V tom odkazu je to samozřejmě blbost. Zamlžení bylo způsobeno vteřinovým lepidlem a ne contactou. Pokud by to bylo totiž výpary z rozpouštědlového lepidla byla by kabinka naleptaná a žádné utření vatovým tamponem na špejli zevnitř by nepomohlo. Kubouš to píše správně té Contacty by tam musel být kýbl aby to něco udělalo.
Mnohdy si modeláři ani neuvědomí, že vteřiňákem lepili součástky v kokpitu nebo trupu nebo i zátěž v přídi modelu, případně vteřiňákem prolévali spoje trupu. To vše může zapříčinit zamlžení kabinky po jejím nalepení a uzavření prostoru. Stačí aby nebyl vteřiňák dostatečně vytvrdlý - častá chyba při použití většího množství hustého (gelového) lepidla, které na povrchu zatuhne a uvnitř je ještě dlouho živé.
Rypicong píše:na co je dobré lepidlo: Tamiya - Limonene Cement Extrařídké ?
Jinak řečeno, k čemu je dobrý, že lepidlo je na bázi/obsahuje terpen ? ( Limonene )
Pracuje to na stejném principu jako jiná řídká lepidla např. Tamiya Extra thin. Tedy lepení kapilárním způsobem - zavzlínáním. Přiložíš např půlky trupu k sobě a na spoj přiložíš štěteček s lepidlem. To somovolně nateče do spoje který pak jen přitiskneš k sobě.
Terpeny jsou aromatické uhlovodíky a v tomto případě jsou tam jen kvůli "vůni" citrusu.