Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Technika SSSR do roku 1945
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Obrněné vlaky a drezíny.

Odeslat odpověď
Příspěvků: 64 • Stránka 5 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
  • Odpovědět s citací

Re: Obrněné vlaky a drezíny.

Příspěvekod elis » 10 kvě 2016, 19:57

Erich Súňai píše:Nemáte niekto nejaké foto alebo nákresy na tieto vagony? Podla popisky boli postavené na stanici Lichobory na konci roku 1941 a používané na Volchovskom fronte v r.1942-43 v rámci panc. vlaku č.1, 23 ODBP


23. samostatný divizion obrněných vlaků
Divizion byl formován od 29.10.1941 ve stanici Podmoskovskaja ze dvou obrněných vlaků postavených v depu Moskva-Passažirskaja. Do 9.11.1941 nesl název 1. samostatný divizion obrněných vlaků 1. záložního pluku obrněných vlaků Jihozápadního frontu. Vlak č.1 „Ježek“ měl i obrněný vagon se dvěma děly ráže 45mm ve věžích z tanků T-26 a čtyřmi kulomety DT, tento vagon byl vyzbrojen v depu Libochory. Tento vlak byl určen k protitankovému boji. 17.12.1942 byl přejmenován na vlak č.604 a 16.10.1943 na vlak č.620. 22.2.1942 vlak dostal novou lokomotivu Ov-5144 vyrobenou v Iljičovo depu Západní železnice. Lokomotivu obsluhovaly dvě směny tvořené strojvedoucími V. A. Razorenovem a V. J. Gorbačevem, pomocníky I. F. Rjachovským a V. J. Jančenkem a topiči Z. V. Kuryševem a I. D. Surajem. Vlak č.2 měl i obrněný vagon s dělem ráže 45mm a kulometem DT ve věži z tanku T-26 a čtyřmi kulomety DT na bocích, pancíř byl silný 5 až 36mm. Tento vagon byl postavený v depu Moskva-Passažirskaja Leninské železnice v prosinci 1941. Vlak č.2 byl 17.12.1942 přejmenován na vlak č.665 a 16.10.1943 na č.776. Velitelem vlaku byl poručík Logovanec. Divizion odjel 24.11.1941 do Rjazaně. K 1.2.1942 byl divizion v Moskevském vojenském okruhu, k 1.3.1942 v rezervě vrchního velení. Divizion byl bojově nasazen od 7.3.1942 do 1.5.1943 a od 6.1.1944 do 9.5.1945. V březnu 1942 byl zařazen do sestavy 59. armády Volchovského frontu a do dubna 1943 působil na železnici Budogoš – Kiriši – Gruzino. 1.5.1943 se divizion vrátil do Moskvy a byl zařazen do rezervy. V lednu 1944 se vrátil k Volchovskému frontu a zapojil se do Leningradsko-Novgorodské operace. Na jaře 1944 byl nasazen na trati Leningrad-Sestropeck na Karelské šíji. V červnu 1944 se zapojil do Vyborgské operace, poté byl do dubna 1945 dislokován ve Vyborgu. Válku bojově ukončil v Estonsku. Veliteli divizionu byli postupně kapitán Ananěv a poručík Golovanec.
elis
 
Příspěvky: 3
Registrován: 10 kvě 2016, 19:38
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Obrněné vlaky a drezíny.

Příspěvekod Vrabec » 20 kvě 2016, 19:10

Dr.
Přílohy
tumblr_m5536mOhop1qk6uvyo1_1280.jpg
800px-RIAN_archive_62392_Armored_train.jpg
Vrabec
 
Příspěvky: 1296
Registrován: 05 dub 2010, 08:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Obrněné vlaky a drezíny.

Příspěvekod Vrabec » 22 kvě 2016, 06:52

vl.
Přílohy
vl 13213_c.jpg
vl..jpg
Vrabec
 
Příspěvky: 1296
Registrován: 05 dub 2010, 08:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Obrněné vlaky a drezíny.

Příspěvekod Vrabec » 23 kvě 2016, 08:52

Dr.
Přílohy
vl.sov_bronep.jpeg
vl..jpg
vl 13213_c.jpg
vl sov_bronep.jpeg
Vrabec
 
Příspěvky: 1296
Registrován: 05 dub 2010, 08:26
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 64 • Stránka 5 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Zpět na Technika SSSR do roku 1945

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY