Díky za připomínky. Nedalo mi to a tak jsem se prohrabal literaturou. Musím říct, že se ale stejně přikláním víc k té mojí navrhnuté variantě.
To hákování prken na palubě, jak je například na zmiňovaném Le Coureur (viz obrázek) mi moc nesedí z následujících důvodů. Jde o loď postavenou v 1776, což je dost dávno od let 1840 či 1812. Palubní prkna neměla, jak je patrné z obrázku, v celé délce stejnou šíři, mírně se zužovala a ohýbala. Pokud se budu držet jako předloh lodí Lynx (Mosquidobit) a Pride of Baltimore a budu věřit, že současné repliky byly vytvořeny s maximální snahou postavit věrné kopie podle baltimorských škunerů ze začátku devatenáctého století, jak se tvrdí na jejich stránkách, pak ta paluba bude od Le Coureru odlišná.
Palubní prkna jsou (podle návodu k Pride) kladena souběžně s centrální linií a nijak se nazakřivují. Jejích konce na přídí se upravují tak, jak je patrné z obrázku (převzato z návodu pro Pride), aby nebylli jejich konce příliš úzké s malým úhlem. Stejným způsobem byla soudě podle fotek po internetu udělána paluba na současné replice Lynxu. Takže pokud soudruzi v Americe neudělali chybu a jak tvrdí, drželi se tehdejších technologií a způsobů nezbývá mi než přiklonit se k této variantě. K Lynxu bohužel kvalitnější plány než ty z knihy od Chapela nemám. Jak zmiňuje Wolflike, je v jeho pláncích určitá míra stylizace, s čímž souhlasím. Ale myslím, že základní principy a fakta by si přetvořit nedovolil.
Další věc, kterou jsem ještě kontroloval je šířka palubních prken. Jak jsem psal spočetl jsem je podle instrukcí pro Pride a měl bych je dělat asi 2,1mm široké. To znamená na reálné lodi by byli asi 6" to je něco přes 15cm. Další fotka je z paluba na Lynxu. Jak je vidět tak chlapíkova bota zakrývá zhruba tři prkna. V tomto případě jsou prkna široka asi 4" to je cca 10cm, takže ještě užší. Což mě uklidnilo, že to s těmi dvěma milimetry nepodšvihnu.