Doplňující informace pro lepší porozumění:
To tykadla (halsové rozpěry) mají být výš - na skutečné lodi byly opřeny o příďovou přepážku, ne tak nízko na trupu, jako má stavebnice - viz dobové obrazy RC:
Tyto halsové rozpěry se obvykle daly nastavit - dal se měnit úhel jejich "vystrčení" víc dopředu nebo do boku. Lodě měly na horní klounové liště takové "zubaté" opěry pro tři pozice (větší lodě pro čtyři). Opěry pro nastavení "tykadel" jsou dobře vidět na mnoha dobových modelech, např. na modelu britské fregaty MINERVA z r. 1780:
https://collections.rmg.co.uk/mediaLib/357/media-357802/large.jpg
Perfektně je vidět různé úhly nastavení halsových rozpěr na fregatě HERMIONE za plavby ostře na vítr, tzv. na levobočním halsu - levoboční rozpěra je nastavena přímo dopředu, pravoboční je více do boku:
http://philippe.ameline.net/images/Hermione.jpg
Zubaté zarážky na horní klounové liště fregaty HERMIONE:
https://www.papillesetpupilles.fr/wp-content/uploads/2014/10/La-poupe-de-lHermione.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/23/L%27Hermione_dans_le_port_de_commerce_de_Rochefort-sur-Mer_%2827%29.JPG
Pokud by byly rozpěry tak nízko na trupu, jako je má stavebnice RC od Panartu, při plavbě ve vlnách by se zlomily:
https://i.pinimg.com/originals/e2/4e/21/e24e21b695932276e6909ad4b619bac6.jpg
HMS VICTORY má čtyři pozice zarážek pro přesun halsové rozpěry:
https://www.modelships.de/Museums_and_replicas/HMS_Victory_Portsmouth/gIMG_0272.jpg
Na malé lodi jako RC bývaly halsové rozpěry bez oněch zarážek pro změnu úhlu vystrčení, zajištěné v jedné pozici, nebo umožňující jen malou změnu úhlu vystrčení rozpěry pomocí lan vedoucích dolů na kloun. Moje doporučení - horní klounovou lištu nesnižovat, zvážit přesun tykadel z trupu výše a upevnit je pod ozdobnými reliéfy na příďové přepážce - nejdříve zkusmo s pomocnou špejlí.