Tak jsem stavebnici daroval jedné začínající modelářce. Věřím, že ji radost a nadšení z dárku vydrží a model postaví. Nechal jsem si jen kopii celkového plánu, abych viděl ten rozdíl
Následovat bude práce na pokládce paluby, která je ve stavebnici dost zjednodušená. Paluby ve stavebnici je řešená plaňkami širokými 4mm. Vzhledem k tomu, že jsem po přepočtech zvolil, že stavěný model je v měřítku 1:72 (délka paluby předlohy by pak byla asi 78 stop) vše jsem přepočítal. Původní podobu dle stavebnice je na následujícím obrázku.
Podle přepočtu (na základě plánů pro Pride of Baltimoore) jsem zvolil následující míry. Palubní prkna budou široká asi 2,1mm. Dvě středová palubní prkna budou mít dvojnásobnou šířku, tedy 4,2mm. Planksheer, ta část viditelná na palubě bude š mm široká. prkno které lemuje planksheer (nevím, jak se jmenuje česky, ale anglicky tomu říkají nib strike) bude také 3mm široké. pro rozmístění jednotlivých otvorů na palubě jsem hledal vhodnou předlohu. Nakonec jsem zvolil kopii plánu lodi Mosquidobit (původně Lynx). To je původně baltimorský škuner z doby okolo roku 1812. Při volbě jsem měl trochu pochybnosti, mosquidobit je asi o deset stop delší (délka paluby). Důvod volby byl, že jde baltimorský škuner (to je v podstatě jediný fakt, kterému se dá ve stavebnici věřit) a že jde o válečnou loď.
Jak je patrné i z plánku pro Mosquidobit volby šíře prken 2mm bude blíže realitě, než to co bylo ve stavebnici. Bohužel jsem nikde v literatuře nenašel, jak se to opravdu dělalo. takže z toho všeho vzniklo to , co je na dalších obrázcích.
no a pokud k tomu má někdo nějakou kritickou připomínku, tak ať ji řekne hned, než to začnu dělat, nebo ať mlčí navěky
A taky jsem si dovolil přejmenovat loď. Vzhledem k tomu, že žádný Albatros z té doby neexistoval, tak je to změna nepodstatná, protože i nové jméno je též zcela fiktivní. Volba názvu byla natolik náročná a vyčerpávající, že mě prakticky znemožnila pracovat na lodi samotné