Poslední díly stěžňů se už ve vrtačce dělaly špatně, nakonec jsem úplnou špičku o průměru 2mm nedokázal vybrousit z jednoho kusu, takže jsem tam kulatinu 2 mm musel vlepit. S výsledkem jsem docela spokojen. Ještě mě čeká zase vyrobit spodní zakončení...kladky do 3mm kulatinky už asi nezvládnu, bylo by to hodně křehký, a za vršek je uvázáno ještě několik lan. Určitě by se to zlomilo.
Máš to nádherné, co se týče té čnělky, zkus ocelový drát, ne měkký, musí být kalený, sice do něho nevyvrtáš dírku(můžeš ji nahradit obvodovou drážkou nebo zářezem), ale může být tenký a nezlomí se, a do barvy dřeva ho domaluješ barvičkama. Jinak Ty a Doris jste nepřekonatelní dříči a rychlíci. Na díla Vás obou je radost pohledět.
Honza ------------- Per aspera ad astra... Je lepší mířit ke hvězdám a minout, než zamířit do kupy hnoje a trefit se.
Díky moc, já mám spíš pocit, že to moc nepříbejvá, ale je to tim, že na stěžních je opravdu dost práce. Už se těšim, až první díly stěžňů zalepim do trupu a začnu s takeláží.
Tak stěžně jsou prakticky hotové. Ještě pár detailů na koších, průchody kladek, uchycení děl atd. Zábradlí jsem se pokusil udělat stejné jako na plánech.
Ve střední části jsem ještě stěžně nechal rozebíratelné, plánuju nejprve zakotvit žebříkama a hlavním lanem spodek, a pak přidat teprve horní díly stěžňů. Myslim, že by se takeláž mohla lepší dělat.
Skvělá práce, je radost sledovat, jak Ti to jde! Jak budeš začínat s takeláži, tak si nejdříve udělej všechny úpony (žebříky), tahají se zpravidla po dvojicích a střídavě na pravé a levé straně.
Díky moc! Namám s tím zkušenost, neměl bych si nejprve navázat lana co vedou k okům u základny stěžně? Pak se tam už bude špatně dostávat.....ale zas nevim, jak dlouhý by měly být, protože zatim netušim, kam povedou.....
No já jsem se tam vždy dostala bez problému (výhoda malých ženských rukou), ale hodně lidí to tak dělá, že si navážou lana na úvazných místech na palubě s dostatečnou délkou (přesahem) lanoví ( pozor akorát na vhodnou volbu tloušťky jednotlivých lan a také na fakt, že některá mají v dolní části kladkostroj.
RC je v poměrně velkém měřítku, tak tam možná bude práce pohodlnější. U plachetnic 1/90 to bylo u posledních lan opravdu o nervy....
Nazdar Elkane, poslouchej, přiznej barvu, kolik Vás vlastně tu Karolínku staví, nemáš náhadou minimálně dva pomocníky? Tak rychle a pěkně to nemůžeš stavět sám... Už se těším, až stěžně osadíš.
Honza ------------- Per aspera ad astra... Je lepší mířit ke hvězdám a minout, než zamířit do kupy hnoje a trefit se.
Děkuji přátelé za ohlasy! Pro honzu čižule: dělám na tom sám, ale mám tak dvě hodiny denně v práci čas, a můžu se stavbě věnovat. Jinak po večerech bych toho asi moc neudělal... Tak pro radost jsem po delší době Karolínu poskládal, zatim bez lepidla. Fotil jsem večer ve špatných světelných podmínkách, tak omluvte zhoršenou kvalitu obrazu...
SUPER podívaná. Tak už víš proč jsem se na to těšil. Je to pastva pro oko, loď bez stěžňů je jako vrak (aspoň tak jsem si zvykl plachetnice vnímat jako kluk před půlstoletím, když jsem hltal Robinsona Crusoa)
Honza ------------- Per aspera ad astra... Je lepší mířit ke hvězdám a minout, než zamířit do kupy hnoje a trefit se.
Krásná proměna! Taky preferuji kompletní modely plachetnic včetně takeláže. Jinak mi to připadá jako auto bez kol... ale pořádná kola přeci dělají auto. Tak ať se Ti dílo daří a lanoví Ti jde stejně parádně, jako všechno dosud!