Opel Manta 400 Gr.B 1/24 Belkits + Reji

Zdar pánové.
Nějakou chvíli mi tradičně trvalo dostat se k nafocení. Tohle je první z postupně chystaných staveb na poctu Henri Toivonenovi - Opel Manta v pro mě nejcharakterističtějších barvách Rothmans. Po sezóně s Asconou přesedl Henri spolu s továrním týmem na rok 1983 do Manty a po dvou pódiových umístěních v rámci MS 1982 se mu s Mantou tolik nedařilo, čtvrté místo na San Remu bylo nejlepším výsledkem ze startů v MS.
Základem stavby je stavebnice BEL009 (Jimmy McRae), obtisky jsou od Reji model, drobné 3D tištěné díly (ventilky kol, přepínače na palubce) jsou od Decalcas. Kastle je fouknutá bílým Tamka sprejem, modrá je Rotmans Blue od Number Five z bouchačky a 2K lak také Number Five. Stavebnice je fajn, až na ten problém s pásy a bednou na helmy, který jsem popisoval v rozestavěnu. Co bych viděl jako větší výtku je kvalita leptů ze stavebnice - upínáky jsou takové ploché, proti jiným výrobcům málo tvarované a mřížky do nárazníku jsou málo průhledné, prostě mají malé díry
Obtisky od Jindry může jen chválit, dobře promyšlené a pěkně se s nimi pracuje. Stejně tak mi výborně sedí do ruky barvy a lak od Number Five.
Co se týká výsledku - soutěžní kvalitu to nemá, ale na mě solidní nadprůměr
S čím se hodně potýkám je tloušťka laku, resp. celková tloušťka vrstev na kastli - na tom musím hodně zapracovat. Finální lak taky potřebuje ještě nějaká vylepšení mé práce - je fouknutý v jediné vrstvě, která se sice velmi dobře rozlila, nicméně ještě neschovala schody obtisků, ale už zakrývala drobné detaily. Stejně tak broušení a leštění není perfektní, ale do vitríny to stačí
Co se týká reprezentace předlohy, tak by na asfaltové RZ mohl být podvozek kousek níže, ale nechtělo se mi do toho a na zadních blatnících by měla být taková ta plastová poloprůhledná ochrana a to jsem nepřišel, jak udělat.
Takže hotovo, díky za kouknutí a karavana jede dál
Nějakou chvíli mi tradičně trvalo dostat se k nafocení. Tohle je první z postupně chystaných staveb na poctu Henri Toivonenovi - Opel Manta v pro mě nejcharakterističtějších barvách Rothmans. Po sezóně s Asconou přesedl Henri spolu s továrním týmem na rok 1983 do Manty a po dvou pódiových umístěních v rámci MS 1982 se mu s Mantou tolik nedařilo, čtvrté místo na San Remu bylo nejlepším výsledkem ze startů v MS.
Základem stavby je stavebnice BEL009 (Jimmy McRae), obtisky jsou od Reji model, drobné 3D tištěné díly (ventilky kol, přepínače na palubce) jsou od Decalcas. Kastle je fouknutá bílým Tamka sprejem, modrá je Rotmans Blue od Number Five z bouchačky a 2K lak také Number Five. Stavebnice je fajn, až na ten problém s pásy a bednou na helmy, který jsem popisoval v rozestavěnu. Co bych viděl jako větší výtku je kvalita leptů ze stavebnice - upínáky jsou takové ploché, proti jiným výrobcům málo tvarované a mřížky do nárazníku jsou málo průhledné, prostě mají malé díry

Co se týká výsledku - soutěžní kvalitu to nemá, ale na mě solidní nadprůměr



Takže hotovo, díky za kouknutí a karavana jede dál
