http://www.modelimex.cz
MiniArt 1:35
Kat.č. 39003
British Military Lorry B-Type
Během První světové války byla část londýnských autobusů přeměněna na nákladní vozy a posléze byly poslány do Francie. Nebylo takto vyrobeno mnoho těchto vozidel, ale byl to poněkud revoluční nápad. Vozidla byla velice úspěšná v dopravě materiálu, munice a vojáků. Britové je používali jako náhradu za železnici a koňské povozy na svých logistických zásobovacích linkách. Následně bylo v továrnách vyrobeno od ledna 1918 do zimy 1919 odhadem 14000 nákladních vozů. Tyto nákladní vozy byly také používány v civilní službě, sloužily firmám i soukromým osobám. Několik autobusů jezdilo i v menších městech než byl Londýn. Měly dvoje využití, přes den byly klasickými autobusy a v noci byly upraveny na nákladní automobily pro dopravu zboží a materiálu.
Po nedávno vydaných stavebnicích kat.č. 39001 B-Type Military Omnibus a kat.č.38021 LGOC B-Type London.
Výrobce využil potenciálu části rámečků z těchto dvou stavebnic a vydal nový model nákladního automobilu postaveného na podvozku autobusu. Stavebnice je zabalena do krabičky na které můžeme obdivovat krásně provedenou malbu na vrchní dílu obalu. Uvnitř nalezneme devět rámečků ze světle-šedé hmoty, jeden s transparentními díly, leptanou planžetu, manuál a obtiskový aršík. Novinka se vyznačuje vysokou úrovní detailů, které vznikly za pomocí 3D návrhu. Některé díly jsou na hranici možného zpracování, díky své velikosti nebo složitosti při výrobě. Po prohlédnutí rámečků jsem nenalezl žádná propadlá místa na povrchu, menší otřep jsem nalezl pouze u dvou rámečků Ef, konkrétně na dílu č.4. Výrobce si dal práci s umístěním stop po vyhazovačích, tak abychom je snadno odstranily nebo případně zakryli v průběhu stavby. Rám podvozku je velice detailní až je škoda ho zakrýt nástavbou. Útěchou může být, že lze motor ponechat kompletně odkrytý. Podle manuálu k němu jen doplníme elektrické rozvody z tenkého drátku. Interiér kabiny řidiče je ztvárněn do detailu včetně naznačení "polstrování" sedačky a propracovaných ovládacích prvků. Na výběr máme ze dvou variant kabin, první je základní pro zbarvení č.1, 2 a 3. Druhá upravená je pro zbarvení č.4, u ní dolepujeme ochranné desky pro řidiče a spolujezdce, jinak je řešeno i umístění hasícího zařízení. Nákladový prostor má pěkné ztvárněnou strukturu dřeva, vhodnou pro různé patinovací techniky. U zadní bočnice si modelář může zvolit, zda ji nalepí v otevřené nebo zavřené poloze. Toto řešení je vhodné pro případnou tvorbu dioramatu. Transparentní díly, jsou krásně čiré bez poškození. Rámeček je zabalen v samostatném sáčku, díky tomu je dobře chráněný před případným poškozením. Drobné detaily nalezneme na přiložené leptané planžetě, která je vložena do menší papírové obálky. Manuál je přehledný a provede nás stavbou bez větších problémů, součástí je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak a nabízejí výběr ze čtyř vozů:
- British Army Service Corps. 1914-1918. (2406-B)
- British Army Service Corps. 1914-1918. (B1436)
- British Army Service Corps. 1914-1918. (3752)
- British Army Service Corps. 1914-1918.
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: