Horrido píše:To na nástavbě jsou stěžně, tyče na vlajky na zádi a na přídi jsou stožáry.
Zajímavá diskuze. Dovolím si nesouhlasit. Já se naopak domnívám, že stěžeň je pouze u plachetnic (proto se říká dvoustěžňová plachetnice a ne dvoustožárová

Narážím na to ve starší literatuře neustále. Autoři nerozlišují stožár a stěžeň a používají u válečných lodí obou světových válek termín stěžeň, což je chyba.
Ostatně už Saturnin řekl: "Stožár se nazývá předmět, na který při slavnostních příležitostech stoupá vlajka. To, na co stoupá plachta, se jmenuje stěžeň. Na této lodi nemá plachta na co stoupat. Tato loď nemá stěžeň."

Vysvětleno zde:
https://www.yachting.com/cs-cz/blog/und ... erminology
Cituji: "Stěžeň: Stěžeň je vysoká svislá tyč, která podpírá plachty na lodi. Obvykle je vyroben ze dřeva, hliníku nebo uhlíkových vláken. Stěžeň hraje klíčovou roli při podpírání a ovládání plachet a může mít další součásti, jako jsou rozsocháče a lanoví."
https://www.rssailing.cz/post/jachtarsk ... lachetnice
Tak jsem přešel na lodičky...
Oblíbená loďstva WWI - K.u.K. Kriegsmarine...potom dlouho nic...Kaiserliche Marine, Royal Navy
WWII - Imperial Japanese Navy...potom dlouho nic...Kriegsmarine, Royal Navy
Zařazeno ve službě:
SMS Pandur 1915, HMS Dreadnought 1911, HMS Penelope 1940, IJN Mutsuki 1942
V loděnici:
Scharnhorst 1943
Oblíbená loďstva WWI - K.u.K. Kriegsmarine...potom dlouho nic...Kaiserliche Marine, Royal Navy
WWII - Imperial Japanese Navy...potom dlouho nic...Kriegsmarine, Royal Navy
Zařazeno ve službě:
SMS Pandur 1915, HMS Dreadnought 1911, HMS Penelope 1940, IJN Mutsuki 1942
V loděnici:
Scharnhorst 1943