Ahojte chlapci. Ozývam sa Vám po veeeľmi dlhom čase. Bohužiaľ trpím nedostatkom voľného času, a to hlavne kvôli dokončovaniu nového domčeka. Mám už konečne svoju dielničku takže som vysoko spokojný. A poďme k modelu ... Pred týmto modelom som sa zacvičoval na Pavlovom KW "Bullnose". Tento model tiež reprezentuje vozidlo z rokov 1960-70. Podvozok sa mi nechcelo vyrábať uplne od gruntu, tak som použil vylágrovaný Peterbilt Cali hauler od AMT. Aby stavba nebola až taká jednoduchá rozhodol som sa kabínu rozpíliť na dve časti, kapotu a kabínu z jediného prozaického dôvodu... Otvorenie kapoty a odhalenie motora. Tým pádom vyvstalo niekoľko problémov... Napríklad výroba nových pantov na kapote a tým pádom aj na šasi, výroba prepážky oddeľujúcej motorový priestor od motora ako aj zúženie stien vo viditeľnom priestore. To ma samozrejme výrazne zbrzdilo, no nezastavilo.
Kolesá som použil taktiež zo spomenutého darcu orgánov. Vyhovovala mi aj dĺžka šasi keďže som chcel robiť predĺženú verziu vhodnejšiu pre sleeper, ktorý sa nakoniec nekonal.
Použil som motor Detroit Diesel 6V71 taktiež od "Behyho". Tu všetko sadlo bez väčšej komplikácie. Od Stratomodels som použil aj Torsion Bar suspensions (resin set) teda pruženie na torzných tyčiach, s ktorými tiež nebolo veľa práce. Malé problémy som mal s usadením rozpílenej kabíny, hlavne čo sa týka výšky a sklonu...ale inak v pohode. Farebné kombo som si viacmenej vymyslel....aj keď má malé zhody s originálnou predlohou. S intrierom sa pracovslo veľmi dobre, všetko sedelo ako má. Na strechu som pridal externú jednotku klimatizácie. Rozhodol som sa pre verziu s dvoma klaxónmi a piatimi pozičnými svetlami.
Na výb bola aj verzia s jedným klaksónom a dvoma pozičkami. Strchu som farebne odlíšil. Kapotu, teda spol medzi kapotou a chladičom som neprerýval, iba vymaskoval a strekol Spaz Stix chrómom. Ako podklad čuduj sa svete stačil zalakovaný zelený podklad. Ťahač reprezentuje vozidlo práve importované z Austrálie do Štátov... Medzi kapotou a kabínou som urobil viditeľný farebný rozdiel...kapota je nahodená po nedávnej búračke, takže nie je až taká opotrebovaná. Viditeľné sú moje pretrvávajúce problémy s častotou a geometriou stavby. Ale poďme na foto...