http://www.modelimex.cz
ICM 1:35
Kat.č. 35602
Leyland Retriever General Service (early production)
WWII British Truck
Leyland Retriever byl britský nákladní automobil vyráběný firmou Leyland Motors v letech 1939 až 1945. První vyráběné vozy měly otevřenou kabinu s plátěnou střechou, která moc nechránila řidiče před rozmary počasí. Později vyrobené verze byly vybaveny čelním sklem a kovovými dveřmi. Vozidlo bylo třínápravové s náhonem na zadní dvě nápravy (6x4). Pohonou jednotku tvořil vodou chlazený čtyřválcový motor od společnosti Layland. Převodovka měla čtyři stupně s dvěma redukčními převody. Palivová nádrž o objemu 141 litrů byla společně s rezervní pneumatikou namontována mezi kabinou a ložnou plochou. Zadní nákladový prostor mohl být pokryt plátěnou střechou. Kromě standardní nákladní verze, existovaly i různé nástavby, mobilní dílny, pro převoz pontonů, vybaven byl jeřábem Coles Mk.IV. Existovala i obrněná verze k obraně vojenských letišť v Anglii. Vyrobeno bylo celkem 6542 nákladních automobilu včetně různých nástaveb.
Novinka je zabalena do krabičky s pěkně provedenou kresbou na vrchní díle obalu. Výlisky jsou baleny v samostatné krabičce s výklopným víčkem, jak je u výrobce již tradicí. Po jejím otevření, uvnitř nalezneme sedm rámečků ze světle šedé hmoty, jeden s rámeček s transparentními díly, malou leptanou planžetu, sedm vinylových kol, manuál a v něm vložený obtiskový aršík. Plast je přiměřeně tvrdý s dobře vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Stopy po vyhazovačích nalezneme na vnitřních částech některých dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Rám podvozku je velice detailní i přes menší počet dílů. Udržet geometrii při složení nebude složité, výrobce nezapomněl přidat různé vodící prvky pro snadnější sestavení. Příjemný překvapením je možnost natočit přední kola.Součástí rámu podvozku je i převodovka a motor, k němu postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Interiér kabiny je zpracován kvalitně včetně mnoha detailů. Přístrojovou desku vylepšíme budíky z obtiskového aršíku. K plátěné střeše bude zapotřebí svépomocí vytvořit dva přední popruhy pro její uchycení ke kapotě. Nákladový prostor je řešen velice jednoduše, jeho součásti jsou dvě postranní lavice. Zadní sajtnu bohužel bez větších úprav nelze otevřít. Trubková konstrukce přímo vybízí k výrobě domácí plachty k zakrytí nákladního prostoru. Součástí stavebnice je leptaná planžeta, obsahující mřížku chladiče a štítky s jménem výrobce. Kola jsou vinylová, pro některé modeláře toto nemusí být úplně šťastné řešení. Náročnější modelář v budoucnu sáhne po kolech z resinu od některého z výrobců doplňků. Transparentní díly, jsou krásně čiré bez poškození. Některé díly ani při stavbě nevyužijeme, určené jsou pro další verzi. Rámeček je zabalen v samostatném sáčku, díky tomu dobře chránění před poškozením. Manuál je přehledný a provede modeláře celou stavbou bez větších problémů. Jeho součástí je i barevný rozcestník pro barvy Revell a Tamiya, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, obsahují i budíky pro přístrojovou desku. Vybírat můžeme ze dvou automobilů z Evropského bojiště:
- Leyland Retriever General Service (early production) Europe 1945
- Leyland Retriever General Service (early production) Europe 1944
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: