Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Technika ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Prototyp TATRA T 809, farba

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 27 • Stránka 2 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

Re: Prototyp TATRA T 809, farba

Příspěvekod Miroslav Hlavatý » 19 zář 2020, 22:53

Martin Hatala píše:
admiral6 píše:Jakou stavebnici jsi použil jako základ?

Pouzil som Italeri, je cenovo dostupna, v připade, ze to uplne zmrším :)


Už si sa dopracoval pásom ? Ja áno, no mám veľký problém, chýbajú mi 4 články pásov. Mám doma plnú krabicu zostatkov zo stavebníc, ale tu mi chýbajú ... zatiaľ som nenašiel vhodný typ, ktorým by som tie chýbajúce nahradil.
Uživatelský avatar
Miroslav Hlavatý
 
Příspěvky: 1876
Registrován: 06 led 2007, 21:14
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Prototyp TATRA T 809, farba

Příspěvekod branik » 20 zář 2020, 18:59

Priživím sa na téme. V najnovšej publikácii o sWS (Nuts & Bolts č. 41) je akýsi výkres pancierovej verzie PPT-8. Momentálne nemám prístup k tomuto zdroju a preto neviem posúdiť, či ide o nejaký výkres založený na reálnom podklade. Je to okótovaný výkres, takže predpokladám, že nejde o výmysel autorov. Že sa rozbehli nejaké práce na pancierovanej verzii je známe (OT a PL samohybka), no toto je jediný nákres tejto verzie, o ktorom viem. Ak by mal niekto k dispozícii i okótovaný výkres klasickej verzie, tak by som bol vďačný...
Viete k tomu niekto niečo bližšie ? Vďaka.
Přílohy
Resize of vykresy.jpg
Branislav Juhász
http://forum.valka.cz/index.php
branik
 
Příspěvky: 2307
Registrován: 26 zář 2005, 18:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Prototyp TATRA T 809, farba

Příspěvekod spissiak » 21 zář 2020, 20:07

Na predchádzajúcej stránke som dal odkaz na holandskú stránku, ktorá má priamo v popise kategórie ,,Source,, odkaz na stránku s fotokópiami originálnych nemeckých manuálov na techniku, je tam aj odkaz na manuál z SWS-ka (D 606/15).
Ja totižto jeden takýto manuál mám na môj motocykel Victoria KR35 WH, myslím že je to D 605/18 a tam mám základné kótovanie celej motorky (vzdialenosť osiek, výška sedadla od povrchu, celková výška, dĺžka, atď) a to v centimetroch.
Teda je šanca, že by základné kótovanie mohlo byť aj v manuále na SWS. Ale ten som v ruke nemal tak to nebudem tvrdiť na 100%. Ale nemci sú, boli v tomto pedanti. Takže by to mohlo mať jednotnú koncepciu a základné kótovanie na základný model SWS-ka by tam mohlo byť.
Uživatelský avatar
spissiak
 
Příspěvky: 250
Registrován: 07 úno 2007, 07:02
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Prototyp TATRA T 809, farba

Příspěvekod branik » 21 zář 2020, 22:27

spissiak píše:Na predchádzajúcej stránke som dal odkaz na holandskú stránku, ktorá má priamo v popise kategórie ,,Source,, odkaz na stránku s fotokópiami originálnych nemeckých manuálov na techniku, je tam aj odkaz na manuál z SWS-ka (D 606/15).
Ja totižto jeden takýto manuál mám na môj motocykel Victoria KR35 WH, myslím že je to D 605/18 a tam mám základné kótovanie celej motorky (vzdialenosť osiek, výška sedadla od povrchu, celková výška, dĺžka, atď) a to v centimetroch.
Teda je šanca, že by základné kótovanie mohlo byť aj v manuále na SWS. Ale ten som v ruke nemal tak to nebudem tvrdiť na 100%. Ale nemci sú, boli v tomto pedanti. Takže by to mohlo mať jednotnú koncepciu a základné kótovanie na základný model SWS-ka by tam mohlo byť.


Lenže mne ide o čs. derivát sWS-ka, nie samotné sWS.
Branislav Juhász
http://forum.valka.cz/index.php
branik
 
Příspěvky: 2307
Registrován: 26 zář 2005, 18:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Prototyp TATRA T 809, farba

Příspěvekod Martin Hatala » 24 zář 2020, 01:22

Ano, Italeracke pasy sa mi zdaju nejak podvyzivene, po prehnuti sa mi tiez vytvorila medzera, asi 3mm. Uhral som to naslednym uvonenim, uz zlepenych clankou.

Už si sa dopracoval pásom ? Ja áno, no mám veľký problém, chýbajú mi 4 články pásov. Mám doma plnú krabicu zostatkov zo stavebníc, ale tu mi chýbajú ... zatiaľ som nenašiel vhodný typ, ktorým by som tie chýbajúce nahradil.[/quote]
Uživatelský avatar
Martin Hatala
 
Příspěvky: 3544
Registrován: 12 črc 2008, 23:48
Bydliště: Calgary,AB Canada
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Prototyp TATRA T 809, farba

Příspěvekod Miroslav Hlavatý » 24 zář 2020, 10:34

Ja som to vyriešil radikálne , kúpil som Friuly a basta ... Už len to kovové hnacie koleso je samo o sebe squost ..... Ten previs pásu reálnejší.

Friul.jpg

Uživatelský avatar
Miroslav Hlavatý
 
Příspěvky: 1876
Registrován: 06 led 2007, 21:14
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Prototyp TATRA T 809, farba

Příspěvekod Martin Hatala » 24 zář 2020, 22:17

Tak to vyzera preparadne Miro, ja by som na to uz nemal oci.. Takto je to v plaste.
Přílohy
tatra.jpg
Uživatelský avatar
Martin Hatala
 
Příspěvky: 3544
Registrován: 12 črc 2008, 23:48
Bydliště: Calgary,AB Canada
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Prototyp TATRA T 809, farba

Příspěvekod Martin Hatala » 24 zář 2020, 22:43

branik píše:Priživím sa na téme. V najnovšej publikácii o sWS (Nuts & Bolts č. 41) je akýsi výkres pancierovej verzie PPT-8. Momentálne nemám prístup k tomuto zdroju a preto neviem posúdiť, či ide o nejaký výkres založený na reálnom podklade. Je to okótovaný výkres, takže predpokladám, že nejde o výmysel autorov. Že sa rozbehli nejaké práce na pancierovanej verzii je známe (OT a PL samohybka), no toto je jediný nákres tejto verzie, o ktorom viem. Ak by mal niekto k dispozícii i okótovaný výkres klasickej verzie, tak by som bol vďačný...
Viete k tomu niekto niečo bližšie ? Vďaka.


Nemyslim si, ze prace na pancierovej verzii sa vymanily z projektovej fazy, kedze existujuce prototypy trpely neustalimi poruchami. Znama je len, ta fotka Tatrovackeho SWS, co ma na korbe pancierovu kabinu.
Přílohy
soft_arm_in_back.jpg
prototyp 522263, bol stale s korbou v SWS konfiguracii
Uživatelský avatar
Martin Hatala
 
Příspěvky: 3544
Registrován: 12 črc 2008, 23:48
Bydliště: Calgary,AB Canada
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Prototyp TATRA T 809, farba

Příspěvekod Martin Hatala » 24 zář 2020, 23:10

Ohladne toho výkresů z N&B. Pri pozornejsom pohlade, sa da všimnul, ze pozicia rezervního kola, je naopak a vetraky chladenia na kapotě su chybně. Na fotografiích je zrejme, ze konfiguracia vetrakov bola prebrana, z Tatry 111. Takže, pokial tam nieje vyrazené logo Tatra Kopřivnice a datum, z minulého storocia, tak je to len taka marketingova opička. :)
Přílohy
Nuts & Bolts 41 Büssing’s schwerer Wehrmachtschlepper (sWS), armored and unarmored variants  (8).jpg
Uživatelský avatar
Martin Hatala
 
Příspěvky: 3544
Registrován: 12 črc 2008, 23:48
Bydliště: Calgary,AB Canada
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Prototyp TATRA T 809, farba

Příspěvekod Miroslav Hlavatý » 25 zář 2020, 15:58

Martin Hatala píše:Tak to vyzera preparadne Miro, ja by som na to uz nemal oci.. Takto je to v plaste.


Zaujali ma tie predné kolesá .... Aké majú označenie a kto ich vyrába ? Vyzerajú dobre .
Uživatelský avatar
Miroslav Hlavatý
 
Příspěvky: 1876
Registrován: 06 led 2007, 21:14
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Prototyp TATRA T 809, farba

Příspěvekod Miroslav Hlavatý » 30 zář 2020, 16:56

Myslím, že nemám význam zakladať novú tému. Ak to nevadím autorovi tohoto príspevku , prispejem sem ... Martin skladá druhý prototyp, ktorý by mal mať označenie PPT-8.

Ja som si zvolil prvý prototyp, čo bol vlastne upravený SWS. Úprava sa hlavne týkala osadenia motoru T-108 a s tým spojenými úpravami kapoty. Úpravy boli aj iné, no nie tak rozsiahle ako u PPT-8.
SWS ev.č.522263.jpg

ZP.jpg


Práca ma baví, uvažujem vážne o možnosti postavenia aj druhého prototypu,e.č. 522437, za predpokladu, že sa mi podarí získať stavebnicu Italeri.
Naposledy upravil Miroslav Hlavatý dne 02 říj 2020, 21:25, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Miroslav Hlavatý
 
Příspěvky: 1876
Registrován: 06 led 2007, 21:14
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Prototyp TATRA T 809, farba

Příspěvekod Martin Hatala » 02 říj 2020, 19:36

Skvela praca Miro, samozrejme , ze mi to nevadi. Kazda relevantna informacia, je dolezita a mat to vsetko v jednej teme, dava zmysel. Tie resinove kola su povodne urcene, na Mercedes L4500, vyrobcu si uz nepamatam, kupil som ich cez EvilBay. Samozrejme, ze ich este upravim.
Naposledy upravil Martin Hatala dne 02 říj 2020, 20:27, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Martin Hatala
 
Příspěvky: 3544
Registrován: 12 črc 2008, 23:48
Bydliště: Calgary,AB Canada
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 27 • Stránka 2 z 2 • 1, 2

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY