Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Úvodem ‹ Jak na to ?? Modelářská poradna
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

3D modelácia - ako vymodelovať to či ono

How to
Odeslat odpověď
Příspěvků: 16 • Stránka 1 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

3D modelácia - ako vymodelovať to či ono

Příspěvekod Robert Blaschke » 29 led 2024, 17:22

Napadlo mi, že možno by nebola od veci téma otázok a rád, ako vymodelovať nejaký detail či väčší diel napríklad vo Fusion 360.

Moja konkrétna otázka je - ako by ste modelovali v mierke 1/72 alebo 1/48 kabeláž takéhoto typu, aby to nejako primerane vyzeralo:
kabelaz.jpg

Moja idea zatiaľ je, že asi funkciou Loft z niekoľkých prierezov nejakých takýchto:
prierez.jpg


Alebo má niekto iný nápad?
A-300 vacu, Praga XE-55, Š.4, SARO, B.34
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
 
Příspěvky: 2765
Registrován: 18 lis 2005, 11:53
Bydliště: teraz Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 3D modelácia - ako vymodelovať to či ono

Příspěvekod Olda Malý » 30 dub 2024, 06:28

Základ dobrý, ale Loft nee, raději přes Sweep (:)
https://www.facebook.com/profile.php?id=100086948331498
https://www.airmastr.com/
Uživatelský avatar
Olda Malý
 
Příspěvky: 484
Registrován: 05 srp 2009, 23:13
Bydliště: Hrabová na Moravě
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 3D modelácia - ako vymodelovať to či ono

Příspěvekod Robert Blaschke » 21 lis 2024, 07:42

Prihodím tip, ako namodelovať negatívnu linku paneláže vo Fusion.
Napríklad na boku trupu, ktorý je priestorovou zakrivenou plochou.

1. Vytvorím prvú skicu v rovine YZ (u mňa pohľad zboku na trup) s 2d čiarami paneláže

2. vytvorím potom novú skicu a zvolím "Project to surface", "Along vector" - projekciu konkrétnej čiary, alebo viacerých čiar na povrch trupu v smere vektora (x, kolmý na rovinu prvej skice).
Snímka obrazovky 2024-11-21 071655.jpg
Snímka obrazovky 2024-11-21 071854.jpg

Tak dostanem čiary paneláže na povrchu. Skicu zatvorím.

3. zvolím príkaz vytvoriť "pipe" - kruhovú "trubku", ale nie dutú - a vyberiem patričnú povrchovú čiaru (resp. viaceré čiary, ak na seba nadväzujú).
Snímka obrazovky 2024-11-21 072313.jpg

Vytvorí sa objekt - zadám mu priemer,
Snímka obrazovky 2024-11-21 072641.jpg

ktorý po "opdpočítaní sa" z telesa trupu následne vytvorí negatívnu linku paneláže - napríklad takúto krytku:
Snímka obrazovky 2024-11-21 072736.jpg


p.s. Samozrejme, ak by som dal "pridať" a nie "vyrezať", tak by vznikla linka pozitívna.
A-300 vacu, Praga XE-55, Š.4, SARO, B.34
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
 
Příspěvky: 2765
Registrován: 18 lis 2005, 11:53
Bydliště: teraz Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 3D modelácia - ako vymodelovať to či ono

Příspěvekod CARLOS CHECA » 21 lis 2024, 12:29

Tak super. Hned dneska vyzkouším. Do teď jsem dělal rytí přes tažení.
Vystřelim z děla, páč mašinkvér je na hov.o M:-) !!!!!
Koupím různé modely 144 i rozestavěné, nabídněte, děkuji [-o<
Uživatelský avatar
CARLOS CHECA
 
Příspěvky: 4560
Registrován: 22 říj 2011, 11:35
Bydliště: skoro Mělník
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 3D modelácia - ako vymodelovať to či ono

Příspěvekod CARLOS CHECA » 03 bře 2025, 23:16

Vyzkoušeno, chvilku mi to trvalo, ale SUPER funguje to krásně. Díky
Vystřelim z děla, páč mašinkvér je na hov.o M:-) !!!!!
Koupím různé modely 144 i rozestavěné, nabídněte, děkuji [-o<
Uživatelský avatar
CARLOS CHECA
 
Příspěvky: 4560
Registrován: 22 říj 2011, 11:35
Bydliště: skoro Mělník
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 3D modelácia - ako vymodelovať to či ono

Příspěvekod Robert Blaschke » 04 bře 2025, 14:07

Len škoda, že si tam človek nemá moc čo vybrať z prierezov. Buď kruh, alebo štvorec.
Pri sweep si človek nakreslí tvar prierezu linky aký chce. (:)
A-300 vacu, Praga XE-55, Š.4, SARO, B.34
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
 
Příspěvky: 2765
Registrován: 18 lis 2005, 11:53
Bydliště: teraz Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 3D modelácia - ako vymodelovať to či ono

Příspěvekod CARLOS CHECA » 04 bře 2025, 15:41

Momentálně je pro mě ten pulkruh ideální
Vystřelim z děla, páč mašinkvér je na hov.o M:-) !!!!!
Koupím různé modely 144 i rozestavěné, nabídněte, děkuji [-o<
Uživatelský avatar
CARLOS CHECA
 
Příspěvky: 4560
Registrován: 22 říj 2011, 11:35
Bydliště: skoro Mělník
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 3D modelácia - ako vymodelovať to či ono

Příspěvekod CARLOS CHECA » 04 bře 2025, 16:27

Nenapadá někoho jak vymodelovat ve Fusionu ten rukáv co vede k tomu granátometu, nebo co to tam je ? Jde mi o to zvlnění látky
Přílohy
chinnok A.jpeg
Vystřelim z děla, páč mašinkvér je na hov.o M:-) !!!!!
Koupím různé modely 144 i rozestavěné, nabídněte, děkuji [-o<
Uživatelský avatar
CARLOS CHECA
 
Příspěvky: 4560
Registrován: 22 říj 2011, 11:35
Bydliště: skoro Mělník
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 3D modelácia - ako vymodelovať to či ono

Příspěvekod síra » 04 bře 2025, 17:32

Tohle bych nedělal ve Fusion, ale Blenderu. Ten je na to lepší. Udělat základní tvar a pak to v modelovacím režimu zvlnit.
http://buncmodelling.blogspot.com/
https://picasaweb.google.com/1071974498 ... Modelling#
http://sira4666.rajce.idnes.cz/patlama_patlama/#album
Uživatelský avatar
síra
 
Příspěvky: 4477
Registrován: 27 led 2007, 20:41
Bydliště: Poděbrady
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 3D modelácia - ako vymodelovať to či ono

Příspěvekod CARLOS CHECA » 04 bře 2025, 18:24

To mě taky napadlo, ale Blender nezvládnu ani zapnout.... :wink:
Vystřelim z děla, páč mašinkvér je na hov.o M:-) !!!!!
Koupím různé modely 144 i rozestavěné, nabídněte, děkuji [-o<
Uživatelský avatar
CARLOS CHECA
 
Příspěvky: 4560
Registrován: 22 říj 2011, 11:35
Bydliště: skoro Mělník
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 3D modelácia - ako vymodelovať to či ono

Příspěvekod Robert Blaschke » 04 bře 2025, 18:25

Myslíš to, čo je úplne vpredu na čumáku, čo sa ani nezmestilo celé do fotky?

Nemám presnú radu, ktorá by určite fungovala, ale asi by som skúsil experimentovať s tým fialovým nástrojom, čo sa volá Create Form. Najskôr by som skúsil sformovať základný tvar a potom by som do neho nasekal hustú sieť a skúšal pohybovať bodmi, že či sa tým vytvorí niečo podobné, ako je na fotke.
A-300 vacu, Praga XE-55, Š.4, SARO, B.34
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
 
Příspěvky: 2765
Registrován: 18 lis 2005, 11:53
Bydliště: teraz Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 3D modelácia - ako vymodelovať to či ono

Příspěvekod Olda Malý » 23 bře 2025, 20:01

Robert Blaschke píše:Myslíš to, čo je úplne vpredu na čumáku, čo sa ani nezmestilo celé do fotky?

Nemám presnú radu, ktorá by určite fungovala, ale asi by som skúsil experimentovať s tým fialovým nástrojom, čo sa volá Create Form. Najskôr by som skúsil sformovať základný tvar a potom by som do neho nasekal hustú sieť a skúšal pohybovať bodmi, že či sa tým vytvorí niečo podobné, ako je na fotke.


Máš recht princip je stejný jako v Blenderu nebo Maxu či Maye. Zkrátka volnoplošné modelování. Tvaruješ pomocí vertexů a edge.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100086948331498
https://www.airmastr.com/
Uživatelský avatar
Olda Malý
 
Příspěvky: 484
Registrován: 05 srp 2009, 23:13
Bydliště: Hrabová na Moravě
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 3D modelácia - ako vymodelovať to či ono

Příspěvekod Recoil » 24 bře 2025, 20:26

Ja sa pokúsim opýtať, dúfam že nie úplne blbo:

Je možné v domácich podmienkach naskenovať časť modelu 1:1 a získané dáta potom využiť k úprave v pc? (dajme tomu vytvoreniu nových detailov). No a potom samozrejme tlačiť. A ak áno, aká presnosť skenu sa dá/nedá očakávať? Neskenoval by som časť modelu/výlisku podliehajúci autorským právam, skôr domáci polotovar. Dík
BADGER ANTHEM 155 0.3 0.75 BADGER 100 LG 0.26 0.77 BADGER RENEGADE VELOCITY 0.21 0.33 BADGER SOTAR 20/20-2F 0.2 IWATA CM-C Plus0.18
IWATA HP-AH 0.2 PAASCHE RAPTOR 0.2 0.25 0.38 0.66
PAASCHE TALON TG-3AS 0.2 0.25 0.38 0.66TAF3 (1.00)

FICO KLOBÁSY!
Uživatelský avatar
Recoil
 
Příspěvky: 3092
Registrován: 09 pro 2005, 16:31
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 3D modelácia - ako vymodelovať to či ono

Příspěvekod Robert Blaschke » 24 bře 2025, 22:15

Občas pozerám nejaké informácie o domácich skeneroch - všeličo sa dá kúpiť a doma tým skenovať - kvalita závisí od ceny.
Ale keďže nerozmýšľam nad kúpou, tak detaily nepoznám. Treba si urobiť vlastný prieskum.

Tuná PLASMO hovorí, že použil skenovanie presne na ten účel:
https://www.youtube.com/watch?v=7SSibtsUjPA&t=823s
A-300 vacu, Praga XE-55, Š.4, SARO, B.34
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
 
Příspěvky: 2765
Registrován: 18 lis 2005, 11:53
Bydliště: teraz Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 3D modelácia - ako vymodelovať to či ono

Příspěvekod Recoil » 25 bře 2025, 06:15

Ďakujem Robko! Pozriem na to.

Myslel som, že v domácich podmienkach to bude nereálne...
BADGER ANTHEM 155 0.3 0.75 BADGER 100 LG 0.26 0.77 BADGER RENEGADE VELOCITY 0.21 0.33 BADGER SOTAR 20/20-2F 0.2 IWATA CM-C Plus0.18
IWATA HP-AH 0.2 PAASCHE RAPTOR 0.2 0.25 0.38 0.66
PAASCHE TALON TG-3AS 0.2 0.25 0.38 0.66TAF3 (1.00)

FICO KLOBÁSY!
Uživatelský avatar
Recoil
 
Příspěvky: 3092
Registrován: 09 pro 2005, 16:31
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 16 • Stránka 1 z 2 • 1, 2

Zpět na Jak na to ?? Modelářská poradna

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY