Představuju jeden ze svých kostlivců konečně dotažených do jakéhos-takéhos konce. Je to model MACKu DM600 ze stavebnice AMT doplněný o nástavbu vysokozdvižné točny, která umožňuje vyklápět návěsy, které k vyklápění určené nejsou. Využívá se to na překladištích, šrotištích, v zemědělství, atd.
Podvozek MACK DM600 jsem vybral úmyslně. Seříznuté konce nárazníku, asymetricky uložená kabina a za ní umístěná nádrž na hydrauliku činí v kombinaci s touto exotickou nástavbou z modelu dost podivný vehikl.
Mé provedení má představovat dosluhující dobitou herku s promáčklinami, odřeninami, proraženým rohem kapoty, atd. V interiéru chybí sedadlo spolujezdce a obvyklá výbava. Model má funkční natáčení kol řídící nápravy, pohyblivé zavěšení hnacích náprav a sklopnou kapotu, která odhaluje pohled na detailní motorový prostor. Rameno nástavby lze plynule zvednout ze spodní polohy do horní. Pístní tyče však tento pohyb nekopírují.
Má původní představa o "funkčních" pístnicích vzala za své a místo toho jsem vyrobil dva páry. Jedny stažené pro přepravní polohu a jedny vysunuté pro maximální výšku točny. Obě verze umožňují omezené vysouvání / zasouvání z manipulačních důvodů. Pomocí pinzety lze posunovat horním čepem a postupně vyměnit jeden pár za druhý. Spodní čep lze čímkoli špičatým jednoduše vysunout z uložení a po výměně pístnic zase zasunout zpět.
Vinuté propojovací hadice prošly tepelnou úpravou dle tipu Honzy Roseckého za účelem větší elasticity. Funguje to skvěle!
Na modelu jsem si vyzkoušel metodu laku na vlasy. Moc se nezadařilo, odlupování nešlo podle mých představ. Pro utlumení kontrastu mezi rezavým / hliníkovým / laminátovým podkladem a vrchní barvou jsem model přeprášil prachovou syntetikou. Od Honzy jsem dostal pár tipů na propracování patiny ale vzhledem k nešťastným událostem v místním muzeu, kde jsem přišel o část svých modelů, jsem to už chtěl mít hlavně z krku.
Tyto venkovní snímky jsem fotil mobilem více méně poslepu. Kvůli ostrému slunci jsem na display skoro neviděl.