Jelikož jsem souběžně se svojí prvotinou po 30 letech - Cartagenian ship viz viewtopic.php?f=177&t=74450 ,
kde jsem zkoušel „nové“ postupy co se za těch 30 let „objevily“ díky novým barvám atd.. , začal dělat i Santa Mariu 1/75 od Hellera, tak jsem se rozhodl otevřít ještě toto téma a budu sem souběžně dávat fotky, popisovat úspěchy, či neúspěchy atd…
K tomuto modelu jsem přistopil již zodpovědněji. Prostudoval jsem si knihy Ship of Chrystopher Columbus od Xaviera Pastora a Rigging Period Ship Models od Lennarta Peterssona na Radkovo stránkách http://www.radekshipmodels.cz/cz/knihy a tamtéž i plány ke Kolumbovým lodím .
Udělal si podrobný rozpis lanoví, kladek atd .. a objednal u Radka kladky, děla a jiné „blešky“ jak říká přítelkyně . Další doplňky – sudy, vědra, zvon a nějaký materiál na stavbu doplňků zase u http://www.modelylodi.inshop.cz/doplnky/. V knížce jsem našel spoustu zajímavých doplňků na lodi / kuchyně, pumpy … / na které se „pan Heller“ vys… a tak je budu holt muset postupně svépomocně dovyrobit – aby to trochu vypadalo !!
Stavebnice je docela hezká – líbí se mi pěkně udělané boky trupu s velkým žebrováním a hrubýmy prkny, ale na druhé straně pod čarou ponoru už se s kresbou prken nikdo moc nezabýval. Zadní korma klasicky moc nesedí, ale nic, co by troška kytu nespravila, taktéž hlavní paluba vpředu a vzadu nelícuje na 100%, ale jelikož paluby nad ní to schovají, není závada až tak velká. Jedinou chybou z mého pohledu je naprosté "ošizení" lanoví - a řekněme, že to je právě to, cím lze i z plastové stavebnice udělat hezký model. Ale co by člověk dnes chtěl za pár set Kč !! A ve srovnání jak u Soleil Royal zapoměli na zádi udělat balkonovou galerii je to prkotina. Jinak samozřejmě nutnost lehkého dokytování odlitků po vyhazovačích atd…..
Kdyby někdo chtěl vidět, jak vypadá obsah stavebnice, tak ta je kompletně vyfocená na Radkových stránkách. Model jsem umyl v Jaru a po předchozích zkušenostech u „Kartága“, kdy se to později občal loupalo, jsem to pod barvu vždy stříkl speciálním „primerem“ na lakování plastových částí aut. Dal mi ho u nás v servise lakýra z lakovny – popravdě ani nevím kdo to vyrobil, ale funguje to ! Drží to jak čert !
Podkladový nátěr trupu a palub jsem stejně jako u skoro všech dřevěných věcí na lodi dělal akrylovýmy „vodovkama“ Reeves nebo Maimeri http://www.vytvarnepotreby.com/barvy-ak ... c-1_2.html , konkrétně odstínem žlutý okr. Po uschnutí jsem jsem na trupu ještě natřel vystouplá žebra tmavou červenou vodovkou. Vše jsem přestříkl matným bezbarvým lakem. Pak vše přetřel hnědou olejovkou Sienna pálená od Umtonu http://www.vytvarnepotreby.com/barvy-ol ... c-1_5.html , rozředěnou v sikativu. Po zaschnutí jsem to obyčejným hodně tvrdým štětcem a uchošťourama za pomocí ředidla rozpatlal do jakés-takés struktury dřeva a na trupu do takovýho hooodně vošoupanýho odstínu tmavých prken s prosvítajícíma špinavě červenýma žebrama. Trup jsem na závěr znova zalakoval bezbarvým matem a na palubách jsem ještě jehlou částečně „obtáhl“ rýhy prken, přestříkal lesklým lakem a natřel olejovkou Umbra pálená ředěnou sikativem . Po zaschnutí opět štětcem a uchošťourama s ředidlem znovu rozpatlal, tentokrát ve směru prken, až do stadia zvýraznění rýh . Nakonec zalakovat bezbarvým matem.
Taky jsem na palubách vyřízl plastové kryty vstupů do podpalubí a na hlavní palubě nahradil dřevěnou mřížovinou s otvory 1,5 mm od Radka – hned to vypadá lépe.