http://www.modelimex.cz
ICM 1:24
Kat č. 24026
Model T 1913 Speedster
with American Sport Car Drivers
Model T byl poprvé představen v roce 1909, cenově byl dostupný pro většinu lidí za cenu 450 $. Vyráběl se až do roku 1927. Během těchto dvou desetiletí byly prodány miliony vozů různých verzí modelu T. Model T se stal ikonickým vozem, byl to i první sériově vyráběný automobil na světě. Jeho údržba byla snadná a spolehlivost vysoká.
Společnost ICM již vydala několik různých modelu T v měřítku 1:24 a 1:35. Model T 1913 Speedster je "ořezanou a upravenou" verzí známého rodinného automobilu. Postavený byl pro rychlost soukromími společnostmi jako alternativa k drahým, na míru vyrobeným závodním vozům té doby. Dosáhnout mohl rychlosti až 80 km/h. V dnešní době již tato rychlost nikoho moc nezaujme, ale v době minulé to byla úctyhodná rychlost. Karosérie byla zjednodušená, čelní sklo bylo řešeno jen v podobě "monoklu" namontovaného na sloupku řízení. Sedadla postrádala bezpečnostní pásy. Motor mohl být upraven podle přání zákazníka. Podvozek byl snížen o čtyři palce a rozchod kol se prodloužil. Kola s dřevěným středem byla v některých případech vyměněna za vyplétaná, kvůli nižší váze. Ford T Speedster můžeme bez problémů označit jako "hot rod" své doby.
Novinka představuje zajímavou "závodní" úpravu modelu T od společnosti Ford Motor Company. Rámečky jsou zabaleny do standardní krabičky s výklopným víkem a samostatně řešeným vrchním obalem. Po otevření krabičky uvnitř nalezneme šest rámečků ze světle-šedé hmoty, dva s transparentními díly, šest bílých pneumatik z vinylu a dva manuály. S některými rámeček se mohl modelář již setkat v dříve vydaných stavebnicích. Výlisky jsou čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích jsou většinou na místech kde moc modeláře nepotrápí nebo se dají snadno odstranit. Povrchové detaily jsou ostré včetně prolisů na blatnících a protiskluzového povrchu. Rám podvozku je z jednoho kusu společně s částí karosérie, díky tomu se vyhneme problémům s udržením geometrie při stavbě. Stavebnice obsahuje detailní motor, k němu postačí doplnit jen rozvody z tenkých drátků podle fotografií. Model přímo neumožňuje ponechat kapotu motoru otevřenou. Pokud bychom motor chtěli otevřít bude zapotřebí trocha modelářského umu a řezání. Interiér vozu je ztvárněn do detailu včetně naznačení kožené sedačky řidiče a spolujezdce. Pneumatiky jsou z bílého vinylu. Po jejich okraji je stopa po dělení formy v podobě otřepů. Transparentní díly jsou čisté, ale z větší části je nevyužijeme při stavbě. Oba rámečky jsou zabaleny zvlášť v pevném PE sáčku pro jejich lepší ochranu před poškrábáním. Návod je v obvyklém standartu výrobce. Stavební postup je dobře srozumitelný, na konci nalezneme jeden barevný bokorys v zeleném nátěru. Při volbě jiného zbarvení se může modelář inspirovat fotografiemi dochovaných nebo zrenovovaných vozů, které nalezne, např. na internetu.
K modelu výrobce přibalil i dvě figurky, muže a ženy. Díly figurek jsou rozloženy do jednoho většího rámečku, který je zabalen samostatně. Zpracování obou postav je ve standardní kvalitě, kterou jsme mohli vidět u posledních sad figurek nebo stavebnic. Při bližším pohledu na jednotlivé díly postav, na nich nalezneme stopy po dělení formy. Za pomoci ostrého skalpelu je snadno odstraníme. Manuál pro sestavení obou figurek je vytištěný na jednom křídovém papíru o velikosti A4. Na přední straně je vyobrazený rámeček, společně s barevným rozcestníkem pro několik výrobců barev, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Na druhé straně je umístěn návod pro sestavení figurek a jejich následné zbarvení.
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: