Stránka 59 z 64

Re: Co mate v garazi ???

PříspěvekNapsal: pon črc 22, 2019 7:41 pm
od Milan_PN
Prispejem svojou troškou, moje motoristické skúsenosti sú nasledovné. Vlastnil som 5 vozidiel, teraz mám šieste.

1. Moskvič 2140. Vozidlo vyradené a nepojazdné z JZD mi kúpil otec. Vymenil v garáži spojku a jazdil som bez problémov 7 rokov. Vymenil som len hnilé blatníky a dal nový lak.
2. Citroen CX 2500D Reflex. Skoro 5 metrov dlhý luxusný voz. Fantastický motor, hladký diesel, spotreba 6.3, hydropneumatický podvozok v pohode preplával všetky jamy. Dovoz z Nemecka. Prvá prasknutá trubka systému ukázala pri podrobnejšej prehliadke, že sú hnilé všetky. Vrátane podvozku a dverí. Tri mesiace som hľadal niekoho, kto mi spraví generálku v cene, ktorá by ma nezruinovala. Aj tak stála oprava 2/3 kúpnej ceny auta. Potom 5 rokov prakticky bez problémov.
3. Citroen XM 2.0i automat. Dovezený zo Švajčiarska, prihlásený na Slovensku, obratom predávaný so všetkými možnými dokladmi o pravidelnom servise. Obývačka na kolesách, nič pohodlnejšie neexistuje. Po kúpe sa objavila skrytá chyba - pri pridaní plynu dusilo motor. Diagnostika odhalila zhorenú lambda sondu a príliš bohatú zmes. Nová lambda zhorela tiež. Trikrát návšteva autorizovaného servisu, lebo sa všetci toho vozu báli... Nakoniec sa podvolil jeden frajer mechanik, aby sa nato pozrel. Po dvoch minútach odhalil chybu - hmatom. Gumová hadica do palivového čerpadla bola zospodu prasknutá. Dal dole, kúsok odrezal, nasadil späť a trojmesačné hľadanie chyby skončilo. K tomu výmena brzdových platničiek, batérie, oleja v automate a komplet výfuk. Náklady na opravy cca 1/3 kúpnej ceny. Potom šesť rokov neskutočne luxusnej jazdy. Bonusom pre mňa boli neveriacke pohľady kupujúceho - auto bolo v Top stave.
4. VW Polo 1.4i automat. Už som mal dosť investícií do opráv skrytých chýb. Kúpil som ho nové. Šiesty rok menená batéria, inak pravidelný servis. Opravy žiadne.
5. Opel Astra J 1.6i automat. Nové auto vo full výbave s pôžičkou. Splnil som si sen a vyskúšal šíber. Po ôsmych rokoch, týždeň pred predajom výmena baterky. Inak len servisné prehliadky. Opravy a poruchy žiadne.
6. VW Golf Variant 1.5i automat vo výbave Highline. S pôžičkou a predpokladanou istotou nulových investícií do opráv. Do roka pôžička splatená, jazda úžasná, spokojnosť maximálna...

Záver. Každému odporúčam si radšej kúpiť nové auto s pôžičkou, ako ,,výhodnú kúpu" bez záruky. Budete cálovať za opravy jak mourovatý, to mi verte... Hoci výnimky existujú.
Všetkým prajem správne rozhodnutie a veľa šťastných kilometrov. :-k

20181103_104722.jpg

Re: Co mate v garazi ???

PříspěvekNapsal: ned srp 04, 2019 10:34 pm
od Miloslav
Martin Hatala píše:V Kanade je vela firiem, ktore za mensi poplatok, analyzuju ojazdeny olej a presne ti povedia, co je s motorom. Snad sa nieco podobne da najst aj v Cechach.

My co jezdíme na Petro Canada, nemáme problém. Evropský olej je sračka.

Re: Co mate v garazi ???

PříspěvekNapsal: ned srp 04, 2019 10:52 pm
od Hanz.77
No a já jsem pořád ve fázi shánění nového motoru. :-k

Re: Co mate v garazi ???

PříspěvekNapsal: ned srp 04, 2019 10:55 pm
od Miloslav
Zavolej mi zítra, já něco zjistím.

Re: Co mate v garazi ???

PříspěvekNapsal: ned srp 04, 2019 10:56 pm
od Hanz.77
Miloslav píše:Zavolej mi zítra, já něco zjistím.

Ok. Dekuju.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Co mate v garazi ???

PříspěvekNapsal: pon srp 05, 2019 7:10 am
od JoseFxx
Miloslav píše: My co jezdíme na Petro Canada, nemáme problém. Evropský olej je sračka.

S tim bych nesouhlasil, že evropské oleje jsou sračky. Používám Castrol Edge 5W-40 Long a motor v pohodě.

Re: Co mate v garazi ???

PříspěvekNapsal: pon srp 05, 2019 7:14 am
od F_F_F
Miloslav píše: ...Evropský olej je sračka...

To je ale blbost... léta jsem používal belgický FINA a nikdy žádný problém.

Re: Co mate v garazi ???

PříspěvekNapsal: pon srp 05, 2019 7:51 am
od Miloslav
JoseFxx píše:
Miloslav píše: My co jezdíme na Petro Canada, nemáme problém. Evropský olej je sračka.

S tim bych nesouhlasil, že evropské oleje jsou sračky. Používám Castrol Edge 5W-40 Long a motor v pohodě.


Tak tato sračka mi zadřela pístní čepy na Mitsubishi Galant GT. Aspoň tak zněla odbprná expertíza ve výzkumáku.
Už to, jaký mají evropská auta na olej je nesmysl.Americká auta mají výměnu po 7000 mílích, taky proto, není vyjímka nájezdu 500 000 mil bez opravy.
Jen běžná výměna svíček po 60 000 mílích . :lol:

Je zajímavé, že eu oleje nemají specifikaci pro US ford. Výrobce žádný neuvádí. To že tam někdo eu olej naleje,
neznamená, že tam patří, a že motoru vyhovuje.

Re: Co mate v garazi ???

PříspěvekNapsal: pon srp 05, 2019 8:04 am
od Renda
Asi nejlepší se řídit doporučení výrobce a pak by neměl být problém. Já liju Castrol, doporučený výrobcem, interval po roce. Auto má 6 let a jezdí spolehlivě.
A o to jde asi nejvíc.

Re: Co mate v garazi ???

PříspěvekNapsal: pon srp 05, 2019 8:10 am
od Miloslav
Ano, máš pravdu, jen co doporučuje výrobce. ;-I

Re: Co mate v garazi ???

PříspěvekNapsal: pon srp 05, 2019 8:28 am
od Atlis
Špecifikácia oleja predsa záleží aj od toho, na aký trh je auto predurčené a to prevažne vzhľadom na tam používané palivá...

Taký Mustang S550 s 5.0 V8 aj 2.3EB má inú špecifikáciu oleja pre Kanadu, USA aj Mexiko. A inú pre EÚ... A naviac servisný interval nie je 7000 míľ, ale 10000.

Osobne lejem Millers Oils 5W30 miesto predpísaného Castrolu Magnatec 5W20 (5W30 je povolenou alternatívou). Millers má nielen lepšie parametre, ale je aj vhodnejší na väčšie zaťaženia. Predpísaný 5W20 je redší, vhodnejší do mesta a krátke trasy, no pri záťaži je väčšie riziko odtrhnutia filtra. A motor si aj po 210tis km veselo pradie, aj keď podľa expertov na moderné technológie z radov mechanikov sa mal už po 50tis rozpadnúť.

Re: Co mate v garazi ???

PříspěvekNapsal: pon srp 05, 2019 9:25 am
od F_F_F
Miloslav píše:...Americká auta mají výměnu po 7000 mílích, taky proto, není vyjímka nájezdu 500 000 mil bez opravy. Jen běžná výměna svíček po 60 000 mílích...

Kámošova Felicia Pickup nájezd 900.000 km - pouze pravidelný servis ( olej FINA 10W40, pravidelná výměna po 10.000 km, denně v provozu ). Kdyby držela plechařina, jezdí dodnes.
Je to jenom o pravidelném servisu. Všechny značky olejů mají podobné vlastnosti a od určování jsou normy.

Re: Co mate v garazi ???

PříspěvekNapsal: pon srp 05, 2019 9:36 am
od Miloslav
Důležitá je specifikave od výrobce. To je mezinárodní a jasně to doporučuje oleje, které se mají používat.
Třeba pro Ford Mustang 6. generace je specifikace od Forda WSS-M2C946-A (2.3 EcoBoost). WSS-M2C945-A (3.7 & 5.0)
Pro 5. generaci WSS-M2C929-A.
Což je zajímavé, protože používají stejné motory. :shock:

Re: Co mate v garazi ???

PříspěvekNapsal: pon srp 05, 2019 10:01 am
od Atlis
Pre S550 sú oleje pre EÚ:

2.3EB: WSS-M2C913-D, alternatíva do chladných oblastí - WSS-M2C953-B1
5.0: WSS-M2C948-B, alternatíva do chladných oblastí - WSS-M2C947-B1

Pre oba motory sa v prípade nedostupnosti tých vyššie pripúšťa použitie alternatívných olejov - 2.3EB 5W30 splňujúcich ACEA A5/B5 a pre 5.0 5W20 splňujúcich ACEA A5/B5.

Re: Co mate v garazi ???

PříspěvekNapsal: pon srp 05, 2019 10:08 am
od F_F_F
Miloslav píše:Třeba pro Ford Mustang 6. generace je specifikace od Forda WSS-M2C946-A (2.3 EcoBoost).

Tu normu splňuje třeba i TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE FGC 5W-30, což je evropský olej. (:)
A dokonce i nějaký RAVENOL DXG SAE 5W-30 z Německa... ten neznám :P