http://www.modelimex.cz
MiniArt 1:35
Kat.č. 38027
British Lorry 3t LGOC B-Type
Během První světové války byla část londýnských autobusů přeměněna na nákladní vozy a posléze byly poslány do Francie. Nebylo takto vyrobeno mnoho těchto vozidel, ale byl to poněkud revoluční nápad. Vozidla byla velice úspěšná v dopravě materiálu, munice a vojáků. Britové je používali jako náhradu za železnici a koňské povozy na svých logistických zásobovacích linkách. Následně bylo v továrnách vyrobeno od ledna 1918 do zimy 1919 odhadem 14000 nákladních vozů. Tyto nákladní vozy byly také používány v civilní službě, sloužily firmám i soukromým osobám. Několik autobusů jezdilo i v menších městech než byl Londýn. Měly dvoje využití, přes den byly klasickými autobusy a v noci byly upraveny na nákladní automobily pro dopravu zboží a materiálu.
Novinka využívá většinu rámečků z nedávno vydaného modelu, kat.č. 39003 British Military Lorry B-Type. Výrobce jen zaměnil jeden rámeček a přidal nový s transparentními díly. Konkrétně se jedná o novou "kabinu" řidiče a transparentní díly pro její okna (rámeček Gc). Stavebnice je zabalena do krabičky na které můžeme obdivovat krásně provedenou malbu civilního vozu na vrchní dílu obalu. Uvnitř nalezneme deset rámečků ze světle-šedé hmoty, dva s transparentními díly, malou leptanou planžetu, manuál a obtiskový aršík. Jednotlivé díly se vyznačují vysokou úrovní detailů, které vznikly za pomocí 3D návrhu. Některé díly jsou na hranici možného zpracování, díky své velikosti nebo složitosti při výrobě. Po prohlédnutí rámečků jsem nenalezl žádná propadlá místa na povrchu, menší otřep jsem nalezl pouze u dvou rámečků Ef, konkrétně na dílu č.4. Výrobce si dal práci s umístěním stop po vyhazovačích, tak abychom je snadno odstranily nebo případně zakryli v průběhu stavby. Rám podvozku je velice detailní až je škoda ho zakrýt nástavbou. Útěchou může být, že lze motor ponechat kompletně odkrytý. Podle manuálu k němu jen doplníme elektrické rozvody z tenkého drátku. Interiér kabiny řidiče je ztvárněn do detailu včetně naznačení "polstrování" sedačky a propracovaných ovládacích prvků. Osvětlovací lampy jsou řešeny ve dvou kombinací jejich počtu a s tím spojeného rozmístění. Nákladní prostor je přímo dělaný pro jeho naplnění nákladem. Jednotlivá prkna mají jemně ztvárněnou strukturu dřeva, vhodnou pro různé patinovací techniky. Zadní bočnici můžeme ponechat ve sklopené poloze. Transparentní díly, jsou krásně čiré bez poškození. Rámečky jsou zabaleny v samostatném sáčku, díky tomu jsou dobře chráněný před případným poškozením. Drobné detaily nalezneme na přiložené leptané planžetě, která je vložena do menší papírové obálky. Manuál je přehledný a provede nás stavbou bez větších problémů, součástí je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak a nabízejí výběr ze tří civilních vozů:
- Carriage of coal in bags. London 1918.
- London 1918-1922.
- Liverpool, early 20s.
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: