Stránka 1 z 1

GMC CCKW 353/352 Cargo

PříspěvekNapsal: 13 črc 2010, 13:23
od Mgr. Petr Dušek
Nejpoužívanější americká armádní dvouapůltunka, určená na přepravu nákladu a vojsk. Srdcem vozidla byl motor GMC typ 270, benzínový řadový šestiválec. GMC byla osazována 2 typy náprav - Split a Banjo, která byla typická pro všechny automobily Chevrolet. Hlavním rozdílem mezi CCKW 353 a CCKW 352 -není pouze rozvor ( 353 - WB 164 ´ = 4165,6 mm, 352 - WB 145´= 3683 mm), ale také umístění a tvar palivové nádrže. U CCKW 352 je nádrž instalována napříč rámem za kabinou a v horní části sloužila jako podpora držáků dvou rezerv. GMC CCKW 353 měla nádrž umístěnou na dvou nosnících na pravé straně hned za baterií. Kabina GMC byla zpočátku osazována uzavřenou plechovou kabinou, od roku 1943 byly tyto kabiny nahrazovány otevřenou kabinou s plátěnou střechou. Na vozidlo mohl být naistalován naviják Gar Wood, nebo Heil a vozidla mohla být vyzbrojena standartním kulometem M2, který mohl být zavěšen na kruhovém střelišti M32, M36, nebo M37. (Čerpáno z WWP No 3 - F.Kořána, J.Moštěka)
Dušín.

Re: GMC CCKW 353/352

PříspěvekNapsal: 13 črc 2010, 18:53
od J. K.
:arrow:

Re: GMC CCKW 353/352 Cargo

PříspěvekNapsal: 26 črc 2010, 17:49
od J. K.
:arrow:

Re: GMC CCKW 353/352 Cargo

PříspěvekNapsal: 27 črc 2010, 14:39
od J. K.
:arrow:

Re: GMC CCKW 353/352 Cargo

PříspěvekNapsal: 31 črc 2010, 19:38
od J. K.
:arrow:

Re: GMC CCKW 353/352 Cargo

PříspěvekNapsal: 04 srp 2010, 12:35
od Mgr. Petr Dušek
Pěkné obrázky..... Jen bych doporučil přesunout ten z úterý 27.7. do nově vytvořeného tématu International IHC M5-H6
Díky.
Dušín

Re: GMC CCKW 353/352 Cargo

PříspěvekNapsal: 04 srp 2010, 18:14
od J. K.
Mgr. Petr Dušek píše:Pěkné obrázky..... Jen bych doporučil přesunout ten z úterý 27.7. do nově vytvořeného tématu International IHC M5-H6
Díky.
Dušín

Tušil jsem zradu. Děkuji za info. [-o<