http://www.modelimex.cz
ICM 1:35
Kat.č. 35902
Chernobyl #2
Fire Fighters
ZiL-131 je sovětský armádní nákladní automobil vyráběný od roku 1967 do roku 1990 v moskevské továrně Zavod imeni Lichačova. Celkem bylo vyrobeno kolem jednoho milionu těchto automobilu v různých provedeních. Tyto nákladní vozy byly dodávány do zemí Varšavské smlouvy a také do mnoha zemí v Asii a Africe. Na podvozku zil-131 byly postaveny četné speciální nástavby pro armádu i pro civilní použití. Jednou z nich byl hasičský vůz AC-40-137A, který byl vyráběn v zařízení Pryluka od roku 1984. Vozidlo se stále masivně používá v hasičských sborech zemí bývalého SSSR.
Ukrajinský výrobce zareagoval na vlnu zájmu o tragickou nehodu v Černobylu, vzniklou po odvysílání stejnojmenného seriálu. K této příležitosti vydal v pořadí již druhou sadu, první můžeme zakoupit pod kat.č. 35901 Chernobyl #1.
Uvnitř v pořadí druhého setu nalezneme krom samotného hasícího vozu i dva přibalené bonusy v podobě čtyř figurek hasičů a papírové podložky.
Novinka je zabalena do rozměrné krabičky s výklopným víčkem, ta je vložena do samostatného obalu s pěknou kresbou na jeho vrchní části. Po otevření na modeláře čeká deset rámečků ze světle-šedé barvy, tři s transparentními díly, osm vinylových pneumatik, dva manuály, obtiskový aršík a barevnou papírovou podložku. Z hlediska kvality stříkaných dílů se jen potvrzuje, že ICM je v současnosti ve zvládnutí technologie opravdu špičková firma. Plast je přiměřeně tvrdý s perfektně vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Stopy po vyhazovačích nalezneme na vnitřních částech některých dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Rám je velice detailní i přes menší počet dílů. Udržet geometrii při složení nebude složité, díky vodícím prvkům, které vše usnadní. Součástí rámu podvozku je i převodovka a motor, k němu postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Kapota motoru je oddělená, motorový prostor díky tomu můžeme otevřít. Interiér kabiny je zpracován kvalitně včetně zadního prostoru s druhou řadou sedadel pro mužstvo. Přístrojovou desku můžeme vylepši pomocí obtisků. Dveře bohužel nelze otevřít jsou "nalisovány" napevno na obou stranách kabiny. Nástavba s nádrží se skládá většinou z větších celků. V zadní části je umístěné čerpadlo, které je schováno za proskleným poklopem. Zde si může modelář zvolit, zda poklop ponechá v zavřené nebo otevřené poloze a dá tak vyniknout tomuto krásnému detailu. Transparentní díly, jsou krásně čisté, bez poškození i díky zabalení v samostatném sáčku, díky tomu jsou dobře chráněny před případným poškozením. Pneumatiky jsou z černého vinylu, pro některé modeláře toto nemusí být úplně šťastné řešení. Náročnější modelář může sáhnout po kolech z resinu od několika různých výrobců doplňků. Manuály pro hasící automobil a figurky jsou přehledné a krásně vytištěné, díky tomu modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Díly které nevyužijeme výrobce dobře označil. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak, obsahují i budíky pro přístrojovou desku. Vybírat můžeme ze dvou různě značených hasicích vozů (č.2 a č.6).
Prvním bonusem jsou figurky hasičského týmu. V samostatně přiloženém sáčku nalezneme tři rámečky ze světle šedé hmoty, dva s transparentními díly a vinylovou hadici, která může být užitečná pro tvorbu diorámy. Díly mají pěkné detaily, jsou odstříknuty bez propadlin. Při bližším pohledu na jednotlivé díly nalezneme na některých z nich jemnou dělící rovinu. Obličeje jednotlivých postav jsou krásně ztvárněny, výrobce nezapomněl ani na masky přes ústa. Vybírat můžeme ze dvou ochranných štítů (C1/C2). Rámečky s výstrojí obsahují dýchací zařízení, hasičské nástroje a několik menších trosek "reaktoru".
Druhý bonus je tvořen rozměrnou papírovou podložkou představující blízké okolí jaderné elektrárny. Součástí podložky jsou i dvě stěny s kresbou inspirovanou samotnou malbou na horním víku krabičky modelu.
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: