http://www.modelimex.cz
MiniArt 1:35
Kat.č. 35295
Repairing on the Roard
V únoru 1936 byl na Berlínském autosalonu představen vůz střední třídy značky Mercedes-Benz. Jednalo se o nový typ W136, obchodně označený typ 170V. Takřka ihned se rozběhla sériová výroba. Byly vyráběny dvou i čtyřdveřové sedany, kabriolety, roadstery i různé užitkové verze. Výroba probíhala i během války, některé stroje byly přestavěny na pohon dřevoplynem. Po skončení války, povolili západní spojenci společnosti pokračovat ve výrobě automobilů. Postupně byly vyráběny opět všechny předválečné typy vozidel včetně užitkových. V květnu 1949 byl použit i dieselový motor o výkonu 38 koní při 3400 ot./min. Čtyřstupňová převodovka přenášela sílu motoru na zadní nápravu opatřenou diferenciálem. Automobil dosahoval maximální rychlosti 116km/h.
Novinka je přebalem dříve vydané stavebnice, kat.č. 35107 MB Type 170V Cabriolet B z roku 2012. Stavebnice oproti předchozímu modelu obsahuje navíc čtyři nové rámečky obsahující figurky německých vojáků. Na vrchním díle obalu můžeme obdivovat krásnou malbu vozidla s třemi vojáky a jedním důstojníkem. Uvnitř krabičky nalezneme 16 rámečků ze světle-šedé hmoty, hlavní část karosérie vylisovanou samostatně, jeden s transparentními díly, leptanou planžetu, manuál a obtiskový aršík. Výlisky jsou čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích nalezneme většinou na místech kde moc modeláře nepotrápí nebo se dají snadno odstranit. Rám podvozku je velice detailní. Složen je z mnoha dílů, které lepíme na jeho hlavní konstrukci, která je z jednoho celku. Díky tomu nemusí modelář řešit problém s dodržením geometrie, aby se rám nezkroutil. Interiér kabiny je ztvárněn do detailu včetně naznačení kožených sedaček, dveře řidiče a spolujezdce můžeme plně otevřít. Tuto možnost máme i u karosérie motoru, k němu následně postačí doplnit jen potřebné rozvody za pomoci drátků patřičného průměru. Výrobce ve stavebnici nabízí dvě varianty "plátěné" střechy, složenou a nataženou. Transparentní díly, jsou krásně čiré obsahují i zasklení budíků na přístrojové desce. Rámeček je zabalen v samostatném sáčku, díky tomu je dobře chráněný před případným poškozením. Drobné detaily, přední masku a znak výrobce nalezneme na přiložené leptané planžetě, která je vložena do menší papírové obálky. Příjemným doplňkem jsou přiložené čtyři figurky německých vojáků z toho je jeden důstojník. Rozloženy jsou do čtyř samostatných rámečků. Zpracování jednotlivých postav je ve standardní kvalitě, kterou jsme mohli vidět u posledních stavebnic nebo sad figurek. Při bližším pohledu na jednotlivé díly nalezneme na některých z nich několik menších otřepů, totéž platí i o stopě po dělení formy. Na první pohled může vše vypadat hrůzostrašně, ale pomocí ostrého skalpelu vše snadno začistíme. Manuál je přehledný a provede nás stavbou bez větších problémů, součástí je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu při stavbě. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak. Vybírat můžeme ze šesti různobarevných vozidel:
- III./JG 52. Luftwaffe. Eastern Front, Ukraine. Summer 1943
- 272nd Infanterie Division. Wehrmacht. Normandy, France. Summer 1944.
- Wehrmacht. Eastern Front, 1944.
- German police, 1942.
- Wehrmacht. Eastern front. Winter 1942-1943.
- Luftwaffe. Italy 1943.
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: