Stránka 1 z 7
Zvýraznění paneláže

Napsal:
24 říj 2005, 10:28
od vorvan
Čau lidi, tohle téma jsem tady nikde nenašel, tak zakládám... mám totiž - dneska už můžu říct letitej - problém se zvýrazněním paneláže.
Sledoval jsem snad každý téma, který se toho týkalo, mám nastudovanej Kubrtí návod a přesto se mi to furt nedaří, jak bych chtěl. Pokud má model - samozřejmě negativní - rytí slušný a hluboký, tak se mi celkem daří napustit ho olejovkama, ale problém nastávám, když je mělký a tak na rozhraní, kdy se rozhoduju, jestli přerýt a nebo to risknout. Vždy, když jsem se rozhodnul to risknout, tak jsem tim zprasil celej model a přidělal si spoustu potíží. A přitom jsem viděl spoustu modelů, kde to autor zvládl a povedlo se mu krásné tenké mělké spáry napustit nějakym tmavym fujtajblem.
Moje pokusy se dříve týkaly stětečkovanejch modelů a tak jsem to moh svést na zalití rytí barvou, ale teď jsem si postavil jako pokusnýho králíka starýho Fw-190 Hasegawa, kterej má přesně to kritický rytí, nastříkal ho a všechno fajn, rytí jsem nezalil, vypadalo to nadějně a bum, zase olejovka tekla a vzlínala všude možně i mimo rytí. Ředil jsem ji přípravkem rychloschnoucím a podklad jsem udělal akrylátovým lakem od Tamyie. Nemáte někdo tip, jak jednoduše se s tim vypořádat (do budoucna, fokouše nějak už opravím)?

Napsal:
24 říj 2005, 10:49
od David Matušek
me se osvedcilo redit olejovky redidlem Agama na syntetiky.
Jinak na melky ryti bych zkusil pouzit patinovaci fixy Gunze, to by mohlo vyresit tvuj problem.

Napsal:
24 říj 2005, 11:36
od vorvan
Taky normálně ředim syntetickym Agamím ředidilem, ale nedávno jsem si pořídil přípravek rychleschnoucí, tak jsem ho chtěl otestovat. Ono by to dopadlo stejně asi i tak.
Patinovací fixy zkusim, až je seženu, díkes


Napsal:
25 říj 2005, 09:44
od M.Havelka
Pozor na přípravek rychleschnoucí!!!!!!!!!!!!!
Bez větších problémů se mi prožral černou krabičkou od filmu, kde jsem ho měl připravený pro další práci. Takže uchovávat jenom v původním obalu, nebo ve světlé krabičce od filmů, s tou si kupodivu neporadil.


Napsal:
25 říj 2005, 09:49
od vorvan
Taky mám silný podezření, že přípravek rychloschnoucí potažmo terpentýn je pěkněj žrout, občas jsem měl pocit, že mi rozežírá i několik dnů proschnutý akrylátový lak... včera jsem dozvýraznil paneláž na revellí švalbě a myslim, že se to povedlo, ale tenhle model má rytí pěkně hluboký a výrazný, takže tady jsem ani problémy nečekal. Ředil jsem agamím syntetickým ředidlem.

Napsal:
25 říj 2005, 10:02
od foxbat
Olejovky ředim normál S6001 nebo S6006, stejně tak většinu syntetik, které používám.

Napsal:
25 říj 2005, 10:20
od Martin Černý 'Černoch'
Když tady tuhle debatu čtu, tak se nestačím divit,používám olejovky už dlouho a ředím to jak rychleschnoucím tak pomalu schnoucím přípravkem. Nikdy se mě nestalo že by mě to sežralo lak nebo i barvu, základ je mít dokonale a hlavně celistvě kryjící vrstvu lesklého laku, nejlépe několik dní vyzrálou, perfektně se mě osvědčil lak GSI C 184 Super Clear II, s tím není problém.Pokud na zalakování použijete syntecký lak tam už problémy můžou nastat, terpentýn syntetiku rozežere, akrylový lak ne.Pak olejovkou natřu veškerou paneláž na křídle ,žádný napouštění spár atd. natírám jak mě to napadne, nechám asi minutu zavadnout a pak to celý setřu papírovou utěrkou po směru letu, pokud olejovku někde vytřu , znova jí nanesu a opět setřu, dá se tak docílit i lehkého natónování povrchu,něco jako filtr a různé šmouhy jako uniky kapalin atd..Taky je důležité jak je olejovka hustá , já to ředím do konzistence něco mezi mlíkem a vodou.

Napsal:
25 říj 2005, 10:24
od Pavel Vacek
A to je asi problém u ředění klasickým ředidlem ... To nesmíš nechat zavadnout, jinak už to dolů nedostaneš ...


Napsal:
25 říj 2005, 10:55
od Desert Rat
S pøípravkem Rychleschnoucím mám podobné blbé zkušenosti. Prožral se mi tlustou vrstvou Tamiya nastøíkaného laku až na barvu a bylo "vydìláno".
Docela se mi osvìdèila smìs 50/50 pøípravku Pomaluschnoucího a Low Odouru.
A nebo jen Low Odour, ale obèas mi pøijde, že je málo "vláèný" a UMTON barvy se jakoby rozpadají až na jednotlivá zrníèka pigmentu. Proto pøidávám pojidlo = pøípravek Pomaluschnoucí.

Napsal:
25 říj 2005, 10:56
od vorvan
To Černoch - tenhle postup je ideál, kterej se mi právě nedaří docílit

Něco prostě dělám špatně...
To Pavel - syntetika se dá celkem úspěšně odstranit přebroušením jemným smirklpapírem.

Napsal:
25 říj 2005, 11:54
od Martin Černý 'Černoch'
To vorvan, nedělám si na tenhle postup patent, ale mě to funguje, vyzkoušej ho, ale moc mě nenadávej kdyby to nevyšlo


Napsal:
25 říj 2005, 12:02
od vorvan
Nadávat nebudu, přinejhoršim si koupim další Purisol

Možná bude finta v tý papírový utěrce, napadá mě, že bych si měl udělat výlet do firemní kuchyňky


Napsal:
25 říj 2005, 12:11
od Martin Černý 'Černoch'
Až to budeš stírat moc netlač, první setření vem lehkou rukou a postupně přitlačuj, když to napoprvý serveš a zatlačíš moc tak se ti olej vyvzlíná ze spáry a vytřeš ho ven, chce to lehce utřít aby olej zůstal ve spáře,ale z povrchu modelu byl setřenej a pak už jen dočisťovat. Já to křídlo stírám třeba i 3 krát

Napsal:
25 říj 2005, 12:14
od vorvan
Ook, už běžim pro utěrku, tohle by mohlo fungovat (zkoušel jsem barvu zatim stírat jenom hadrem), díkes


Napsal:
26 říj 2005, 08:37
od vorvan
Tak po včerejšku je Fokouš zase jako nový, tedy téměř bez olejů. Což si já vykládám jako velkej úspěch, protože od olejovek naředěných přípravkem rychloschnoucím jsem po třech dnech schnutí doopravdy nečekal, že nejen že půjdou setřít utěrkou v přípravku namočenou, ale že si dokonce od nich ušpinim ruce.
Teď jenom přemejšlim, jestli to zkusim jště znovu a lépe, nebo ne. Ale Černochova metoda zní lákavě, tak tomu asi ještě dám šanci.