Po nastriekaný dielov kabíny, sleepra a kapoty do bielej som nastriekal zelený pás, ktorý som lemoval dekálmi liniek od KFS. Bohužial netrafil som sa presne pri zladení zeleného pasu v rovine, na foto to moc nevidno. Nasledovala vrchná vrstva v podobe 2k lesklého laku. Používam svoj overený IVAT, výsledok pre pozeratelný nie však vynikajúci. V podstate si stále davam otazku či ma zmysel hrotiť nejaký super lesk pre štandardný ťahač... Omnoho realistickejšie mi príde výborný pololesk od mr.hobby s ktorým sa mi robí bez nejakého stresu. Poďme ďalej.
Interier (podlaha, palubka, sedačky) boli zlepené dokopy a modelár predo mnou aplikoval aj dekály budíkov. To som nemohol nechať tak tak som vymaskoval kapličku budíkov a fukol som zvyšok polomatnou čiernou. Výhodou tohto modelu je bezproblémové vloženie interieru do kabíny zospodu. Samozrejme tomuto predchádzalo vlepenie skiel. Tu používam moje oblúbené disperzné lepidlo od Testors (clear parts cement). Konzistenciou biele lepidlo (ktoré po vytvrdnutí zostane priehladné) porovnatelné s Herkulesom avšak, aspoň sa mi zdá že lepí lepšie. Tu som tiez nič neuspechal a nechal som 24 hodín odležať v klude kvoli lepšiemu vytvrdnutiu disperzného lepidla. Apropo... Pred vlepením skiel mám vo zvyku preleštiť sklá tamiyackym voskom. Získajú pekný lesk a miernejsiu odolnosť proti dotykom. Pri modeloch od Italeri sa vždy obávam konečného usadenia a spasovania dielov kapoty a kabíny. Existuje na to fígel že sa najprv nasadí kapota, otvorí sa, priloží sa kabíny a kapota s kabínou sa zavrie. Avšak italeri má na svojich rámoch na toto predurčené výstupky tak je to boj. Nevadí, trochu adrenalínu je ok. Pri tejto stavbe však všetko pomerne dobre sadlo, kapora celkom fajn licuje s kabínou. Medzičasom som si vyrobil nové výfuky, nemam nervy na vybrusovanie dvoch dielov rovnej trubky. Tak som si z profilov trubky vyrobil nové. Bolo to rychlejšie. Takisto som sa pustil do výroby nejakej jednoduchej konzoly na káble za kabínu. Tieto diely som tiež "pochromoval". Nakoniec som naniesol olejovku na točňu, bude schnúť dlho ale to nevadí, da sa to riešiť aj temperkou, nechať zaschnúť a prelakovať lesklým lakom. Namiesto tragických krabičkových zásteriek som použil gumenné, vyrobené z elektrikárskej zmršťovačky, nadherný gumenný materiál, odporúčam.
Pri fotení mi na modely chýbajú logá Fordu, ktoré boli zničené pri odstraňovaní farby a chrómu. V súčasnosti sú doplnené.
Naposledy upravil neophyte dne 11 lis 2022, 09:59, celkově upraveno 1