Stránka 1 z 5

Postupy finishu

PříspěvekNapsal: 31 led 2007, 20:52
od JMACKOVIC
Presiel som tolko informacii, ze mam z toho akuratny gulas. ](*,)
Mozte ma ukamenovat, ale najprv mi napiste, v akom poradi robite finish.

1-surfacer
2-camo
3-lesk
4-dekaly
5-lesk

co dalej?
Predpokladam zeby to bolo zaujimave aj pre inych , ktory zacinaju.

Modelari vsetkych ... spojte sa

Vdaka VAM VSETKYM


[-o< [-o< [-o< ]

PříspěvekNapsal: 31 led 2007, 20:58
od Bob 1
v tom bodě 5. muže bejt i matnej lak

bod 6.podle uvážení patina podle toho co děláš (technika-prach bláto různy skvrny od oleje atd. ale záleží taky jestli to chceš udělat že to jezdí nebo je to umyt to je na dlouho

letadla no nevim podle toho z jaký doby to je ale moc bych to nezapráskával max. očuzení za vejfukama což u rour moc nejde

PříspěvekNapsal: 31 led 2007, 21:19
od George9
Letadla:
6) oleje (paneláž, patina)
7) pololesk
za osmé: 2-3 pivka :wink:

PříspěvekNapsal: 31 led 2007, 21:29
od JMACKOVIC
takze upresnim aktualny ciel:
technika, pasovy tank, v uzivani, zaprášeny, zablateny.
nic extremne, len bezne pouzivanie techniky pocas vojnovej sluzby.

takze rekapitulacia:
1-surfacer
2-camo
3-lesk
4-dekaly
5-lesk

co dalej?
6-nejake zosvetlenie? nastrekom?
7-drybrush?
8-filter?
9-zaprášenie? airbrush? (hlavne spodok vozidla)
10-pigmenty?
11-fixacia lakom?
12-?

Z toho co som zatial pocital :wink:a poskusal mam predstavu, ale nieje mi uplne jasne poradie. neviem si predstavit co to spravy, ked...

Ja viem skusat, skusat,... ked clovek je tvor netrpezlivy :mrgreen:

Mozno z toho postupu nieco vyhodit, ci pridat, samozrejme na prvu supu to nebude Jimenez.

:paint:

S nami zaciatocnikmi to mate tazke. Ale vdaka za nervy s nami. =D>

PříspěvekNapsal: 31 led 2007, 21:33
od JMACKOVIC
to pifko. jaaaaaj to ano.

len som f praci a este dlho budem. este zoapr dni sa k modelom osobne nedostanem. len syn (9)je doma a obstastnuje ma fotkami svojho M3, takze ma to taha domof. A snazim sa mu poradit aspon na dialku. Tu nemaju ani to pivo pitne :evil:

Vdaka za odpoved. Domam mam rozrobeny MIG29, takze ked dolepim, pustim sa do finishu. teraz sosam teoriu.

PříspěvekNapsal: 31 led 2007, 21:40
od BraňoHerain
takže,môj postup:
1 základ pod kamo(surf)
2 kamufláž
3 zosvetlenie pomocou pištole
4 pololesklý lak
5 dekály
6 pololesklý lak
7 filtre
8 wash
(sem môže prísť rozmývanie malých olejových bodiek po pvrchu modelu-tento krok robím niekedy pred washom,niekedy až po odreninách a niekedy ho vynechám úplne)
9 odreniny
10 drybrush
11 pigmenty
12 zaprášenie pištolou
13 pigmenty

PříspěvekNapsal: 31 led 2007, 21:42
od BraňoHerain
a vôbec nepoužívam LESKLÝ lak.A taktiež záverečné prelakovanie...to by ti len zabilo všetku tvoju námahu

PříspěvekNapsal: 01 úno 2007, 07:53
od Jakub Vilingr
U letadel se mi velmi osvědčil následující postup:

1.) nejtování, tmelení, broušení, kartáčování
2.) sufacer, leštění, kartáčování
3.) preshading
4.) camo
5.) zesvětlení + základní patina pistolí
6.) lesklej lak pro umisťování obtisků
7.) obtisky
8.) lesklej lak pouze přes obtisky (zamezí proniknutí olejů pod obtisky)
9.) oleje
10.) finální lak
11.) postshadingy, čmoudíčky
12.) drybrush celého povrchu olejovou barvou
13.) oděrky patelkama, pigmeje a podobně

Je to hodně úkonů, ale výsledky jsou myslím docela uspokojující z mého pohledu. Dle mého názoru jsou tyto kroky logocky vyvážené a výsledkem je modelářova spokojenost. Ač se zdá, že je vše velice složité a zdlouhavé, není tomu tak. Vše jde ráz na ráz, tuplem, když se používají akrylátové barvy.

PříspěvekNapsal: 01 úno 2007, 08:12
od mobba
George9 píše:Letadla:
6) oleje (paneláž, patina)
7) pololesk
za osmé: 2-3 pivka :wink:


...gut :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

PříspěvekNapsal: 01 úno 2007, 08:39
od Jakub Vilingr
Braňo píše:a vôbec nepoužívam LESKLÝ lak.A taktiež záverečné prelakovanie...to by ti len zabilo všetku tvoju námahu


Tohle je vhodný pro plazivý cíle, ale pro letadla bohužel moc ne :cry:

Jinak taky zajímavej postup ;-)

PříspěvekNapsal: 01 úno 2007, 08:56
od Bob 1
lol nechápu jak někdo muže např.(jenom tak plácnutej název letadla) na krásný(vyritá paneláž vše pěkné) F-18 to pak zamastit tim že spáry napustí nějakou skoro černou barvou :grin: (po celim letadle) ale třeba u MI-24 nebo jinejch východních vrtulníků to za vejfukama de udělat na 100%
ale tim neřikám že je špatný to trošku zviditelnit ale ne černou :D pro představu foto
filtry sou super (rozdrcená křída(pigmenty MIG :grin: )v laku

PříspěvekNapsal: 01 úno 2007, 10:15
od Juraj Dzúr
bob 1: no napr F-18 vedia byt pekne zasrane, tak preto :D

PříspěvekNapsal: 01 úno 2007, 10:20
od Jakub Vilingr
Bob 1 píše:lol nechápu jak někdo muže např.(jenom tak plácnutej název letadla) na krásný(vyritá paneláž vše pěkné) F-18 to pak zamastit tim že spáry napustí nějakou skoro černou barvou :grin: (po celim letadle) ale třeba u MI-24 nebo jinejch východních vrtulníků to za vejfukama de udělat na 100%
ale tim neřikám že je špatný to trošku zviditelnit ale ne černou :D pro představu foto
filtry sou super (rozdrcená křída(pigmenty MIG :grin: )v laku


Právě proto je dobrý míchat oleje s přihlédnutím na danou camo. Taky nemám rád model vytaženej jedním odstíne, v nejhorším případě umbrou a nebo siennou. Je to o citu a o vkusu. Každýmu se líbí něco jinýho...

PříspěvekNapsal: 01 úno 2007, 10:24
od RomanV
co se týká bojové techniky,používám stejný postup jako Braňo.Jen bych doplnil bod 0 - vykoupání modelu v Jarové vodě (kvuli odmaštění)

PříspěvekNapsal: 01 úno 2007, 11:43
od Bob 1
ano musí se přihlídnout ke kamufláži a od toho kde to líta ty F-18 startující z letadlovky sou hodně zasr*ný ale ne černou :-D
já na odmaštění používám chemičtější způsob :D líh+ředidlo C6000 s většim poměrem lihu (to aby to tolik nerozleptalo plastik) 1.odmastí 2.i trochu zacelí plastik
PS:je tu pěkná zbírka fotek F-18