Stránka 1 z 2

PETERBILT 378 Italeri + US Cargo Trailer

PříspěvekNapsal: 26 kvě 2013, 19:27
od Fairfax
Po velkém rozhodování tématu ze tří kontinentů nakonec padla volba na čistokrevného američana.
Udělám si takové moje začátečnické americké léto 2013 :lol: :grin:
Uf, aleluja, ten týden promýšlení, rozmýšlení, nerozhodnosti a nemodelaření byl pro mě hotová muka! :arrow: :? :P

Co od toho očekávám?
Stavbu si chci především užít. Stavba bude asi trochu rozpoluplná. Na jednu stranu mi půjde o co nejreálnější ztvárnění, ale na druhou stranu autenticita vždy ustoupí tomu, abych se při stavbě bavil a ne se v tom utápěl.
Opět se chci soustředit na motor a rám podvozku a v neposlední řadě čistotu zabroušení spojů a co nej barevný povrch karoserie. Trochu jsem se na to spec připravil! :wink: 8)
Model nebude konkrétní vůz z fotografie.
Předsevzetí:
Stavba nebude kratší než 2 měsíce :lol: :lol: , ale vzhledem k tomu, že je k tomu i návěs, tak to asi nebude problém a odhaduji 3 a více měsíců.

Když budete mít potřebu, budu rád za jakýkoliv koment, rady, typy a hlavně kritiku! [-o< [-o< Kritizujte prosím zcela volně, jak to uvidíte Vy. Klidně si přisaďte a úpořádně si do mě rejpněte. To je O.K. , vím , že to tady myslíte vždy dobře. ;-I

A ještě, pokusím se psát, krátce a výstižně .... to bude asi to nejtěžší .. ](*,) :lol: :grin:

Re: PETERBILT 378 Italeri + US Cargo Trailer

PříspěvekNapsal: 26 kvě 2013, 20:38
od V12JT
Slušnej začátek. U tohodle auťáku doporučuju dát majzla na konzole, který držej rozvidlení vejfuku na rámu. Spasování týhle partie není zrovna jedoduchý. Nejlepší je přidat je až nakonec a nabarvit dodatečně. Návod předepisuje žlutý zbarvení motoru. Je to na tobě, ale žlutá patří na CAT POWER. Detroit 60 Series, kterej najdeš ve stavebnici, má specifickou modrou barvu. Tady je autentický odstín:

http://www.art-paints.com/Paints/Enamel ... -Blue.html

Jinak je to jedna z těch slušnějších stavebnic. Není třeba spousta začišťování, hádání co kam příde, věcný chyby se najdou, ale jsou vcelku zanedbatelný. Stará známá bolest v podobě obecných zadních nábojů, totéž u traileru. Stavebnici traileru neznám, ale hádám, že zavěšení kol bude asi hodně zjednodušený.
Tak držím palce!

Jarda

Re: PETERBILT 378 Italeri + US Cargo Trailer

PříspěvekNapsal: 26 kvě 2013, 21:19
od Fairfax
Ahoj amigo V12JT, ... kolego .... [-o<
Píše mi sem expert z nejpovolanějších! [-o<
Viděl jsem tvůj Peterbilt 377A/E a teďka 378 Long a nemám slov :P :P kabeláž je přesně dle mých představ! [-o<
Za barvu k motoru dík! Koukal jsem teď na video z továrny ve Washingtonu na Peterbilty a tam byly cca 2 motory z deseti žlutý a zbytek červený, včechny rámy černý, ále, i když tahače byly hranatějšího typu, tak to mohli být různé typy, úplně v tom plavu. :lol:
Nad barvami hodně přemýšlím. Chtěl bych si vyzkoušet postupně na rámy červenou, modrou, zelenou, oranžovou, ale i růžovou. (ne tuning, vše dle foto) Ale asi u 378-ičky dám rám do černý !?? Ještě nevím.
U motoru bych taky rád vyzkoušel postupně klasickou žlutou (ta se mi ale esteticky nejméně líbí), červenou, modrou, zelenou, oranžovou. Ale u 378-ičky použiju velice rád modrou, dle tvé rady! Supr! [-o<

Ještě bych měl dotaz k odstranění chromu z rámečku Italeri. Od rána mám chromované díly ve vodě se Savem a zatím ani ťuk? :-k Koncentrace Sava je asi 5x větší než se bežně dává pro mití.

Re: PETERBILT 378 Italeri + US Cargo Trailer

PříspěvekNapsal: 26 kvě 2013, 21:24
od GlobeCZE
no, 378čka je hezký auto... a to je asi tak věcně všechno, co sem můžu napsat :grin:

a za tohle chválim.

"ale na druhou stranu autenticita vždy ustoupí tomu, abych se při stavbě bavil a ne se v tom utápěl."

Re: PETERBILT 378 Italeri + US Cargo Trailer

PříspěvekNapsal: 26 kvě 2013, 21:38
od Kryšot
to na tej první fotce u toho budeš čuchat? Nechci ti do toho kecat,ale s klasickym toluenem jsou ty modelářský výtvory takový veselejší...... :grin: :grin:

Re: PETERBILT 378 Italeri + US Cargo Trailer

PříspěvekNapsal: 26 kvě 2013, 21:46
od Fairfax
Jéé Jardo, můžu ještě jednu tázací??
Ty zadní náboje + návěs, uvažoval jsem, že je vyříznu a zkrátím a hotovo. Pokud jsou i tvarově dost odlišný, doporučil bys mi dát tam ůplně jiný? Jestli se teda dělají, např z rezinu? To se týče i celých disků, i předních?
U takových viditelných věcí rád půjdu za předlohou! Kabeláž bude spíš tak trochu na efekt. A podvozek návěsu asi předělávat fakt nebudu, to by vyšlo najevo jaký jsem dřevo a přišel bych o iluze .....

Kryšote, kde si vzal mojí fotku ??? :shock: :shock: :lol:

Globe to nevadí, že o Peterbiltu moc nevíš, já už tuplem, ne! :arrow: Ale když se ti bude chtít tak určitě komentuj! Tvoje přispěvku tu budou myslím hodně zapotřebí! ;-I :? :lol:

Re: PETERBILT 378 Italeri + US Cargo Trailer

PříspěvekNapsal: 26 kvě 2013, 22:04
od neophyte
Fairfax, to savo skús neriedené.... Pavel

Re: PETERBILT 378 Italeri + US Cargo Trailer

PříspěvekNapsal: 26 kvě 2013, 22:13
od Fairfax
NEO, díkec, trochu jsem se toho obával, ale jdu do toho! ;-I [-o<

Tahle předloha mě taky velice láká!! Udělat ale tu modrou a žlutou tenkou linku! :paint: :?

Ale další dotaz. Takové ztvárnění je tuning, truck stiling, nebo klasika, ..., retro .... ?

Jináč, dost psaní, jde se stavět! :celeb:

Re: PETERBILT 378 Italeri + US Cargo Trailer

PříspěvekNapsal: 27 kvě 2013, 00:15
od Fairfax
Pro V12JT: Ahoj Jardo, tak ještě k těm kolům a středům, studoval jsem, pustil si pár videí a došel jsem k původnímu závěru. Kola mi připadají téměř stejná jako ve stavebnici. Teda přijatelně. Jen vyříznu středy a o půlku zkrátím. A ještě budu muset zbrousit do zaoblena a hladka. Škoda, že sem Italka dala ty co mají na středech šrouby. U WesterStaru LA Fire jsou hnací kola se středy s hladkým čelem (pokličkou). Tam jsem je ale ještě nezkracoval ..... leda .....leda, že bych si je od LA Fire vypůjčil a na LA vrazil ty se šrouby ... :lol: 8)
Myslím, že vyřešeno :uff:

P.s. Tady jsem vyfocený při mé návštěvě v USA ;-I 8) 8) :lol:

Re: PETERBILT 378 Italeri + US Cargo Trailer

PříspěvekNapsal: 27 kvě 2013, 05:12
od pavel behensky
Koukám,že sis vybral auto který jsem stavěl jako svoji prvotinu.Model je hezkej,v podstatě nezáludnej.Pokud si to teda nezkomplikuješ nejakou přestavbou.Když jsem ho stavěl já,hodně jsem čerpal tady http://www.truckpaper.com/list/list.asp ... &bcatid=27
Máš jich tam požehnaně.Jsou tam hezký fotky podstatě všeho co potřebuješ ke stavbě.Pavel

Re: PETERBILT 378 Italeri + US Cargo Trailer

PříspěvekNapsal: 27 kvě 2013, 07:14
od GlobeCZE
růžovej peterbilt rozhodně neni truck styling, jako spíš pořádná kára pro buzíky! :celeb:

Re: PETERBILT 378 Italeri + US Cargo Trailer

PříspěvekNapsal: 27 kvě 2013, 08:02
od V12JT
To Fairfax:

Ten filmeček o výrobě Peterbiltů představuje soudobý výrobní program firmy. Stavebnice od Italeri, AMT i Revellu nabízejí typové řady, které z výrobních linek v Denton, Texas už dávno vymizely. Červená se používá u současných motorů Cummins, dříve to byla béžová - Cummins Beige. Většina motorů Detroit Diesel byla v barvě Alpine Green, jen 60 Series měla tu modrou, na kterou jsem dal odkaz. Odstín žluté u Caterpillaru se průběhu času taky změnil. Navíc, v určitém období měly všechny Peterbilty pod kapotou, bez ohledu na výrobce, všechny motory bílé. Zrovna tak Kenworth.
Disky kol stavebnic Italeri jsou pro Peterbilt odpovídající. Ten nešťastnej náboj chce aspoň zkrátit. Přijdeš tím o možnost kolama točit, ale to se tu už probíralo. Ty bezmaticové krytky na náboje jsou v USA dost populární a Peterbilty 379 je měly snad všechny. Projeď si ten Truckpaper, uvidíš sám, jaký náboje se u těhle aut vyskytovaly.
Jestli chceš mít zmatek v hlavě trochu větší, projdi si stránky Tima Ahlborna:

http://www.timstrucks.com/

Tim Ahlborn je značkou Peterbilt posedlej a těžko najdeš většího odborníka, než je on. Taky těžko bude někdo mít větší sbírku postavených modelů a takovou spoustu konverzí. Kromě modelů tam najdeš hafo fotek, prospektů a technických parametrů skutečných vozidel. Na většině fotek, želbohu, jsou moderní typy.

Pokud jde o odstraňování chromu z rámečků, já požívám louh určený na uvolnění ucpaných odtoků u umyvadel, dřezů, atd. Granule jsou jemné a i méně výživný roztok si s chromem snadno poradí. Chce to pochopitelně opatrnost, příp. ochranné pomůcky. A nečuchat!!!

Jarda

Re: PETERBILT 378 Italeri + US Cargo Trailer

PříspěvekNapsal: 27 kvě 2013, 08:11
od neophyte
V čistom save to môžeš kludne nechať aj dva dni. Nič nespravý. Plast absolutne nenaruší. Dokonca ten plast nenaruší ani kyselina chlorovodíková (soľná) ktorú absolútne neriedim, ktorú používam pri odstranení chrómu od AMT (asi kvalitnejší).
Prvé výsledku očakávaj už po pol hodine (savo),

Re: PETERBILT 378 Italeri + US Cargo Trailer

PříspěvekNapsal: 27 kvě 2013, 21:24
od Fairfax
Takže klucí, prckové tady sice furt brblaj a kňourají a zlobíkujou v posteli, ale snad už zaberou, tak před další prací něco písnu.

Pro V12JT: Tyjo Jardo opravdu děkuji Móóc za všechno! Opravdu mi to fantasticky pomáhá! Máš to tedy bezvadně zmáknutý! Přesně zdůrazňuješ to co rozvažuju, teda ty jednotlivosti ze stovek věcí, který se v daném tématu ani nesnažím dále pobrat. Procházel jsem obě tvoje vlákna "Long Hauler" a "Aero Peterbilt" a zachvilku jak tohle dopíšu tak tam musím vložit koment mého úžasu! Totiž jako laikovi to ani tak nepříde kolik je v tom práce a teď když jsem do toho říznul, tak to je mazec! Snad nebude vadit, že hodím něco i do Aera, kdyžtak promiň, ale to musim! Nebudu moc psát že to je bomba a super, tak prostě jen tichý úžas .... :P To Aero si snad taky budu muset koupit .. těch prašulí ... :?

Pro Pavla: Také veliké díky za odkaz! Žádné úpravy nebudou až na (asi) zbarvení se budu chtít řídit tvojí radou, méně je více! Prostě půjdu na jistotu, krabičku s pár drátky, možná lepty od CTM a budu se snažit ... [-o<
Pro NEO: Jak jsem teď dorazil domů, vyměnil jsem odchromovací roztok a dal jsem 100% koncentrát .. :D :shock:

Pro Globe: ;-I tak o tý super káře pro buzíky uvažuju docela vážně s ještě jednou předlohou! Je to padesát na padesát! Alé, s růžovou by byl černý rám a já bych tak tůze rád vyzkoušel zelený, nebo oranžový,možná červený, tak uvidíme! :arrow:

Jinak jsem měl na Vás ještě pár neodkladných dotazů ohledně vedení rozvodů do měchů, brzd, různé barevnosti rámů, zdali to není nesmyslný kýč, atd., atd. ... nu a vlastně jste mi svojí pomocí prakticky dali nástroje do ruky jak si vše zjistit sám .. ;-I [-o< .... tak teď už můžete jedině kritizovat 8)

K fotkám:
Pro většinu tady asi úplná brnkačka, pro mě noční můra, .... konečně jsem se dostal k tak pro mě nedosažitelným tenoučkým drátkům s bužírkou pro kabeláž motoru, ale i koneckonců rámu .. :celeb: :celeb:
A ... pečlivě začisťuji ...a zapoměl jsem si k objednávce na modelcar přidát vlnité potrubí ](*,) takže, buď koupim s poštovným za trojnásobnou cenu, nebo to počkám až na další ameriku .... ](*,) 8)

Děcka už spí, tak můžu jít navrtávat vedení kabeláže ....

Re: PETERBILT 378 Italeri + US Cargo Trailer

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2013, 20:24
od Fairfax
Tak takhle to dopadá, když se při stavění moc nepřemýšlí, neměří se a rovnou se řeže. U Scanie a rámu WesternStar, který je ze stavebnice Freightliner, co jsem stavěl je spojení příčníků s podélným "U" profilem pro kabeláž průchozí. U rámu Peterbiltu není. Pozdě jsem si prohlédnul konkrétní fotku ze stavby Jardy, kde spoje ještě před slepením rámu vybral. Už, už jsem to tak chtěl nechat a přemýšlel, že se to ztratí a kabeláž bude obcházet příčníky spodem a horem a okolo do vnitřního prostoru rámu .... :agrh: ... to by asi nešlo .... [-X
Tak jsem to musel prostě "nějak" dovyvrtat .... no .. :? lepší než to tak nechat .... :uff: