Lotus 49B Tamiya 1/12
Napsal: 14 čer 2019, 22:16
Takže hotovo. Dal jsem to, ale teda ušil jsem si na sebe pěkně šibeniční termín. Původně jsem si myslel, že bych to dal až do Plzně (jako minulej Lotus 49), ale pak jsem si řek, že by nebylo špatný to premiérově vystavit v Brně. Tak jsem to zkusil a dal jsem to. Snad se bude líbit.
No nic, k modelu. Další stavebnice, která se Tamiyi opravdu nepovedla, ale je dle mýho lepší, než u Lotusu 49. Bylo s ní míň práce, než s tou minulou. Kdybych stavěl jen krabici, tak bych si asi ušetřil spoustu starostí a nervů. Jenže já si řek, že zkusím postavit (aspoň jsem si to myslel, že to půjde historicky přesněji) postavit auto ze závodu v Mexiku 1968 (poslední závod sezony), ve kterým si G. Hill výhrou zajistil titul. Bohužel to ale nejde, protože (aspoň já jsem to nedokázal) nejde sehnat správná převodovka. V Mexiku tenkrát jely Lotusy s převodovkama Hewland (a tudíž jiným uchycením podpěr výfukových trubek), ale ve stavebnici je pouze převodovka ZF, která je taky historicky správně (jeli s ní např. GP Británie). Té ale zase neodpovídá nosovej kužel (neměl v sobě díry, takže by bylo dost těžký to vytmelit). Jak jsem psal v rozestavěno, díly šly celkem dobře k sobě, až na nasazování nosovýho kužele (to byl dost horor a nervy). S tím byl spojenej další problém, a to nasazování předních přítlačných křídel. Jejich průřez úplně nesedí do předpřipravených otvorů a navíc takový ty usazovací kolíčky (nevím, jak jinak to nazvat) jsou delší, než je potřeba a tak se musí pilovat, protože jakmile se dá do nosovýho kužele taková ta vložka, tak tam nejdou umístit, takže se musí upravovat. Další problém byl se "svatbou" (sesazení motoru a trupu karoserie). Tam bylo nutný dost upravovat, jak čelní desku motoru (na pár místech trošku pilovat, tak i zadní desku trupu, na kterou se motor nasazuje - tam jsem musel propilovat větší otvory pro úchyty motoru a pro hadičky od motoru. Jinak všechno šlo celkem dost dobře k sobě a většinou napoprvé. Dokonce i kola šly nasadit krásně a napoprvé. Dekály od Tamky jsou v týhle stavebnici celkem dost tenký a dost se trhaj. Ten na zadním přítlačným křídle je hodně choulostivej.
Použitá chemie:
Karoserie: Set Zero Gold Leaf, 1K lak Zero silver
Kola: Alclad Glos Black Base + Alclad Duraluminium
Motor: Gunze Surfacer 1500 Black, Tamiya XF-56, X-16, X-11, Zero structure Black
Zavěšení: Gunze Surfacer 1500 Black, Molotow liquit Chrome
Kokpit: Adehsive leatherlike cloth black, Gunze surfacer 1500 Grey + 1500 Black, Molotow liquit Chrome, Tamiya X-11, XF-1
Takže tady jsou fotky a snad se bude líbit další fotky dodám, jakmile budu mít trošku víc času.
No nic, k modelu. Další stavebnice, která se Tamiyi opravdu nepovedla, ale je dle mýho lepší, než u Lotusu 49. Bylo s ní míň práce, než s tou minulou. Kdybych stavěl jen krabici, tak bych si asi ušetřil spoustu starostí a nervů. Jenže já si řek, že zkusím postavit (aspoň jsem si to myslel, že to půjde historicky přesněji) postavit auto ze závodu v Mexiku 1968 (poslední závod sezony), ve kterým si G. Hill výhrou zajistil titul. Bohužel to ale nejde, protože (aspoň já jsem to nedokázal) nejde sehnat správná převodovka. V Mexiku tenkrát jely Lotusy s převodovkama Hewland (a tudíž jiným uchycením podpěr výfukových trubek), ale ve stavebnici je pouze převodovka ZF, která je taky historicky správně (jeli s ní např. GP Británie). Té ale zase neodpovídá nosovej kužel (neměl v sobě díry, takže by bylo dost těžký to vytmelit). Jak jsem psal v rozestavěno, díly šly celkem dobře k sobě, až na nasazování nosovýho kužele (to byl dost horor a nervy). S tím byl spojenej další problém, a to nasazování předních přítlačných křídel. Jejich průřez úplně nesedí do předpřipravených otvorů a navíc takový ty usazovací kolíčky (nevím, jak jinak to nazvat) jsou delší, než je potřeba a tak se musí pilovat, protože jakmile se dá do nosovýho kužele taková ta vložka, tak tam nejdou umístit, takže se musí upravovat. Další problém byl se "svatbou" (sesazení motoru a trupu karoserie). Tam bylo nutný dost upravovat, jak čelní desku motoru (na pár místech trošku pilovat, tak i zadní desku trupu, na kterou se motor nasazuje - tam jsem musel propilovat větší otvory pro úchyty motoru a pro hadičky od motoru. Jinak všechno šlo celkem dost dobře k sobě a většinou napoprvé. Dokonce i kola šly nasadit krásně a napoprvé. Dekály od Tamky jsou v týhle stavebnici celkem dost tenký a dost se trhaj. Ten na zadním přítlačným křídle je hodně choulostivej.
Použitá chemie:
Karoserie: Set Zero Gold Leaf, 1K lak Zero silver
Kola: Alclad Glos Black Base + Alclad Duraluminium
Motor: Gunze Surfacer 1500 Black, Tamiya XF-56, X-16, X-11, Zero structure Black
Zavěšení: Gunze Surfacer 1500 Black, Molotow liquit Chrome
Kokpit: Adehsive leatherlike cloth black, Gunze surfacer 1500 Grey + 1500 Black, Molotow liquit Chrome, Tamiya X-11, XF-1
Takže tady jsou fotky a snad se bude líbit další fotky dodám, jakmile budu mít trošku víc času.