Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

• Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Lodě a ponorky ‹ Plachetnice (Sailboats) ‹ Plachetnice (Sailboats) Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

HM Cutter Lady Nelson 1:64 - Victory Models

Odeslat odpověď
  • Odpovědět s citací

HM Cutter Lady Nelson 1:64 - Victory Models

Příspěvekod Corwin » 11 kvě 2013, 18:39

Jsem další ze začátečníků na tomto fóru a v tomto vláknu bych chtěl prezentovat a diskutovat stavbu výše uvedené lodi.
Stavebnici této lodi jsem (na objednávku) dostal k polokulatým narozeninám (jsem ročník 1977). Klasické plachetnice se mi líbily od mala a vždy mne zajímalo, jak vlastně taková loď fungovala a jak byla postavená. A jako (bývalému) leteckému RC modeláři ve mne zrálo a zraje odhodlání postavit si nějakou takovou loď jako plovoucí model na dálkové ovládání. Jako nejlepší způsob mi přišlo koupit si stavebnici a vyzkoušet si to v malém. Pak by neměl být problém postavit větší RC kopii :)
Měl jsem za to, že výrobci stavebnic to mají zmáknuté - až na tomhle fóru jsem zjistil, že to není až tak pravda.
Proč Lady Nelson:
a) hledal jsem loď pro začátečníka, ale už s plaňkováním trupu a s palubou a relativně jednoduchou
b) hledal jsem loď s převážně podélným oplachtěním - dělat RC ovládání příčných plachet je velmi náročné. Nakonec i na tato loď má příčnou plachtu, tak je možnost si vyhrát :lol:
Hodnocení stavebnice:
Stavebnice mi přijde jako vhodná pro začátečníky. Loď není příliš složitá, spousta věcí které se v jiných stavebnicích musí sestavovat (pumpy, lafety děl) jsou tady již hotové a proto by měla jít stavba od ruky - samozřejmě může to být na úkor historické přesnosti.
Trochu mne zklamaly plány - napři. nejsou nakresleny pozice palubníků - kvůli spojování planěk. Navíc na základě tohoto fóra jsem našel už i spoustu dalších nepřesností (např. paluba je s "rovnoběžnými" plaňkami, které se na začátku 19. stol. nepoužívala).