Teď ke stavbě. Auto se mi stavělo celkem dobře, protože se díly daly líp chytit do ruky a celkově mě to dost pohltilo (ta stavba).
Použitá chemie:
Karoserie - základovka a surf Gunze, barvy a lak Zero
Motor + interiér - syntetiky Tamiya
Palubní deska - Chrom Molotow a syntetiky Tamiya
Zrcátka a kola - Alclady Polished Aluminium, Aluminium, Magnesium a Chrom Molotow
A tady je ten slíbenej sumář problémů a komplikací při stavbě:
1) Špatná konzole na podoporu výfukových trubek. Ta ve stavebnici byla použitá ve Francii (na tu ale nejsou ve stavebnici čísla), v Německu (tam ale nebyl použitý startér ze stavebnice), Anglii (tam byla použitá průhledná obruba kokpitu). V Holandsku byly použitý dvě (pro každou výfukovou trubku a stranu zvlášť) a v Belgii byla použitá podobná, jako ve stavebnici, ale s překřížením půlkruhových trubek uprostřed.
2) Špatná barva pomocné desky na diferenciálu pro startér. Podle stavebnice má bát černá, v reálu ale byla v Holandsku stejně zelená, jako karoserie.
3) Startér. V Holandsku měl stejně jako ve stavebnici 3 části na desce, v Belgii pouze dvě.
4) Blok motoru a jeho barva. V nvodu není zohledněná barva bloku motoru, kterou měli J. Clark a G. Hill rozdílnou. G. Hill měl tmavší (jako v návodu), J. Clark měl světlejší (jako diferenciál ve stavebnici)
5) Pružiny zadního zavěšení, jejich uchycovací oka a pozice na spodních ramenech zadního zavěšení. Při lepení pružin pro zadní zavěšení je nutno nalepit oka pro jejich uchycení ve stejným směru a ne otočený k sobě o 90 stupňů jako je v návodu, protože při montáži na spodní ramena zadního zavěšení je nutno spodní oko pružiny provlíknout až těsně vedle dílu pro uchycení zadního kola. Při montáži dle návodu se spodní rameno zadního zavěšení prohne tak, že akutně hrozí jeho zlomení.
6) Pomocná konzole na motoru pro uchycení zadního zavěšení. Ve stavebnici je to jeden díl ale v reálu to byly dva nespojený díly. Barva dle návodu je v pořádku.
7) Konzole strubkami sání. Je nutno je oproti návodu prohodit. Při montáži podle návodu vznikne mezi konzolami s trubkami sání a hranou krytu hlav válců moc úzká mezera, kterou se nedají provlíct hadičky k ovládání trubek sání. Navíc podle všech fotek, který jsem našel, byly trubky sání nakloněný k sobě a k podélné ose motoru.
8 ) Výfukový trubky. Ve stavebnici jsou chromový, v reálu byly spíš chromově ocelový.
9) Výfukový svody. Je nutný je co nejvíc přimáčkonout k bloku motoru, jinak pak překáží spodním ramenům uchycení zadního zavěšení.
10) Barva hlav svíček. G. Hill a J. Clark měli rozdílnou barvu. Červenou (dle návodu) měl J. Clark, ale G. Hill měl černou.
11) Nesedí vnitřní průměr náboje zadního kola a vnější průměr hnací poloosy (navlíkají se na sebe). Nutno jeden z nich upravit.
12) Ochrannný oblouk za hlavou pilota. Ten úplně nesedí a je nutný jej donutit ke spolupráci menším násilím.
13) Deska, na kterou se montuje motor (zadní deska) a deska, na kterou se montuje přední zavěšení (přední deska) nerovnoměrně dosedají na boky kokpitu. Je nutno je při montáži stáhnout a nechat to tak min. přes noc.
14) Obruba kokpitu. Při lepení vzniká nerovnoměrná mezera mezi mezi obrubou kokpitu a boky trupu karoserie.
15) J. Clark a G. Hill měli jinak umístěný zpětný zrcátka, což není ve stavebnici zohledněno. J. Clark je měl přímo na obrubě kokpitu, G. Hill je měl na plexisklovém větrném štítku.
16) Šaltrpáka a volant. Důrazně doporučuju nelepit šaltrpáku do předpřipravený dírky v dílu, ale nalepit ji šikmo akousek směrem k sedadlu pilota, jinak se po montáži dotýká jeho věnce.
17) Chybný rozložení budíků na přístrojovce, ale s tím se nic nedá dělat.
18) Horní ramena předního zavěšení s „komínky“. Ta ve stavebnici se používaly až na Lotusu 49B v druhé půlce následující sezony při experimentování s vysokým přítlačným křídlem na přední nápravě (tuším Monako)
19) Chybná barva disků kol. jejich límce jsou ve stavebnici chromový, v reálu byly (podle všech fotek, který jsem našel) špíš hliníkový.
20) Chladič. Vlivem nepoddajných ve stavebnici dodávaných hadiček se po montáži velmi mírně vyosí, ale díky tomu zase pravděpodobně nosová část karoserie drží na svým místě.
21) Chybný dekál nápisu na nosové části karoserie. Ve stavebnici je dekál jen s nápisem Lotus, ale v reálu byl na nosové části karoserie pod startovním číslem a kulatým logem Lotusu nejen nápis Lotus, ale i nápis Ford.
A tady jsou fotky. Snad se vám bude model líbit. Když vezmu v úvahu komlikace a zádrhele (mnohé způsobené i mými (ne)schopnostmi), tak to až tak špatný není. není to ale taky takový krásný zrcadlo, jako umíte vy. Dál to ale leštit nebudu, protože mám strach z probroušení. Omlouvám se, ale líp to (zatím) neumím. Takže voilá:
Naposledy upravil Elvis034 dne 15 dub 2018, 09:58, celkově upraveno 1
V běhu:
Experiment
Lamborghini Aventador
Hotovo:
Ferrari 250 Testarossa, Modena, California, [url]488 spider[/url]; Lotus 79, 25, 49, 49B; Mclaren MP 4/4, Porsche 917 K, Velorexy Rothmans, JPS, Scarabeus, Marlboro, Mercedes W 125, Lamborghini Gallardo SE, Beanovo Mini [/url],
Experiment
Lamborghini Aventador
Hotovo:
Ferrari 250 Testarossa, Modena, California, [url]488 spider[/url]; Lotus 79, 25, 49, 49B; Mclaren MP 4/4, Porsche 917 K, Velorexy Rothmans, JPS, Scarabeus, Marlboro, Mercedes W 125, Lamborghini Gallardo SE, Beanovo Mini [/url],