängerfahrgestell A2-1t.jpg


řekl bych že tenhle (Anhängerfahrgestell B2-3t) bude odpovídající velikostí i nosností - 4300kg. Ono 18ks tlakových lahví, kompresor a další vybavení něco váží, určitě víc jak jednu tunu. :idea:
tady je k němu k mání i manuál:http://wh-versand.de/Artikel_Dv/6008204.html
Přílohy
Anhängerfahrgestell B2-3t.jpg
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Identifikace přívěsu

Příspěvekod petr21 » 03 led 2019, 19:10

Podle toho co psal Kovy jsme se spletli oba. Na fotkách je vidět, že podvozek nemá táhla mezi přední a zadní nápravou. Přední náprava se otáčí na ploché točně, což není ani jeden z těchto dvou podvozků. Navíc zamýšlený přívěs má ložnou plochu nad úrovní kol zatímco ty standardní měli ložnou plochu lehce nad osou kol s koly schovanými v podbězích. Podobně jako tento přívěs je udělaný i Sd.Anh. 473 jenže ten má část podlahy snížené.
Nikdo není dokonalý, i ho*no má svoje mouchy
Uživatelský avatar
petr21
 
Příspěvky: 1758
Registrován: 16 črc 2012, 10:41
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Identifikace přívěsu

Příspěvekod Mirek_Z » 03 led 2019, 19:59

petr21 píše:Podle toho co psal Kovy jsme se spletli oba. Na fotkách je vidět, že podvozek nemá táhla mezi přední a zadní nápravou. Přední náprava se otáčí na ploché točně, což není ani jeden z těchto dvou podvozků. Navíc zamýšlený přívěs má ložnou plochu nad úrovní kol zatímco ty standardní měli ložnou plochu lehce nad osou kol s koly schovanými v podbězích. Podobně jako tento přívěs je udělaný i Sd.Anh. 473 jenže ten má část podlahy snížené.


Ano, tak to jsem se seknul. :o A ty to chceš stavět podle konkrétní fotky? Ono ta tvoje fotka je "in action", kdežto fotka přívěsu na http://www.kfzderwehrmacht.de je z nějakého manuálu. A ten podval v něm se mohl lišit od sériových a nasazených u jednotek Luftwaffe. V tom manuálu byla důležitější ta nástavba s technologií, asi ne podval který byl asi "co fabrika dala". I když u němců s jejich smyslem pro pořádek jeden neví.
V případě že budeš při stavbě postupovat metodou "tak nějak to mohlo vypadat" (což by bylo škoda) , není třeba dalšího bádání. Pokud ne, tak jen dobře a hledáme dál. :wink:

Edit: tak jsem ještě zapátral, tady jsou další dva kandidáti
Ah 51.jpg

Ah 447.jpg

Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Identifikace přívěsu

Příspěvekod petr21 » 03 led 2019, 20:23

I na té fotce z letiště je vidět, že je podlaha nad úrovní kol. Myslíš, že by to mohlo být usazené na tomto podvozku: http://www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_ ... _3_3t.html ? Existuje i jeho varianta na 5,5t která má zdvojené kola http://www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_ ... _5_5t.html a která je možná na fotce z publikace German Military Trailers and Towed Equipment 1935-1945, Horst Biersdorf, Schffer Military, 1995. Čím víc budu mít informací, tím míň si budu muset vymyslet a usnadním si práci.
Nikdo není dokonalý, i ho*no má svoje mouchy
Uživatelský avatar
petr21
 
Příspěvky: 1758
Registrován: 16 črc 2012, 10:41
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Identifikace přívěsu

Příspěvekod Mirek_Z » 04 led 2019, 14:46

Tak jelikož jsem od vánoc marod a trochu se doma nudim :( , tak jsem trochu zapátral.
Nejdřív jsem našel další fotky s nástavbou pro doplňování kyslíku.

tady je pravděpodobně nástavba samotná
2019-01-03_22-55-11.jpg

2019-01-03_22-43-14.jpg
2019-01-03_22-43-14.jpg (22 KiB) Zobrazeno 3259 krát


tady je vlevo vzadu část nástavby na podvalu
2019-01-03_22-51-57.jpg


tady je mnohem kvalitnější foto co už tu byla
2019-01-04_11-07-37.jpg


no a tady je rovnou Opel Blitz s nástavbou - zdroj:https://forum.axishistory.com/viewtopic.php?f=132&t=161260&hilit=Anh%C3%A4nger+Luftwaffe
...projel jsem prvních cca 35 stran, je tam toho spousta. Doporučuju si to projít všechno. :idea: Edit: už jsem to projel všechno.
Anhänger mit Anlage zum Nachfüllen des Sauerstoffbedarf - Opel Blitz.jpg


..další
2019-01-04_15-14-58.jpg

2019-01-04_15-15-23.jpg


Ještě odhad podvalů:

varianta se zdvojenýmy koly(tupláky), vychází mi nejlíp 8t Einheitsanhänger respektive je použit jen podvozek s ložnou plochou bez bočnic (sajten).
Sedí i počet pantů bočnic. Velikost cca taky. Bohužel jsem nenašel fotku reálného valníku, a použil jsem model 1/35 https://www.elitemodell.de/elite/wehrmacht/3586/ - shoda se vzorem ??? Všimněte si rozdílu v délce podvalu a nástavby!
asi 8t Einheitsanhänger.jpg


varianta s jednoduchými koly, evidentně menší podval (stejný půdorys jako nástavba). Nosnost od 3 do 5 tun. Taky je použit jen podval bez bočnic, ale byly tam, viz panty.
Moc z té fotky nejde vyčíst, chce to lepší kvalitu.
3 az 5t trailer.jpg


k podvalu ze stránek kfzderwehrmacht.de byly k focení asi použity dve verze podvalníku viz fotky na 1. straně. Jedna z verzí nemá panty (bez bočnic) a zdá se mi že to mohl být původně podvalník na dřevo.
2019-01-04_16-13-54.jpg


Dopídil jsem se k informaci že podvalník s nástavbou neměl přidělené typové označení (Sd Ah) jak bylo zvykem. Jeho název byl "Anhänger mit Anlage zum Nachfüllen des Sauerstoffbedarf von Kampfflugzeuge".
Byl vyráběn pro potřeby Luftwaffe, a evidentně nástavbu která byla typizovaný výrobek, usazovali na podvalníky/nákladní vozy které byly asi zrovna k dispozici. nelze vyloučit i polní úpravy, ve smyslu "hodíme to na náklaďák, nebaví mě to furt zapřahávat!" :grin:


To je zatím vše.
Naposledy upravil Mirek_Z dne 09 led 2019, 11:55, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Identifikace přívěsu

Příspěvekod Mirek_Z » 05 led 2019, 17:47

Pokusil jsem se ještě o rekonstrukci vzhledu a rozměrů nástavby naložené na nákladním voze Büssing NAG 500 S. Vycházel jsem z jediné dostupné fotky (kfzderwehrmacht.de),a dohledaných takticko technických dat (TTD) volně z internetu. Nakolik jsou nalezené údaje, i mnou zde prezentovaná rekonstrukce (vč. rozměrů) přesné a pravdivé, to ať každý posoudí sám. Dále jsem nenašel TTD přímo pro nákl. vůz Büssing NAG 500 S, ale použil jsem (hlavně zákl. rozměry) data nákl. vozu Büssing NAG 4500 S. Předpokládám, a něco jsem i dohledal že oba stroje si byly velmi podobné, hlavně co se týče rozměrů.
Použil jsem taky stažený zjednodušený trojpohled Büssing NAG 4500 S, a jako průmerný uživatel PC jsem ho v malování upravil (nejsem grafik z ILM :) ).
V trojpohledu jsou samozřejmě i rozměry, hlavně celé nástavby. Doufám tedy že moje práce pomůže při případné stavbě. Není to samozřejmě vše 100%, ale základ tam je, a nebráním se diskusi a kritice.

Pěkný den všem

Mirek

použitá fotka:
Büssing NAG 500 S Sauerstoff - Umfüllgerät 10-50 A_doc.mini.jpg

TTD:
2019-01-04_18-40-16.jpg

Büssing NAG 4500 S levá strana:
Büssing NAG 500 S (4500S) Sauerstoff - Umfüllgerät 10-50 A_left.jpg


Büssing NAG 4500 S pravá strana:
Büssing NAG 500 S (4500S) Sauerstoff - Umfüllgerät 10-50 A_right.jpg


Büssing NAG 4500 S předek a zadek:
Büssing NAG 500 S (4500S) Sauerstoff - Umfüllgerät 10-50 A_front.rear.jpg

Edit: upraveny rozměry dle posledních zjištění v tématu
Naposledy upravil Mirek_Z dne 18 led 2019, 10:23, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Identifikace přívěsu

Příspěvekod petr21 » 05 led 2019, 18:01

Tak to je bomba. Ani nevím, jak moc ti mám poděkovat. Až přijedu z patláku domů postahuju si to a začnu zpracovávat.
Nikdo není dokonalý, i ho*no má svoje mouchy
Uživatelský avatar
petr21
 
Příspěvky: 1758
Registrován: 16 črc 2012, 10:41
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Identifikace přívěsu

Příspěvekod Mirek_Z » 06 led 2019, 23:55

Nějak mi to nedalo, a ještě jsem se podíval na rozměry. Zkusil jsem tu nástavbu "hodit" na Opel Blitz co je na jedné z fotek.
Provedl jsem zase zjednodušenou rekonstrukci, a vycházejí mi trochu jiné rozměry. Hlavně délka nástavby. Z té fotky je vidět že nástavba je téměř půdorysně rozměrově stejná (až na malý přesah vzadu), jako je půdorys ložné plochy toho "Blitze". Ideální by bylo změřit (nebo jinak zjistit) rozměry korby:
za a.) - u opravdového Opelu Blitz 3t.
za b.) - u modelu "Blitze"v měřítku 1/48 jak chceš stavět ty.
Opel Blitz_3t._2x4_Sauerstoff - Umfüllgerät 10-50 A_reconstruction.jpg

Edit: upraveny rozměry dle posledních příspěvků
Naposledy upravil Mirek_Z dne 18 led 2019, 10:19, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Identifikace přívěsu

Příspěvekod petr21 » 10 led 2019, 17:21

Tak jsem taky pátral a zkoušel všemožné zdroje informací. Stále se rozhoduju, zda budu 3.t nebo 5.t valník. Hlavní rozdíl je ve zdvojených kolech. Pravděpodobně jsou velikostí stejné a větší je 8.t varianta kde je nástavba menší než valník. Kola použiju od Haulerů na Opel Blitz http://www.hauler.cz/cs-cz/e-shop/1-48- ... wheels-462. Jak jednoduché tak zdvojené tohoto typu jsem na těchto valnících viděl. Zřejmě používali kola, která zrovna byla po ruce. Na 5.t variantu jsem našel dva dílenské manuály http://wh-versand.de/Artikel_Dv/2069241.html a http://wh-versand.de/Artikel_Dv/2069242.html. už jen v tom náhledu je dobře patrná základní konstrukce která bude podobná u obou verzí. Navíc se mi podařilo najít na prodej v Sasku poválečnou repliku 3.t https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 3-276-7912 kde jsou napsané i základní rozměry. Z nich budu vycházet.
Nikdo není dokonalý, i ho*no má svoje mouchy
Uživatelský avatar
petr21
 
Příspěvky: 1758
Registrován: 16 črc 2012, 10:41
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Identifikace přívěsu

Příspěvekod Mirek_Z » 17 led 2019, 15:33

petr21 píše:Stále se rozhoduju, zda budu 3.t nebo 5.t valník. Hlavní rozdíl je ve zdvojených kolech. Pravděpodobně jsou velikostí stejné a větší je 8.t varianta kde je nástavba menší než valník.

- osobně si myslím že nástavba je zhruba stejně velká jako 3.t valník. Varianta s naložením na valník 5.t a 8.t je nástavba určitě menší než valník!
petr21 píše:Kola použiju od Haulerů na Opel Blitz. Zřejmě používali kola, která zrovna byla po ruce.

- kola na Blitze moc vhodná nebudou neb na všech valnících jsou vidět jen kola se silničním vzorkem. Chtělo by to buď kombinaci aspoň vzorku z kol z GAZ AAA(HAULER), nebo použít celá kola. Případně 3d tisk???
petr21 píše:Na 5.t variantu jsem našel dva dílenské manuály

- tak ty by se hodily určitě :idea:

No jelikož jsem stále marod, tak jsem něco málo pohledal a načmáral :-D

První foto, velice nekvalitní. Naloženo na náklaďák, typ? (možná Matford F917-WS ???)
Matford F917-WS_Sauerstoff - Umfüllgerät 10-50 A.jpg


Dále pár fotek valníku E 3t.
E3_002.01.jpg

E3_001.jpg

3t Einheitsanhänger.jpg
3t Einheitsanhänger.jpg (21.02 KiB) Zobrazeno 2720 krát


A další moje obvyklá "rekonstrukce" - rozměrová přesnost vyhrazena :-D
Zavřená varianta:
E3_closed.jpg

Otevřená varianta:
E3_open.jpg


Dále při zkoumání fotek ze stránek "kfz" jsem si všimnul že nástavba je na valníku na několika fotkách umístěna opačně - zadní částí (s manometry a ovl.) k oji.
Taky pořád dumám nad určením přesnějších rozměrů. Jelikož mám doma modely Fordu 917 i Opel Blitz, tak jsem si zkusmo přeměřil a přepočítal délku a šířku nástavby která téměř kopíruje ložnou plochu.
Měřeno na modelech v měřítku 1/72. a tak to nebude nijak moc přesné. Délka 3530mm až 3600mm, šířka 2045mm až 2200mm.
Kdyby měl někdo doma model ve větším měřítku, tak prosím o rozměry. Díky.

Za dnešek zatím vše.

Mirek
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Identifikace přívěsu

Příspěvekod Ondřej Wehle » 17 led 2019, 19:35

měřeno na stavebnicích 1/35 :



Opel Blitz 1/35 (Italeri) - ložná plocha - cca 100x61mm
Ford V 3000 1/35 (ICM) -ložná plocha - cca 100x61mm
Ford G 917 1/35 (ICM) -ložná plocha - cca 111x64 mm

nakolik to odpovídá realitě nejsem schopnej posoudit,možná by to ještě chtělo změřit Blitze od Tamky,ten bude možná přesnější než letitá Italerka :wink:
Opel Blitz Omnibus
viewtopic.php?f=58&t=13963&p=228549&hilit=opel+blitz+omnibus#p228549
Opel Blitz Ambulance
Opel Blitz mit Flak 30
Opel Maultier Ambulance
viewtopic.php?f=58&t=8846&hilit=opel+ambulance+jupp
Ford Maultier Late mit Flak 38
viewtopic.php?f=58&t=17644&hilit=ford+maultier
Uživatelský avatar
Ondřej Wehle
 
Příspěvky: 178
Registrován: 04 pro 2016, 08:57
Bydliště: Č.Budějovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Identifikace přívěsu

Příspěvekod Ondřej Wehle » 17 led 2019, 20:05

tak jsem ještě trochu popátral a standartní ložná plocha u 3t Blitze byla přesně 3500 x 2125 mm ,viz tabulka - ,,Ladefläche,,- z publikace Opel im Kriege :wink:
ještě mrknu po Fordu..
Přílohy
Bez názvu51.jpg
Opel Blitz Omnibus
viewtopic.php?f=58&t=13963&p=228549&hilit=opel+blitz+omnibus#p228549
Opel Blitz Ambulance
Opel Blitz mit Flak 30
Opel Maultier Ambulance
viewtopic.php?f=58&t=8846&hilit=opel+ambulance+jupp
Ford Maultier Late mit Flak 38
viewtopic.php?f=58&t=17644&hilit=ford+maultier
Uživatelský avatar
Ondřej Wehle
 
Příspěvky: 178
Registrován: 04 pro 2016, 08:57
Bydliště: Č.Budějovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Identifikace přívěsu

Příspěvekod Ondřej Wehle » 17 led 2019, 20:41

Pavel Klouček píše:Rozdíl ve Fordu G917 a V3000 je spíše generační, G917 je čistě licence USA v konci třicátých let, V3000 je výrobně zjednodušený pro armádní výrobu v Německu. Jinak bude základ stejný a rozměry cca taky.


právě že se až na pár shodných dílů jedná o úplně jiný auto :wink:

jinej rám ,přepracovanej čumák ,rozměrově jiná ložná plocha + jiný uchycení plochy k rámu , co měl G917 shodný s V3000 byl jen snad základ kabiny s interierem,boční dveře ,disky kol a počáteční produkce motor :wink:
Opel Blitz Omnibus
viewtopic.php?f=58&t=13963&p=228549&hilit=opel+blitz+omnibus#p228549
Opel Blitz Ambulance
Opel Blitz mit Flak 30
Opel Maultier Ambulance
viewtopic.php?f=58&t=8846&hilit=opel+ambulance+jupp
Ford Maultier Late mit Flak 38
viewtopic.php?f=58&t=17644&hilit=ford+maultier
Uživatelský avatar
Ondřej Wehle
 
Příspěvky: 178
Registrován: 04 pro 2016, 08:57
Bydliště: Č.Budějovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Identifikace přívěsu

Příspěvekod petr21 » 17 led 2019, 20:52

Mirek_Z píše:
petr21 píše:Kola použiju od Haulerů na Opel Blitz. Zřejmě používali kola, která zrovna byla po ruce.

- kola na Blitze moc vhodná nebudou neb na všech valnících jsou vidět jen kola se silničním vzorkem. Chtělo by to buď kombinaci aspoň vzorku z kol z GAZ AAA(HAULER), nebo použít celá kola. Případně 3d tisk???

Já původně kola vybíral pouze podle disků a vzorek sem nebral původně v potaz. kola na GAZ se mi úplně nezdají zase na discích. Takže bohužel budu muset celý kola kreslit a nechat si je vytisknout. Radost z toho úplně nemám.
Ondřej Wehle píše:tak jsem ještě trochu popátral a standartní ložná plocha u 3t Blitze byla přesně 3500 x 2125 mm ,viz tabulka - ,,Ladefläche,,- z publikace Opel im Kriege :wink:
ještě mrknu po Fordu..

Díky. Ještě než sem tento údaj stihl přepsat z jiné publikace, tak si to sem dal ty. Takže se to dá brát jako podložená informace.
Aby v těch podkladech nebylo málo zmatků, pohrál jsem si s tou barevnou fotkou kterou sem dal Mirek. Ta je naštěstí téměř přímo z boku. Vycházel jsem z rozměru Disku 20 palců a délka mi tak vyšla na 3400mm. Rozdíl v 1:48 je 2,09mm takže se budu držet ověřených údajů o korbě opelu a nebudu tam hledat další vědu. Jinak se v podkladech utopím.
Nikdo není dokonalý, i ho*no má svoje mouchy
Uživatelský avatar
petr21
 
Příspěvky: 1758
Registrován: 16 črc 2012, 10:41
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Identifikace přívěsu

Příspěvekod Ondřej Wehle » 17 led 2019, 21:09

hele a ve 48 nikdo nedělá kola s civil vzorkem např.na Blitze ? ty by se daly na vlek použít,viz barevná fotka vleku ,,Köln,, - ty disky jsou úplně stejný :wink:
Opel Blitz Omnibus
viewtopic.php?f=58&t=13963&p=228549&hilit=opel+blitz+omnibus#p228549
Opel Blitz Ambulance
Opel Blitz mit Flak 30
Opel Maultier Ambulance
viewtopic.php?f=58&t=8846&hilit=opel+ambulance+jupp
Ford Maultier Late mit Flak 38
viewtopic.php?f=58&t=17644&hilit=ford+maultier
Uživatelský avatar
Ondřej Wehle
 
Příspěvky: 178
Registrován: 04 pro 2016, 08:57
Bydliště: Č.Budějovice
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 38 • Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY