Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Lodě a ponorky ‹ Plachetnice (Sailboats) ‹ Plachetnice (Sailboats) Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

ROYAL WILLIAM 1719/1:90/vlastní projekt

Odeslat odpověď
Příspěvků: 237 • Stránka 9 z 16 • 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16
  • Odpovědět s citací

Re: ROYAL WILLIAM 1719/1:90/vlastní projekt

Příspěvekod DORIS » 02 čer 2012, 09:54

Děkuji za pochvalu a přání, Zdeňku, :flower: je to pro mne velká pocta, neboť Tvé modely a jejich skvělé provedení jsou pro mne obrovskou inspirací! [-o< ;-I

Nyní začínám pracovat na nábytku pro dolní kajutu, na stole bude připravena dobrá večeře a nějaké to pití pro námořníky. Ti nejrychlejší už budou sedět u prostřeného stolu a budou čekat, až se k hostině přidají i jejich další kolegové. :)
Ještě přidávám pár fotek RW za denního světla:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Doris

NON PUDOR EST NIL SCIRE, PUDOR NIL DISCERE VELLE.
Uživatelský avatar
DORIS
 
Příspěvky: 4254
Registrován: 25 lis 2009, 12:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ROYAL WILLIAM 1719/1:90/vlastní projekt

Příspěvekod El Thud » 02 čer 2012, 11:16

Super !
Uživatelský avatar
El Thud
 
Příspěvky: 3760
Registrován: 17 říj 2009, 11:41
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ROYAL WILLIAM 1719/1:90/vlastní projekt

Příspěvekod Sandik » 02 čer 2012, 16:13

Milá Doris, je to, jako ostatně vždy, naprosto famózní! Jen se chci zeptat na ta skla ve spodní kajutě. Třeba mi někde něco uniklo, ale ta skla nebudou mít žádné jemnější členění na jednotlivé tabulky? V téhle době bylo technologicky nesmírně složité vyrobit tak velikou tabuli a rozhodně tudíž muselo jít o zasklení z malých tabulek pomocí drobných dřevěných, případně kovových profilů. Ještě předtím se používaly neprůhledné skleněné kotoučky (ve střední Evropě cca do přelomu 17/18. století, v přímořských zemích jistě dříve) Velikost obdélných či čtvercových tabule postupně narůstala, od tabulek velikých cca. 15x20 cm až po tabule klidně i 50,70 cm na konci 18. století.
Jen tak na okraj: Největší vyráběné skleněné tabule se používaly pro výrobu zrcadel. Šlo o pečlivě střežené výrobní tajemství a "benátská zrcadla" byla tudíž pojmem a také znakem luxusu ještě hluboko v 19. století.
Uživatelský avatar
Sandik
 
Příspěvky: 55
Registrován: 13 srp 2008, 16:54
Bydliště: Praha
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ROYAL WILLIAM 1719/1:90/vlastní projekt

Příspěvekod westwood » 02 čer 2012, 18:36

Sandik, toho by som sa nebál že Doris na niečo zabudla. Veď ešte tam chýba finálne opláštenie balkónov a tak určite potom bude aj členenie okien ako je vidieť aj tu:
http://www.modelforum.cz/download/file.php?id=723075&mode
Ale info o sklách v minulosti sa určite hodí a za to díky.

Doris, je to paráda =D>
Uživatelský avatar
westwood
 
Příspěvky: 45
Registrován: 03 bře 2008, 19:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ROYAL WILLIAM 1719/1:90/vlastní projekt

Příspěvekod marikdecin » 02 čer 2012, 18:38

Sandiku,Sandiku,
napsal jsi to sice hezky,ale stačí se podívat na začátek vlákna RW.
Tam to máš i s plánem.Více slov netřeba. Jiří. :D
marikdecin
 
Příspěvky: 37
Registrován: 12 dub 2010, 18:11
Bydliště: Děčín
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ROYAL WILLIAM 1719/1:90/vlastní projekt

Příspěvekod BestDrifter » 03 čer 2012, 20:18

DORIS píše:Ahoj Pavle!
Jj, je to všechno děláno bez lupy, ale trochu víc jsem si přibrousila špičku pinzety, abych mohla dělat ještě jemnější detaily. Vyplatilo se to. Dobře se mi tvarují detaily i pomocí kovové špičky z vypsané propisky - snadno a rychle se ochladí v ledové vodě a modurit se k tomu nelepí.
A studenti..., tak zpočátku jim to přišlo asi dost zvláštní, že jejich třídní místo běžných ženských zálib staví modely a je raději v garáži u auta než v kuchyni u sporáku...... :grin: , ale už si zvykli a mnozí z nich se rádi kouknou, co zrovna tvořím. Mám letos prváky a musím říct, že jsou skvělí. Mám je ráda.
048.jpg
070.jpg


Ahoj Doris :flower: , máš to fakt super. Těším se až tu nádheru uvidím naživo.
Mimochodem díky za pěkné fotky, úplně mezi ty děcka zapadáš. Není mezi vámi poznat rozdíl. 8-)

Pavel
Uživatelský avatar
BestDrifter
 
Příspěvky: 90
Registrován: 22 čer 2011, 10:51
Bydliště: Karviná
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ROYAL WILLIAM 1719/1:90/vlastní projekt

Příspěvekod DORIS » 03 čer 2012, 20:50

Zdravím, přátelé, a děkuji všem za ohlasy a komentáře!
Sandik: Na RW budou okna samozřejmě rozdělená, s tím je počítáno. Na tomto modelu však budu postupovat jinak. U předchozích lodí jsem rozdělení skel realizovala ještě před jejich vlepením do připravených dílů na modelu, což nebylo nejlepší řešení - vteřinové lepidlo mělo tendenci kolem mřížek protéct a zároveň nalepení mřížky nebylo vždy 100% přesné. Okna RW budou dokončena později, až začnu pracovat na exteriéru.
Jinak děkuji za zajímavé a poučné informace z historie sklenářství, tohle jsem třeba nevěděla.
Pavel: Není problém, jak budeš mít cestu kolem, klidně se stav. :)

A nyní opět do práce
Postupně budu přinášet fotodokumentaci z výroby nábytku a různých doplňků pro interiér RW.
Nyní pracuji na výrobě stolu a židlí, kterých bude v dolní kajutě požehnaně. Židličky se snažím anatomicky vytvarovat- vypadá to přirozeněji a plastičtěji. Základnu každé židličky tvoří houževnatý karton slepený ze dvou vrstev a tvarování opěradel a sedáků dělám tupým koncem dřevěné násady štětce - je vidět na jedné z fotek. Po vytvrdnutí barvy se povrch židlí přebrousí jemným smirkem a znovu přelakuje, pak začnu s detailováním.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Částečně se inspiruji dle této fotografie interiéru Victory:
Přílohy
HMS_Victory_officers_mess.jpg
Doris

NON PUDOR EST NIL SCIRE, PUDOR NIL DISCERE VELLE.
Uživatelský avatar
DORIS
 
Příspěvky: 4254
Registrován: 25 lis 2009, 12:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ROYAL WILLIAM 1719/1:90/vlastní projekt

Příspěvekod Kpt.KL » 04 čer 2012, 13:22

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
kudink píše:Zdravím Tě Doris. Moc si vážím Tvé práce, pečlivosti a zápalu pro věc, ale i přes to mám všetečnou otázku. Je obšívka na tvém modelu, krom Tebou zmíněného nátěru s patinou, finální? Pakliže ano, mám další dotaz. Opravdu se obšívka na přídi prováděla takto?


Dovolím si technickou připomínku ohledně obšívky na přídi - Doris má na modelu RW kontinentální způsob obšívky a také ostatní odkazy jsou na kontinentální způsob, nikoli na anglický - tam to bylo jinak (na kontinentu se používaly oba konstrukční způsoby - tj. plaňky souběžné s bočnicemi i zatočené nahoru proti bočnicím). Yankovitz i Euromodel použili kontinentální způsob. Ostatně, správný anglický způsob provedení obšívky je vidět na dobovém modelu RW v námořním muzeu v Greenwich - i mne překvapilo, že Euromodel ve svých plánech použil kontinentální, tj. nekorektní řešení, místo inspirace přímo dobovým modelem RW:
http://collections.rmg.co.uk/mediaLib/4 ... /large.jpg
http://collections.rmg.co.uk/collection ... 66183.html

Já osobně jsem se v dobových anglických zdrojích o lodích 18. stol. nikdy nesetkal s obšívkou stočenou nahoru na bočnice (wales) na kontinentální způsob. Není na žádném modelu ze sbírek National Maritime Museum v Greenwich, ani ve sbírkách admiralitních modelů (Roger's Collection nebo Kriegstein's Collection). Není v žádném dobovém pojednání o stavbě lodí - Keltridge, Sutherland, Steele aj. Není v žádné knize britské série Anatomy of the Ship: Bounty, Endeavour, Diana, také americká Constitution (tj. anglosaský způsob konstrukce). Stočené fošny obšívky má replika Endeavour a s tím se pojí jistá historka. Na jednom setkání námořních historiků se ptali konstruktérů repliky Endeavour, proč mají obšívku na přídi provedenou způsobem, o jakém se žádné britské dobové zdroje nezmiňují (knihy, plány, modely a vraky). Odpověď zněla, že to bylo takto provedeno na několika vracích lodí, nalezených u Austrálie. Když se jich zeptali, jaké to byly vraky, odpověděli, že holandské lodě. Holt i mistr tesař se někdy utne. Dlužno dodat, že kontinentální metoda využívá přirozené tendence planěk obšívky stáčet se na trupu vzhůru a že anglická metoda paralelních planěk je pracnější. Dobových informací o obchodních lodích je ale ve srovnání s válečnými velmi málo a proto nelze vyloučit, že také na anglických obchodních lodích 18. stol. se někdy dělala obšívka v oblasti přídě na kontinentální způsob, tj. zakřivená nahoru proti bočnicím.
http://www.modelships.de/Museums_and_re ... GP3587.jpg

Dobové modely z National Maritime Museum v Greenwich a skutečné lodě:
http://collections.rmg.co.uk/mediaLib/5 ... /large.jpg
http://collections.rmg.co.uk/mediaLib/4 ... /large.jpg
http://collections.rmg.co.uk/mediaLib/4 ... /large.jpg
http://collections.rmg.co.uk/mediaLib/5 ... /large.jpg
http://collections.rmg.co.uk/mediaLib/5 ... /large.jpg
http://collections.rmg.co.uk/mediaLib/3 ... /large.jpg
http://www.flickr.com/photos/saxonfenken/1482015008/
http://collections.rmg.co.uk/collection ... 66436.html
http://collections.rmg.co.uk/collection ... 66417.html
http://collections.rmg.co.uk/collection ... 66475.html
http://collections.rmg.co.uk/collection ... 66395.html
http://collections.rmg.co.uk/collection ... 66278.html
http://collections.rmg.co.uk/collection ... 66105.html
http://collections.rmg.co.uk/collection ... 66299.html
http://collections.rmg.co.uk/collection ... 66301.html
http://collections.rmg.co.uk/collection ... 66359.html
http://collections.rmg.co.uk/collection ... 66431.html
http://collections.rmg.co.uk/collection ... 66189.html
http://collections.rmg.co.uk/collection ... 66279.html
http://collections.rmg.co.uk/collection ... 66410.html
http://collections.rmg.co.uk/collection ... 66413.html

model holandské lodi má obšívku stočenou nahoru
http://collections.rmg.co.uk/collection ... 66499.html
nebo francouzská loď
http://collections.rmg.co.uk/collection ... 66472.html

Provedení obšívky anglických lodí je dobře vidět na na plánech rozvinuté obšívky. Srovnejte provedení z r. 1711 a z konce 18. stol. na plánech z dobových pojednání o lodní konstrukci: Sutherlandova The Ship-builders Assistant a Steelova Naval Architecture.

http://nausikaa2.mpiwg-berlin.mpg.de/di ... 42&dh=1187
http://nausikaa2.mpiwg-berlin.mpg.de/di ... 42&dh=1187

http://modelforum.cz/download/file.php?id=742646&mode=view


prid-victory-1765.jpg

Doplnění k provedení obšívky přídě na angl. lodích - jedním ze zakončení příliš zúžující se plaňky bylo hákování těsně pod bočnicí (wales). Dalšími metodami bylo hákování planěk na trupu o něco níže.


Pro Doris:
Sutherlandovy obrázky obšívky řadové lodi z r. 1711 jsou aplikovatelné pro RW. Všimněte si také vertikálního způsobu spojování jednotlivých dílů kýlu (podrobněji jsem to uváděl ve vláknu SoS). Sutherland kupodivu neuvádí speciální spojování fošen bočnic (wales), které je dobře vidět na obšívce Steelova plánu.

Řekl bych, že to jsou další z mnoha věcí, o které se Cajthamlova superkniha nezmiňuje. Na Vašem modelu RW provedení obšívky na kontinentální způsob pochopitelně nechte tak, jak to je. Jeden člověk nemůže znát všechno, takže pokud někdy narazíte na nějaký dobový zdroj, ukazující, že anglické lodě měly i kontinentální způsob obšívky, napište to, prosím, na DF.


Doplňující a upřesňující informace na základě několika dotazů:
• výše podané informace se týkají britských válečných lodí 18.stol., kde se u obšívky na přídi používal pouze paralelní způsob plaňkování
• „anglickým“ způsobem jsem si to nazval pro zjednodušení já sám, neznamená to, že byl používán pouze v Anglii
• o konstrukci britských obchodních lodí je k dispozici velmi málo informací a proto nelze vyloučit, že se používaly oba způsoby plaňkování v oblasti přídě
• na kontinentu se u válečných lodí používaly oba způsoby, přinejmenším od druhé pol. 17. stol. (před r. 1684 jsem nepátral)
• v 18. stol. používali Francouzi na válečných lodích převážně paralelní způsob, u obchodních lodí se používaly oba způsoby
• pokud tedy modelář použil na modelu francouzské válečné lodě paralelní plaňkování přídě, není to chybně (jak se obával jeden tazatel)

V 18. stol. byla stavba a konstrukce lodí v Evropě mezinárodní – již od počátku 17. stol. pracují angličtí loďaři v řadě zemí: ve Španělsku, Holandsku, Švédsku a Rusku byli dokonce na vysokých postech. Anglické konstrukční metody a prvky byly použity také na lodích jiných národů, např. na dánských a dokonce na francouzských. Anglické konstrukční metody studovali přímo v anglických loděnicích – obvykle tajně, inkognito – loďaři z jiných zemí. Obzvláště v tom vynikali Dánové, kde každý loďařský učedník musel povinně pracovat nějakou dobu v zahraničních loděnicích a po návratu podat důkladné hlášení – proto se také v dánských archívech nachází velký počet plánů britských, francouzských a holandských lodí. Tajné „špionážní“ mise do Anglie podnikali také Francouzi – jednu z nejvýznamějších vykonal v r. 1737 prominentní loďař Blaise Olivier, který po návratu sepsal pojednání, srovnávající anglické (a holandské) konstrukční postupy s francouzskými. Paradoxně tak nejpodrobnější popis konstrukce anglických lodí z první pol. 18. stol. sepsal Francouz. Angličané implementovali na své lodě jen velmi málo zahraničních technik, byť konstrukce lodí jiných národů pečlivě studovali – ovšem ani ne tak v zahraničních loděnicích, jako to dělali ostatní v Anglii, ale prováděli důkladně prohlídky ukořistěných lodí jiných národů. Angličané často kopírovali linie francouzských lodí, ale ne jejich konstrukční řešení. Zatímco v povrchní literatuře o lodích se dočtete, že francouzské lodě byly lepší, nebo dokonce technologicky lepší než lodě britské (jak tvrdí jistý český pisálek námořní historie), samotný Blaise Olivier ve svém kritickém pojednání z r. 1738 porovnal 160 konstrukčních prvků, z nichž 100 považoval za lepší, než francouzské (Remarques sur la marine des anglois et holandois).
http://ancre.fr/Product.aspx?ID=3831277&L=EN
Jedním z mnoha rozdílů mezi kontinentální a anglickou konstrukcí bylo používání železných svorníků, více zde:
http://modelforum.cz/viewtopic.php?f=17 ... 2#p1299053
Naposledy upravil Kpt.KL dne 07 čer 2012, 20:53, celkově upraveno 5
Obrázek
Osobní blog o námořní historii v dobách plachetnic
xhttp://historia-navalis.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Kpt.KL
 
Příspěvky: 803
Registrován: 18 srp 2006, 10:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ROYAL WILLIAM 1719/1:90/vlastní projekt

Příspěvekod DORIS » 04 čer 2012, 13:48

Zdravím Vás, Kapitáne!
Velice Vám děkuji, že jste věci uvedl na pravou míru a nejen mne jste rozšířil obzory o korektním provedení obšívky na anglických lodích. Já o tomto rozdílu neměla vůbec tušení a přiznám se, že jsem rovnou bez hlubšího zkoumání literatury udělala obšívku dle uvedených obrázků a odkazů na předchozí straně a zároveň dle modelů pana Yankovitche a Euromodelu, kde mne právě takto stočené plaňkování zaujalo. Je to ponaučení pro příště. Na modelu RW se budu snažit tuto chybu zmírnit vhodnou barevnou úpravou dolní částí trupu, byť plasticky to zůstane beze změny.

Zároveň bych se chtěla omluvit Kudinkovi a další čtenářům tohoto vlákna za mystifikaci a nesprávné vysvětlení problematiky, které jsem zde podala. Jsem ráda, že sama nyní vím, jak je to správně a je moc dobře, že prostřednictvím DF a rad skutečných znalců se takto můžeme dovědět korektní informace o skutečných lodích, bez čehož by nebylo možné stavět ani kvalitní modely.

Kýl na RW bude později doplněn o vertikální spoje opatřené svorníky podobně, jako jsem realizovala na SoS. I přední vaz a kloun bych ráda udělala přesněji - to jest ztvárnit tam strukturu jednotlivých částí, z nichž je kloun sestaven. Trochu je to vidět na této fotografii Vicy:
Přílohy
IMG_2405.jpg
Doris

NON PUDOR EST NIL SCIRE, PUDOR NIL DISCERE VELLE.
Uživatelský avatar
DORIS
 
Příspěvky: 4254
Registrován: 25 lis 2009, 12:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ROYAL WILLIAM 1719/1:90/vlastní projekt

Příspěvekod Kpt.KL » 04 čer 2012, 17:55

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Ještě William Keltridge - 1684. Keltridge byl lodní stavitel, žák prominentního lodního stavitele Anthony Deana.


Kloun je možno např. udělat podle Sutherlandova pojednání Shipbuilding Unveiled z r. 1717, jsou tam jak jednotlivé dřevěné část, tak i železné spojovací svorníky - pokud nenajdete vhodnější spolehlivý zdroj pro loď z 1. pol. 18. stol. Podle Victory po přestavbě z r. 1803 bych to nedělal. Sutherlandovy klouny jsou pro menší lodě, pro RW bude nutno zvětšit proporce. Na kresbách klounů je pouze dolní část, chybí vnitřní horní část s rožnicí.

http://echo.mpiwg-berlin.mpg.de/ECHOdoc ... e=texttool
Naposledy upravil Kpt.KL dne 04 čer 2012, 20:59, celkově upraveno 1
Obrázek
Osobní blog o námořní historii v dobách plachetnic
xhttp://historia-navalis.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Kpt.KL
 
Příspěvky: 803
Registrován: 18 srp 2006, 10:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ROYAL WILLIAM 1719/1:90/vlastní projekt

Příspěvekod DORIS » 04 čer 2012, 19:57

Děkuji Vám, Kapitáne! Ten odkaz na Sutherlandovo pojednání Shipbuilding Unveiled z r. 1717 je ideální. Mohla bych zrealizovat variantu na obrázku vpravo "M1". Toto řešení by se mi dobře dělalo i po modelové stránce. Na předchozích lodích jsem měla tendenci ztvárnit kloun vcelku, nicméně velikost RW přímo vybízí k mnohem detailnějšímu provedení. :idea:

Dnes jsem se pustila do servírování jídla, zároveň bude třeba přizpůsbit výšku stolů i židlí sníženému interiéru, protože zkušební rozmístění nábytku se mi zatím nezamlouvá a bude vyžadovat řadu úprav. Totéž se týká 3-4 postaviček, které budou sedět kolem stolu. Ostatní kajuty už budou mít výšku O.K., ale bude to vyžadovat úpravu kostry.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Barevná úprava detailů na stole zatím není konečná, ještě tam umístím řadu dalších předmětů..... :)
Naposledy upravil DORIS dne 06 čer 2012, 07:29, celkově upraveno 1
Doris

NON PUDOR EST NIL SCIRE, PUDOR NIL DISCERE VELLE.
Uživatelský avatar
DORIS
 
Příspěvky: 4254
Registrován: 25 lis 2009, 12:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ROYAL WILLIAM 1719/1:90/vlastní projekt

Příspěvekod DORIS » 04 čer 2012, 21:16

Kpt.KL píše: Sutherlandovy klouny jsou pro menší lodě, pro RW bude nutno zvětšit proporce. Na kresbách klounů je pouze dolní část, chybí vnitřní horní část s rožnicí.
Díky za upozornění, s tím počítám, neboť RW má kloun skutečně hodně mohutný. Mohu na zkoušku zakreslit rozdělení jednotlivých částí klounu na modelu a uvidíme, jaké řešení bude nejvhodnější. Povrchová úprava bude ve finále tvořena klasicky = fóliemi, které rozstříhám přesně dle proporcí jednotlivých dílů a s minimálním spárováním je nalepím na přizpůsobený podklad. Jednoduché a snadno proveditelné řešení, které by mohlo vypadat dobře. :idea:
Přílohy
026.jpg
Zkouška
Doris

NON PUDOR EST NIL SCIRE, PUDOR NIL DISCERE VELLE.
Uživatelský avatar
DORIS
 
Příspěvky: 4254
Registrován: 25 lis 2009, 12:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ROYAL WILLIAM 1719/1:90/vlastní projekt

Příspěvekod Kpt.KL » 04 čer 2012, 21:56

K inspiraci poslouží také dobové modely z National Maritime Museum v Greenwich z období cca 1715-1730, pár jich tam je, např. tento z r. 1720:
http://collections.rmg.co.uk/mediaLib/5 ... /large.jpg
více na
http://collections.rmg.co.uk/collection ... 66374.html

nebo tento (1715-1719)
http://collections.rmg.co.uk/mediaLib/4 ... /large.jpg
více na
http://collections.rmg.co.uk/collection ... 66362.html
Obrázek
Osobní blog o námořní historii v dobách plachetnic
xhttp://historia-navalis.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Kpt.KL
 
Příspěvky: 803
Registrován: 18 srp 2006, 10:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ROYAL WILLIAM 1719/1:90/vlastní projekt

Příspěvekod DORIS » 05 čer 2012, 15:38

Děkuji Vám za skvělou inspiraci, Kapitáne, ty modely z námořního muzea jsou opravdu nádherné. Když si to tak prohlížím, říkám si, že by fakt chtělo prosadit si doma aspoň jednu plachetnici v měřítku 1/48. To by se pak daly dělat věci.... 8-)

I když i v devadesátce to není marné...... :) Pokračuji s prací na nábytku, je kompletně z papíru nebo kvalitního kartonu, který jsem napustila řídkým akrylovým lakem. Díky tomu je papír pevnější, netřepí se a ani nerozvrstvuje. Povedlo se mi sladit i rozměry vnitřního vybavení kajuty s její omezenou výškou, aby to pak při pohledu do oken vypadalo co nejpřirozeněji. Křesla jsou zatím bez retuší a v základní barvě, na fotkách je několik rozdělaných kusů na ukázku, jak je vyrábím.
První částečně dokončená postavička důstojníka už pohodlně sedí v jednom z křesel a kontroluje, zda se dost snažím. Už mne zdrbal za to, že na stole není nic k pití a že jsem ho dosud nenabarvila. [-X Tak to musím rychle napravit. Na výrobu láhví a skleniček mám připravenou novou technologií, kterou za chvíli vyzkouším. Pokud to vyjde, vložím sem návod. Výroba 2,5mm vysokých přesýpacích hodin v jedné z kajut SoS byla příliš náročná, takže jsem se rozhodla pro jiný postup.
Aktuální fotky:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ] [ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ] [ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Pozn.: Na stěnách a v zákoutích podlahy dolní kajuty jsou vidět zbytky vosku, kterým jsem vylepšovala vzhled dřeva a také poslouží ke konzervaci modelu. :idea:
Doris

NON PUDOR EST NIL SCIRE, PUDOR NIL DISCERE VELLE.
Uživatelský avatar
DORIS
 
Příspěvky: 4254
Registrován: 25 lis 2009, 12:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ROYAL WILLIAM 1719/1:90/vlastní projekt

Příspěvekod bonaventura » 05 čer 2012, 17:21

Ach jo Doris,

tie interiery .... sú perfektné =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Uživatelský avatar
bonaventura
 
Příspěvky: 378
Registrován: 08 bře 2011, 16:04
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 237 • Stránka 9 z 16 • 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16

Zpět na Plachetnice (Sailboats) Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY