http://www.modelimex.cz
ICM 1:35
Kat.č. 35104
Sd.Kfz. 251/6 Ausf.A with Crew
Polo-pasové vozidlo Sd.Kfz. 251 byl základním obrněným vozidlem německé armády vyvinutý ve firmě Hanomag. Vážil 9 tun. Mohl vézt až 10 vojáků, posádku tvořil, velitel, řidič a kulometčík. Vyzbrojen byl, tak jako Sd.Kfz. 250 dvěma kulomety MG 34 později MG 42. Poháněn byl motorem Maybach HL42 TRKM s výkonem 100 koní. Celkem byl vyráběn ve 4 verzích a 23 variantách. Celkem bylo postaveno cca 15 252 vozidel všech verzí a variant. Výrobní kapacity nikdy nedokázali pokrýt potřebné množství, které armáda potřebovala pro jednotky Wermachtu a -. Sd.Kfz. 251/6 byla velitelská varianta vybavena různými typy radiostanic a velkou rámovou anténou. Osádka byla složena ze sedmi mužů. Výzbroj byla omezena na jediný kulomet MG 34 nebo MG 42 v zadní části vozidla.
Novinka vychází z nedávno vydaného modelu Sd.Kfz. 251/6 Ausf.A, kat.č. 35102. Nový přebal této stavebnice obsahuje oproti předchozímu modelu navíc rámeček s figurkami ze sady, kat.č. 35644 German Command Vehicle Crew (1939-1942). Celek je zabalen do krabičky s pěkně provedenou kresbou na vrchní díle obalu. Výlisky jsou baleny v samostatné krabičce s výklopným víčkem, jak je u výrobce již tradicí. Po otevření na nás čeká sedm rámečků šedé barvy, jeden s transparentními díly, vinylová kola a pásy, manuál a v něm vložený malý obtiskový aršík. Plast je přiměřeně tvrdý s dobře vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Stopy po vyhazovačích nalezneme na vnitřních částech některých dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Stavebnice obsahuje kompletní motor a díky samostatně tvořeným deklům motoru ho můžeme ponechat otevřený. K motoru postačí jen doplnit rozvody z drátků patřičného průměru podle fotografií. Interiér vozidla je zpracován kvalitně včetně mnoha detailů a přiložené radiostanice, zadní dveře můžeme zcela otevřít. Rámovou anténu výrobce vytvořil v jednom celku, díky tomu odpadá pracné vlepovaní jednotlivých konstrukčních prvků. Zde se nevyhneme stopě po dělící rovině, kterou je zapotřebí začistit. Přední kola a oba pásy jsou vyrobeny z černého vinylu. Kola mají pěkný vzorek, ale bez log výrobce pneumatik. Na několika "gumových patkách" u konců pásů jsem nalezl menší deformace. Transparentní díly, jsou krásně čisté, bez poškození i díky zabalení v samostatném sáčku, díky tomu jsou dobře chráněny. Jediné dva díly, které upotřebíme jsou skla pro světlomety. Manuál je přehledný a provede nás stavbou bez problémů, uvnitř je přiložen samostatný list pro sestavení figurek. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak a obsahují i budíky pro přístrojovou desku. Součástí balení je i přidaný rámeček se čtyřmi figurkami řidiče, velitele a dvou radistů. K sluchátkům radistů pouze doplníme kabely. Vybírat můžeme ze dvou strojů v tankově šedém zbarvení, u prvního má modelář na výběr ze dvou různých období:
- 1a) Sd.Kfz. 251/6 Ausf. A, command vehicle of Lieutenant-General H. Guderian, Poland, September 1939
1b) Sd.Kfz. 251/6 Ausf. A, command vehicle of Lieutenant-General H. Guderian, France, May 1940
- 2) Sd.Kfz. 251/6 Ausf. A, 1941
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: