Je to samozřejmě hlavně o rukách. Nicméně jsem po 20ti letech dospěl ke dvěma kmenům : Alcladáři a Gunzáři s řadou Super Metalic
Patřím ke Gunzařům...
Podle mých zkušeností jde především o naleštění a vyčištění podkladu, práci s tenkými vrstvami SURFů v různých barvách - od té nové, překvapivě zajimávé a vynikající, bílé, tradiční paletu 2-3 šedých, přes, pro mě (starší oči) nepostradatelný, černý, až po hnědý (mahagóóón:). A samo jejich vzájemnou kombinaci. Na to je dobrý, jak říkaj špičkový lakýrníci (měl jsem jich pár na starosti - 20-30, ale TOP byli vždy tak 2-3-4...), "záprach" barvou typu Laquer stejného odstínu jako surf v ultralesklém provedení...no a na to pak metlu. Vždycky do ultralesku. Ten se pak "srazí" dle libosti patinováním, trpělivých přeprachem pololesk, matt lakem apod. Radili mi vždycky, ať nechám metlu XY minut sedimentovat a netáhnu si inzulínkou jen z vrchní 1/3-1/4 piksly - ten nejjemnější pigment.
Samo že se dá laborovat s rozlišení polí už při dělání podkladu, ale čím menší kontrast, tím líp. Ta metla už nic nepřekreje, jen tomu dodá metal...co je na něm VŠEHNO vidět...jak už to všichni známe, žééé ?
Starej Mustang od Tamiye v metle - foceno nezničetlnou Nokií 6301i, Jill v v 1.pokusu s černým surfem, a Tony v záprachu SM01 metlou