http://www.modelimex.cz
ICM 1:35
Kat.č. DS3508
Wermacht 3-axle Trucks
Novinka přináší tři kompletní modely německých třínápravových nákladních vozidel značek Henschel 33D1 Kfz.72, Krupp L3H163 Kfz.72 a Typ LG3000 v měřítku 1:35. Vše je zabaleno do jedné rozměrnější krabičky s krásně vyobrazenou kresbou všech tří automobilů na vrchním díle obalu. Uvnitř balení nalezneme kompletní výlisky již dříve vydaných stavebnic, kat.č. 35461, katč. 35466 a kat.č. 35405, tři samostatně vytištěné manuály a v každém z nich vložený malý obtiskový aršík. Sada vozidel určitě zaujme svojí koncepcí balení tří vozidel v jednom, které sebou přináší i příjemnější pořizovací cenu.
Krupp L3H163 Kfz.72
Když Německo začalo po první světové válce budovat poválečné hospodářství, jedním z jejich úkolů bylo znovu vybudování nákladní dopravy a s tím spojené logistiky. Několik společností navrhlo nová vozidla, aby vyhověla této poptávce. Společnost Krupp vyvinul vůz řady L3H63, se třemi nápravami z toho dvě zadní poháněl benzínový motor o výkonu 90 koňských sil. Z výrobní linky první sériový vůz sjel v roce 1931. V roce 1936 byl Krupp L3H63 nahrazen vylepšeným Krupp L3H163. Krupp L3H163 měl vylepšené řazení, výkonnější motor a nové odpružení kol. Kamiony Krupp L3H163 byly do roku 1942 široce používány všemi německými divizemi. Během Polské a Francouzské kampaně, na Balkáně a na Východní frontě. Na jeho podvozku vzniklo několik různých nástaveb. Celkem bylo vyrobeno přes 2000 exemplářů modelů Krupp L3H 63 a L3H 163.
Model představuje stavebnici kat.č.35461, která byla vydána v průběhu roku 2012. Všechny rámečky jsou zabaleny do jednoho samostatného sáčku. Po jeho otevření na nás čeká sedm rámečků ze světle-šedé hmoty a jeden menší s transparentními díly. Manuál a v něm vložený malý obtiskový aršík jsou vloženy samostatně v krabičce. Plast je přiměřeně tvrdý s perfektně vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Stopy po vyhazovačích nalezneme především na vnitřních částech některých dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Nejvíc modeláře potrápí na vnitřní straně bočnic nákladového prostoru, naštěstí jsou na prknech. Případně je zakryjeme vezeným nákladem. Na několika dílech nalezneme pár menších otřepů, ale nic hrozného. Rám podvozku je velice detailní i přes menší počet dílů. Udržet geometrii při složení nebude složité, výrobce nezapomněl přidat různé vodící prvky pro snadnější sestavení. Součástí rámu podvozku je i převodovka a motor, k němu postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Interiér kabiny je zpracován kvalitně včetně mnoha detailů, jako je protiskluzová úprava, kliky dveří a jiné. Budíky pro přístrojovou desku nalezneme na aršíku s obtisky. Dveře řidiče a spolujezdce můžeme ponechat otevřené, díky tomu interiér mnohem lépe vynikne. Nákladní prostor přímo vybízí k jeho zaplnění rozličným nákladem. Pokud bychom chtěli zadní bočnici sklopit bude potřeba jí lehce upravit. Transparentní díly jsou krásně čisté, bez jakéhokoliv poškození. Rámeček s nimi je zabalen v samostatném sáčku, díky tomu je dobře chráněný před případným poškozením. Manuál je přehledný, dobře vytištěný, díky tomu nás provede celou stavbou bez větších problémů. Výrobce nezapomněl ani označit díly, které modelář nevyužije. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak, obsahují i budíky pro přístrojovou desku. Na výběr máme ze čtyř automobilů v tankově šedé:
- Krupp L3H163, Poland, September 1939
- Krupp L3H163, France, June 1940
- Krupp L3H163, Germany, Summer 1940
- Krupp L3H163, Ukraine, August 1941
Náhled na manuál a rámečky: