Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Technika ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Škoda 256 a nejen ta ETA Drilling

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 124 • Stránka 2 z 9 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9
  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod veslevský » 07 led 2018, 12:45

Když už máš stránky muzea a fota z nich, zkus kontaktovat přímo pana Hošťálka, jezdil pro naši produkci při natáčení několika filmů, myslím, že by na tvé otázky mohl znát odpověď.
veslevský
 
Příspěvky: 4
Registrován: 02 led 2018, 15:51
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 07 led 2018, 16:00

veslevský píše:zkus kontaktovat přímo pana Hošťálka

Ano, to je dobrý nápad. Pravdou je že jsem o tom ze začátku uvažoval, nicméně jsem to nepovažoval za nevyhnutelné.
Pokusím se ho kontaktovat, a třeba nám pomůže odhalit dalši neznámé.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod kosmas » 21 led 2018, 13:02

nevím zda dobrý typ na odkaz ale třeba pomůže

https://forum.axishistory.com/viewtopic ... 2&t=211823
hotove modely
Palebne postaveni http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=7&t=95249
Carro Armato http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=7&t=88214
Dingo http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=7&t=74693
SPA L39 + Breda viewtopic.php?f=7&t=124992
nekonečné vlákno
viewtopic.php?f=58&t=84456
kosmas
 
Příspěvky: 563
Registrován: 07 črc 2011, 11:39
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 02 úno 2020, 21:56

Po delší době oživuji téma.
Jedna nová fotka Škody 256 G, v té správné podobě (generátor plynu IMBERT JPZ/správná délka/podobná barva) jak si představuji že by mohla Škodovka v rukou ETA revoluční gardy vypadat. Ani nevím odkud tuhle fotku mám, pokud někdo víte odkud a z jakého období (evidentně konec války v ČSR/Protektorátu), případně zdroj fotky (kniha/publikace/web), tak dejte prosím vědět.
Edit 8.11.2020: Mělo by se jednat o povstalce a partyzány z Kolínce.
Více v odkazu: https://www.kolinec.eu/pisemnosti/valka.htm
Skoda_imbert.jpg
Odkud je tato fotografie?
Edit 8.11.2020: Mělo by se jednat o povstalce a partyzány z Kolínce.
Více v odkazu: https://www.kolinec.eu/pisemnosti/valka.htm

Dále "Grafika" v mém podání.
Barvu jsem změnil na světle šedou, neb téměř na všech fotkách jsou Škodovky právě světle šedé, případně stříknuté jiným světlým odstínem. Nápis na pravé straně není doložen a je to jen moje fantazie.Také "SPZ" jsou jen fantazie. Předpokládám že na masce motoru mohla být Československá vlajka stejně jako na dnešní fotce. Snažil jsem se o co nejpravděpodobnější vzhled vozu včetně nápisů, přídavného pancéřování a 20mm MG 151 Drilling Flak na korbě vozu, aby měli všichni (i ti co nemají publikaci AFV Photo Album 1) představu jak tento zajímavý stroj mohl vypadat.
Skoda 256 G Imbert Type JPZ front w flag_II.jpg
Skoda 256 G Imbert Type JPZ front.jpg
Skoda 256 G Imbert Type JPZ right.jpg
Skoda 256 G Imbert Type JPZ left.jpg
Skoda 256G REVOLUC GARDA ETA.jpg


Edit: ještě co se týká zbarvení, tak jsem se zde https://motomuseum-hostalek.cz/index.php?nav=01&t=_art_print&id_art=1007&art=1&grhead=2&id_group=47&t_source=_art_sel_alphabet dočetl, že v poválečné obnovené výrobě, byly vozy zbarveny v tmavé zelené, a hlavně vnitřek kabiny byl prý ještě v německé evropské žluté/pískové. Takže nezavrhuji ani variantu že ETA Škodovka mohla být celá v té evropské žluté. I když ta šedá mi sedí mnohem víc.
Naposledy upravil Mirek_Z dne 15 bře 2021, 16:28, celkově upraveno 6
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod dr.Nott » 09 úno 2020, 18:32

Mirku .jsem velmi nadšen skutečností,že se snažíš vyřešit nevyřešené a velmi mě to baví sledovat.duben -květen 1945 v čr je nejlepší k modelování.....
Ať žije hnutí za dlouhobobé potírání křesťanství a komunismu
dr.Nott
 
Příspěvky: 77
Registrován: 10 úno 2008, 21:30
Bydliště: Blansko
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 10 úno 2020, 21:07

Ahoj, a díky. Taky mě to baví. Snad jsem už nekterým z vás pomohl s identifikací stroje, a představou jak to tehdy mohlo i vypadat.
Třeba se i najde blázen(myšleno v dobrém :wink: ), který půjde do stavby té Škodovky, a třeba se odhodlá zaformovat mástr a odlít malou sérii pro pár nadšencu(Já se hlásím první). :-D
...co hoenny??? [-o< :-D :-D :-D
Tak, a teď zpátky na zem. :lol:
Jinak dále sháním info ke generátoru plynu Imbert Type JPZ. Když budete mít prosím někdo info, fotky, odkazy na knihy a publikace. Prosím sem s nimi...případně můžete do SZ, když to bude tajné. :D
Taky se nebráním příspěvkům týkajících se Škody 254 a 256 (256 asi stačí). Perte sem fotky, svoje názory a pod.

Zatím vše

Díky

Mirek
Naposledy upravil Mirek_Z dne 10 úno 2020, 22:04, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod hoenny » 10 úno 2020, 21:40

Sleduju a držím palce, tvarově hodně složité vozítko, tentokrát ale beze mě 8-)... Honza
Naposledy upravil Marder dne 10 úno 2020, 22:12, celkově upraveno 1
Důvod: odstraněna citace
Don´t give up, hold on tight!... Hoenny´s way
Uživatelský avatar
hoenny
 
Příspěvky: 2915
Registrován: 11 čer 2007, 21:24
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 10 úno 2020, 22:06

...velká škoda :'-(
Naposledy upravil Marder dne 10 úno 2020, 22:13, celkově upraveno 1
Důvod: odstraněna citace
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 16 úno 2020, 21:53

Zdravím všechny příznivce české techniky a historie. Přepracoval jsem náčrt vozu, a tady máte malou ochutnávku.
Není to sice "ta ETA", ale snad vás potěší Škodověnka, v podobě jak vyjela z továrny ASAP v Mladé Boleslavi v červnu 1945.
Uživatelem byly Československé státní dráhy - ČSD.

Pěkný nedělní večer

Mirek

edit: větší velikost a přidána druhá strana vozu :wink:
edit 2: přidán pohled zepředu a zezadu

Skoda 256 G Imbert Type JPZ CSD preview prid a zad.jpg
Skoda 256 G Imbert Type JPZ CSD preview prava strana.jpg
Skoda 256 G Imbert Type JPZ CSD preview leva strana.jpg

Naposledy upravil Mirek_Z dne 01 bře 2020, 09:45, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 29 úno 2020, 21:27

Pěkný víkendový večer všem.
Dokončeny další náčrty. Tentokrát "ETA" ve dvou barevných variantách - zatím jen levý bokorys.
Pohled zepředu a zezadu na poválečnou Škodu 256 G ČSD přidán do příspěvku výše.
Průběžně budu doplňovat.

Nové info o generátoru IMBERT Type JPZ (Imbert Block Anlage). Z Německa mi konečně přišla minipublikace Der Klaine Holzgaser č.31 zaměřená právě na zmíněný generátor.
Z této publikace zjištuji že Typ JPZ, nebo též Imbert Block Anlage, byl vyráběn v několika varintách. Například opačné umístění kotle a chladiče, nebo změna umístění bedny na dřevo(otočena o 90°).
Fotky z této publikace:
- titulní strana, naprosto identická konfigurace jako na Škodovkách
- 3d náčrt generátoru
- schéma generátoru

Dále při pátrání na internetu, v knihách/publikacích, a pár videí , jsem natrefil na několik Škodovek.
Více v popisu fotek.

1537028-628917.jpg
Praha po náletu 14.2.1945, dnešní Resslova ulice, poblíž "Tančícího domu". Foceno ze směru Jiráskova mostu.
Lehce poškozená Škoda 256 G s generátorem na dřevoplyn IMBERT Type JPZ
Zdroj: Internet
1537020-628924.jpg
Praha po náletu 14.2.1945, dnešní Resslova ulice, poblíž "Tančícího domu". Foceno ze směru Jiráskova mostu.
Lehce poškozená Škoda 256 G s generátorem na dřevoplyn IMBERT Type JPZ
Zdroj: Internet
výřez_001.jpg
Praha po náletu 14.2.1945, dnešní Resslova ulice, poblíž "Tančícího domu". Foceno ze směru Jiráskova mostu.
Lehce poškozená Škoda 256 G s generátorem na dřevoplyn IMBERT Type JPZ
Zdroj: Internet
2020-02-27_19-33-20.jpg
Praha těsně před začátkem povstání. Asi 4. až 5. května 1945. Filmováno pravděpodobně před Hlavním nádražím.
Sice je to dost rozmazané, ale Škodu 256 Gs generátorem na dřevoplyn IMBERT Type JPZ lze rozeznat.
Zdroj: Hledání ztraceného času - Květen 1945 (1)
2020-02-27_19-32-38.jpg
Praha těsně před začátkem povstání. Asi 4. až 5. května 1945. Filmováno pravděpodobně před Hlavním nádražím.
Sice je to dost rozmazané, ale Škodu 256 Gs generátorem na dřevoplyn IMBERT Type JPZ lze rozeznat.
Zdroj: Hledání ztraceného času - Květen 1945 (1)
2020-02-27_19-31-43.jpg
Praha těsně před začátkem povstání. Asi 4. až 5. května 1945. Filmováno pravděpodobně před Hlavním nádražím.
Sice je to dost rozmazané, ale Škodu 256 Gs generátorem na dřevoplyn IMBERT Type JPZ lze rozeznat.
Zdroj: Hledání ztraceného času - Květen 1945 (1)
2020-02-27_19-25-27.jpg
Praha, začátek povstání. Asi 5. května 1945.
Škoda 256 B.
Zdroj: Hledání ztraceného času - Květen 1945 (1)
2020-02-27_19-19-49.jpg
Praha těsně před začátkem povstání, v květnu 1945. Náplavka dnešního Rašínova nábřeží
Toto je už hodně rozmazané, ale Škodu 256 lze rozenat. Zda má i pohon na dřevoplyn je otázkou. Ale asi ano.
Zdroj: Hledání ztraceného času - Květen 1945 (1)


...pokračování
Naposledy upravil Mirek_Z dne 01 bře 2020, 09:45, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 29 úno 2020, 21:55

Pokračování :wink:
vrak holzgas_03-0001.jpg
Praha 5. až 9. května 1945, Jindřišská ulice nedaleko hlavní pošty.
Dost palbou poničený vůz, Škoda 256 G, s generátorem na dřevoplyn IMBERT Type JPZ
Zdroj: Bojiště a barikády Pražského povstání - edice Zmizelá Praha, strana 37
vrak holzgas_02-0000.jpg
Praha 5. až 9. května 1945, Jindřišská ulice nedaleko hlavní pošty.
Dost palbou poničený vůz, Škoda 256 G, s generátorem na dřevoplyn IMBERT Type JPZ
Zdroj: Bojiště a barikády Pražského povstání - edice Zmizelá Praha, strana 35
Jedná se o tentýž vůz jako na předchozí fotce. Existuje ještě jedna neostrá fotka ze stejné knihy, (str.34)
ale roztřílená Škoda je na ní poměrně daleko.
der_klaine_holzgaser_31.jpg
minipublikace Der Klene Holzgaser č.31
cena za tuto minipublikaci/časopis A5 mě vyšla i s dopravou na €14.65 EUR ...ale co bych pro kus Československé historie neudělal :)
der_klaine_holzgaser_31_nacrt_CZ.jpg
Náčrt celáho generátoru včetně nosné konstrukce a konstrukce bedny na dřevo
pokus o překlad do CZ
der_klaine_holzgaser_31_schema.jpeg
schéma generátoru
Ford V8_51_Imber Type JPZ_opak.jpeg
Ford V8/51 s generátorem IMBERT Type JPZ (Imbert Block Anlage).
Varianta generátoru s prohozeným kotlem a chladičem.
Skoda 256 G Imbert Type JPZ ETA - seda preview leva strana.jpg
Škoda 256 G IMBERT Type JPZ s improvizovaným pancéřováním a 2 cm MG 151/20 Fla SL 151 (Drilling)
Podoba vozu 6. až 8. května 1945. Praha, továrna ETA, dnešní Bartoškova ulice. Případně nádraží Vršovice, odkud byl vůz nasazen do boje.
Varianta zbarvení - světlá šedá
Skoda 256 G Imbert Type JPZ ETA - seda preview prava strana.jpg
Škoda 256 G IMBERT Type JPZ s improvizovaným pancéřováním a 2 cm MG 151/20 Fla SL 151 (Drilling)
Podoba vozu 6. až 8. května 1945. Praha, továrna ETA, dnešní Bartoškova ulice. Případně nádraží Vršovice, odkud byl vůz nasazen do boje.
Varianta zbarvení - světlá šedá. Nápis na pravém boku vozu "REVOLUC GARDA ETA" není dololožen.
Skoda 256 G Imbert Type JPZ ETA - zluta preview leva strana.jpg
Škoda 256 G IMBERT Type JPZ s improvizovaným pancéřováním a 2 cm MG 151/20 Fla SL 151 (Drilling)
Podoba vozu 6. až 8. května 1945. Praha, továrna ETA, dnešní Bartoškova ulice. Případně nádraží Vršovice, odkud byl vůz nasazen do boje.
Varianta zbarvení - Německá evropská žlutá RAL 7028
Skoda 256 G Imbert Type JPZ ETA - zluta preview prava strana.jpg
Škoda 256 G IMBERT Type JPZ s improvizovaným pancéřováním a 2 cm MG 151/20 Fla SL 151 (Drilling)
Podoba vozu 6. až 8. května 1945. Praha, továrna ETA, dnešní Bartoškova ulice. Případně nádraží Vršovice, odkud byl vůz nasazen do boje.
Varianta zbarvení - Německá evropská žlutá RAL 7028. Nápis na pravém boku vozu "REVOLUC GARDA ETA" není dololožen.

Naposledy upravil Mirek_Z dne 17 bře 2021, 18:10, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 08 bře 2020, 19:24

Ahoj všem, zase pár střípků do skládanky.

Dohledány další Škodovky, včetně těch ve správné konfiguraci...tj generátor IBMERT Type JPZ, několik z nich evidentně v rukou povstalců během květnových dnu v Praze.
Více v popisu fotek.

Praha 5. až 8. května 1945
2020-03-06_11-39-10.jpg
Škoda 256 G s již dobře známým a rozeznatelným generátorem na dřevoplyn - Imbert Type JPZ
cca 5. až 8. května 1945, pravděpodobně Praha Smíchov
Zdroj: Hledání ztraceného času, Dvě vzpomínky na jaro 1945

2020-03-06_11-36-18.jpg
Škoda 256 G s již dobře známým a rozeznatelným generátorem na dřevoplyn - Imbert Type JPZ
cca 5. až 8. května 1945, pravděpodobně Praha Smíchov
Zdroj: Hledání ztraceného času, Dvě vzpomínky na jaro 1945


Praha asi 9. května
2020-03-06_12-01-31.jpg
Škoda 256 B (benzín) ...jasně patrná nádrž na pravém boku vozu
Asi 9. května 1945
Zdroj: Hledání ztraceného času, Dvě vzpomínky na jaro 1945

2020-03-06_12-02-02.jpg
Škoda 256 B (benzín) ...jasně patrná nádrž na pravém boku vozu
Asi 9. května 1945
Zdroj: Hledání ztraceného času, Dvě vzpomínky na jaro 1945

2020-03-06_12-02-40.jpg
Škoda 256 B (benzín) ...jasně patrná nádrž na pravém boku vozu
Asi 9. května 1945
Zdroj: Hledání ztraceného času, Dvě vzpomínky na jaro 1945


Praha asi 10. května
2020-03-03_20-52-33.jpg
Škoda 256 G s generátorem dřevoplynu Imbert Type JPZ
velmi nekvalitní snímek, ale s jasně rozeznatelnými rysy Škody 256 G ...vedení pohonné směsi(hadice) na pravé straně kabiny od generátoru, směrem k motoru
období těsně po válce...některá z přehlídek v centru Prahy
původ videa: NFA - amatérský snímek Václava Kosteleckého (1913-1982) zachycující události dnů Pražského povstání 1945
Zdroj: https://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=79&t=8080&start=975
a tady : https://collections.ushmm.org/search/catalog/irn556022


Zlatá Koruna cca 1943/1944
2020-03-04_18-03-22.jpg
Škoda 254/256 B?
Archiv Národní Knihovny ČR
Zdroj: https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fcontent.sciendo.com%2Fdownloadpdf%2Fjournals%2Famnpsc%2F64%2F3-4%2Farticle-p6.pdf&psig=AOvVaw2YJ2Qww6qAHJ2p-Zcy_xvH&ust=1583770921901000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCJiroeKki-gCFQAAAAAdAAAAABAT


Útěk do Amerického zajetí, cca 8. května
bscap0053.jpg
Škoda 256 B?
zdroj: Modelforum/téma: TECHNIKA V ČSR 4-5/1945


SNP?
2020-03-03_18-41-02.jpg
Škoda 256 B u našich bratří Slováků...asi okolo SNP?
Zdroj: https://www.mzv.sk/documents/10182/2369491/BROZURA_70_VYROCIE_SNP_indd.pdf


A jedna "agitka" pro zajímavost
jarvis_5b56f6b6498e8cf8d534cd88.jpg
Dle vzhledu šasi/rámu se asi jedná o Škodovku 254/256 B?
Jasná "poválka", ale jen tak pro zajímavost
zdroj: https://archiv.ihned.cz/c1-66200540-stare-casy-jana-stetky-jak-komuniste-zpetne-legalizovali-unor

Naposledy upravil Mirek_Z dne 09 bře 2020, 10:21, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 08 bře 2020, 19:48

...pokračování
Edit 1: přidána jedna fotka z Nám.Míru
Edit 2: kvalitnější fotka viz edit 1

Praha 5. až 8. května
2020-03-06_11-49-14.jpg
Škoda 256 G s již dobře známým a rozeznatelným generátorem na dřevoplyn - Imbert Type JPZ v "sanitní" povstalecké úpravě :)
cca 5. až 8. května 1945, pravděpodobně most Legií, Praha.
Zdroj: Hledání ztraceného času, Dvě vzpomínky na jaro 1945

2020-03-06_11-48-48.jpg
Škoda 256 G s již dobře známým a rozeznatelným generátorem na dřevoplyn - Imbert Type JPZ v "sanitní" povstalecké úpravě :)
cca 5. až 8. května 1945, pravděpodobně most Legií, Praha.
Zdroj: Hledání ztraceného času, Dvě vzpomínky na jaro 1945

98584B76-D4EA-45BD-88C8-6964E6C4253F.jpg
Škoda 256 G s generátorem na dřevoplyn Imbert Type JPZ, dobře je vidět hadice/trubice pro přívod palivové směsi od generátoru k motoru, na pravé straně kabiny. Vůz je zde v "sanitní" povstalecké úpravě. Je možné že se jedná o stejný vůz zachycený na předchozích fotografiích z HZČ.
cca 5. až 8. května 1945, Praha, před ošetřovnou Červeného kříže v kavárně Hlavovka, Nám. Míru 1219/2
Zdroj: Průvodce protektorátní Prahou, str. 371,

Škoda 256 G s generátorem na dřevoplyn Imbert Type JPZ - Hlavovka.jpg
nová kvalitnější fotka sanitní Škodovky


Praha 8. až 9. května
AAA_111.jpg
Škoda 256 G s generátorem IMBERT Type JPZ v rukou partyzánů
Praha, Václavské nám. asi 9. května 1945
zdroj: ČTK

2020-03-06_11-56-46.jpg
Škoda 256 G s generátorem IMBERT Type JPZ v rukou partyzánů
detail na předek - "partyzánská skupina 1357"
Praha, Václavské nám. asi 9. května 1945
zdroj: Zdroj: Hledání ztraceného času, Dvě vzpomínky na jaro 1945

2020-03-06_11-56-13.jpg
Škoda 256 G s generátorem IMBERT Type JPZ v rukou partyzánů
generátor je zde dosti zřetelný a nezaměnitelný :)
Praha, Václavské nám. asi 9. května 1945
zdroj: Zdroj: Hledání ztraceného času, Dvě vzpomínky na jaro 1945

2020-03-06_11-55-24.jpg
Škoda 256 G s generátorem IMBERT Type JPZ v rukou partyzánů
Praha, Václavské nám. asi 9. května 1945
zdroj: Zdroj: Hledání ztraceného času, Dvě vzpomínky na jaro 1945

2020-03-06_12-06-07.jpg
Škoda 256 G s generátorem IMBERT Type JPZ v rukou partyzánů
detail na zadní část vozu
Praha, Václavské nám. asi 9. května 1945
zdroj: Zdroj: Hledání ztraceného času, Dvě vzpomínky na jaro 1945

FO01059661.jpeg
Škoda 256 G s generátorem IMBERT Type JPZ v rukou partyzánů
jedná se pravděpodobně o stejné vozidlo jako na ostatních fotografiích "partyzánské skupiny 1357"
...zajímavá je kamufláž, ( tvořená pravděpod. ze zelených stříkaných hadů zelené /hnědé na žlutém/šedém základním nátěru), která je shodná například na levém kraji předního nárazníku (musí se hodně zvětšit)
Praha asi 9. května 1945
zdroj: ČTK


Pro tentokrát zatím vše

Mirek
Naposledy upravil Mirek_Z dne 15 bře 2021, 23:45, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 14 bře 2021, 23:14

...něžné probuzení tématu.
Při sledování dokumentární série "Generálové", z provenience České Televize (4. díl), nalezen záběr další Škody 256 G s generátorem Type JPZ.
Jedná se o vůz z období těsně po konci války, odhaduji že záběry jsou z obsazování pohraničí někdy po 14. květnu 1945.
Mohlo by jít o členy RG (i když posádce chybí pásky s označením) z řad členů ČSD?
Vím že ČSD obsazovalo železniční objekty v pohraničí hlavně pomocí improvizovaných obrněných vlaků, ale ten nápis "ČSD" na té Škodovce nebude náhoda :-D
Na voze je zřetelný nástřik kamuflážních "hadů" zelenou/hnědou, na žlutém, nebo šedém základu, z čehož usuzuji nasazení stroje buď během povstání,
nebo později při obsazování pohraničí. Nápis "ČSD" v evidentně barevně odlišném čtvercovém poli, nad ním nečitelný nápis (o dvou slovech?), pod ním bílý nápis "ČSR".
Na bočnici je nečitelný nápis pod zavěšenými štaflemi. Může se jednat o vůz dodaný v rámci objednávky ještě za protektorátu, pro ČSD - Českomoravské dráhy (nejsem si jistý použitou zkratkou za protektorátu). Stějné vozy (rozpracované za války) byly v červnu 1945 dodávány ČSD, po obnovení výroby v Ml. Boleslavi.
Skoda 256 G Imbert Type JPZ CSD - CSR 02.jpg
Škoda 256 G s generátorem IMBERT Type JPZ "ČSD"
ČSR Květen 1945
zdroj: Zdroj: šestidílný dokument "Generálové" 4. díl, Česká Televize 2021, cca 26.minuta

Skoda 256 G Imbert Type JPZ CSD - CSR 03.jpg
Škoda 256 G s generátorem IMBERT Type JPZ "ČSD"
ČSR Květen 1945
zdroj: Zdroj: šestidílný dokument "Generálové" 4. díl, Česká Televize 2021, cca 26.minuta

Skoda 256 G Imbert Type JPZ CSD - CSR 04.jpg
Škoda 256 G s generátorem IMBERT Type JPZ "ČSD"
ČSR Květen 1945
zdroj: Zdroj: šestidílný dokument "Generálové" 4. díl, Česká Televize 2021, cca 26.minuta

Skoda 256 G Imbert Type JPZ CSD - CSR 05.jpg
Škoda 256 G s generátorem IMBERT Type JPZ "ČSD"
ČSR Květen 1945
zdroj: Zdroj: šestidílný dokument "Generálové" 4. díl, Česká Televize 2021, cca 26.minuta

Skoda 256 G Imbert Type JPZ CSD - CSR 06.jpg
Škoda 256 G s generátorem IMBERT Type JPZ "ČSD"
ČSR Květen 1945
zdroj: Zdroj: šestidílný dokument "Generálové" 4. díl, Česká Televize 2021, cca 26.minuta


Dále jsem měl rozpracované, téměř dokončené další náčrty, a tak je zde prezentuju. Třeba příjdou někomu vhod.
Skoda 256 G Imbert Type JPZ ETA - zluta ins prava strana.jpg
Škoda 256 G IMBERT Type JPZ s improvizovaným pancéřováním a 2 cm MG 151/20 Fla SL 151 (Drilling)
Podoba vozu 6. až 8. května 1945. Praha, továrna ETA, dnešní Bartoškova ulice. Případně nádraží Vršovice, odkud byl vůz nasazen do boje.
Varianta zbarvení - Německá evropská žlutá RAL 7028 - odstraněná bočnice pro představu umístění 2cm MG 151/20

Skoda 256 G Imbert Type JPZ ETA - zluta ins leva strana.jpg
Škoda 256 G IMBERT Type JPZ s improvizovaným pancéřováním a 2 cm MG 151/20 Fla SL 151 (Drilling)
Podoba vozu 6. až 8. května 1945. Praha, továrna ETA, dnešní Bartoškova ulice. Případně nádraží Vršovice, odkud byl vůz nasazen do boje.
Varianta zbarvení - Německá evropská žlutá RAL 7028 - odstraněná bočnice pro představu umístění 2cm MG 151/20

Skoda 256 G Imbert Type JPZ ETA zluta prid a zad.jpg
Škoda 256 G IMBERT Type JPZ s improvizovaným pancéřováním a 2 cm MG 151/20 Fla SL 151 (Drilling)
Podoba vozu 6. až 8. května 1945. Praha, továrna ETA, dnešní Bartoškova ulice. Případně nádraží Vršovice, odkud byl vůz nasazen do boje.
Varianta zbarvení - Německá evropská žlutá RAL 7028

Skoda 256 G Imbert Type JPZ ETA seda prid a zad.jpg
Škoda 256 G IMBERT Type JPZ s improvizovaným pancéřováním a 2 cm MG 151/20 Fla SL 151 (Drilling)
Podoba vozu 6. až 8. května 1945. Praha, továrna ETA, dnešní Bartoškova ulice. Případně nádraží Vršovice, odkud byl vůz nasazen do boje.
Varianta zbarvení - světlá šedá

Skoda 256 G Imbert Type JPZ ETA seda prid a zad ot.jpg
Škoda 256 G IMBERT Type JPZ s improvizovaným pancéřováním a 2 cm MG 151/20 Fla SL 151 (Drilling)
Podoba vozu 6. až 8. května 1945. Praha, továrna ETA, dnešní Bartoškova ulice. Případně nádraží Vršovice, odkud byl vůz nasazen do boje.
Varianta zbarvení - světlá šedá - odstraněné zadní čelo pro představu umístění 2cm MG 151/20

Zatím vše.

Pěkný večer všem

Mirek
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod hoenny » 14 bře 2021, 23:20

Krásná práce! [-o< Honza
Don´t give up, hold on tight!... Hoenny´s way
Uživatelský avatar
hoenny
 
Příspěvky: 2915
Registrován: 11 čer 2007, 21:24
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 124 • Stránka 2 z 9 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY