Takže deck - horse podruhé předělán - z dřevěného na železný:
Proč ? Druhá verze byla sice historicky správná a mohl jsem jí tam nechat, jenže bohužel autor plánů opomněl skutečnost, že před stěžněm musí být též:
No a rovný trám do děla prostě nedám
. Takže opět klasická otázka - co s tím? Řešení se našlo u bojer jachty, kde lze najít deck-horse železný a prohnutý.
A nenechám jeden dřevěný a druhý železný, tak jsou nyní oba stejné:
No a tím jsem se dostal do stejné fáze jako loni před Jabloncem. S tím rozdílem, že jsem za ten rok předělal věci tak, jak by měly historicky být. Zde ale musím poděkovat panu AB Hovingovi za ochotu a trpělivost, s kterou mě vše vysvětloval, protože bez jeho pomoci by všechny tyhle úpravy byly nemyslitelné. I v knize o jachtách, několikrát ve vlákně zmiňované, není vše úplně tak, jak by mělo být.