Tatra 815 TP 24 265 6x6.1R - SDV 1/87

Rád by som Vám predstavil dokončený model od SDV. Podľa subjektívneho hodnotenia, sa jedná o jednu z najkrásnejších variant 815. Neodpustím si pár faktov o tomto impozantnom stroji. Motor je vznetový vzduchom chladený 12 válcový motor Tatra T 3-930-53 o objeme 19 litrov s dvoma turbami a priamym vstrekom paliva s výkonom 265 kW/2200 RPM. Pohotovostná hmotnosť 20900 kg, celková hmotnosť súpravy 120000 kg, prevodovka 10 stupňová a zostupná dvojstupňová, maximálna rýchlosť 70 km/h a minimálna 1,95 km/h, spotreba paliva je 45l/100 km. K výbave patrí naviják s 85 metrovým lanom poháňaným motorom ťahača. Toľko k faktom, pokračujem samotnou stavebnicou.
Stavebnice od SDV sa stávajú kvalitnejšie a reálnej predlohe viac podobajúce, ta tam sú doby kvalít stavebníc Karos radu 700 a pseudofunkčných podvozkov nosných rúr u 813.
V balení je 71 dielov s leptami a dekálmi. Lepty som nevyužil a radšej si vyrobil svoje. To znamená spätné zrkadlá, sterače, madlo. Vlastnej výroby sú rozvody vzduchu, hever kabíny, filter paliva, nové prelisy na bočniciach výfuku, pozičné svetlá, popruhy na balastoch. Sú to ale veci ťažko viditeľné a kvalita fotiek to ešte viac degraduje. Vlastná výroba sú okná kabíny, teda okrem čelného. Pridané sú ešte zásterky, paleta, lano a plachta na rezervnom kole.
Stavba bola príjemná aj vďaka nad očakávanie precíznemu spracovaniu stavebnice. Časom by som rád k Tatre pridal príves Transporta P50 alebo Goldhofer TU4.
Stavebnice od SDV sa stávajú kvalitnejšie a reálnej predlohe viac podobajúce, ta tam sú doby kvalít stavebníc Karos radu 700 a pseudofunkčných podvozkov nosných rúr u 813.
V balení je 71 dielov s leptami a dekálmi. Lepty som nevyužil a radšej si vyrobil svoje. To znamená spätné zrkadlá, sterače, madlo. Vlastnej výroby sú rozvody vzduchu, hever kabíny, filter paliva, nové prelisy na bočniciach výfuku, pozičné svetlá, popruhy na balastoch. Sú to ale veci ťažko viditeľné a kvalita fotiek to ešte viac degraduje. Vlastná výroba sú okná kabíny, teda okrem čelného. Pridané sú ešte zásterky, paleta, lano a plachta na rezervnom kole.
Stavba bola príjemná aj vďaka nad očakávanie precíznemu spracovaniu stavebnice. Časom by som rád k Tatre pridal príves Transporta P50 alebo Goldhofer TU4.