Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

• Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Auto-Moto ‹ Kamiony a těžká technika ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

DAF XF 105

Odeslat odpověď
  • Odpovědět s citací

DAF XF 105

Příspěvekod jkovaal » 18 říj 2011, 20:08

zdravím, pouštím se do stavby tohoto tahače. Co se týče kamionů, jsem úplný začátečník, proto uvítám všechny vaše rady, náměty, zlepšováky, atd. Použiji stavebnici ITALERI viz foto. Doposud mám zkušenosti spíše ze staveb motocyklů v měřítku 1/12 od výrobce Tamiya, takže jsem kvalitou této stavebnice celkem (nemile) překvapen. Chci se zaměřit hlavně na čistotu stavby, kvalitní lakování a aby se výsledný model co nejvíce podobal předloze. Do podrobných detailů jako je kabeláž, sochání dílů, atd. se zatím asi pouštět nebudu. Na to ještě nemám dostatek zkušeností. Jako předlohu chci použít zbarvení jedné rakouské spedice, jejichž soupravy často na silnicích potkávám a jejich vzhled se mi velmi líbí. Zatím ještě nemám vyřešeno jakým zbůsobem obstarám podklady pro loga firmy, pruhy, atd, takže pokud má někdo tip, budu rád. Hned na začátku jsem narazil na problém s šasi, kdy jsou všechny díly již vylisovány v jeden celek. Takže jsem pro začátek oddělil alespoň nádrž. Dále mi není moc jasný rozdíl mezi krátkým a dlouhým šasi. Pracuji mezi kamiony, ale o tom že by se vyráběly dvě verze obyčejného tahače DAF mi není nic známo. Jak jsem již zmínil, v oblasti kamionového modelářství jsem úplný začátečník, takže uvítám každou vaši radu. Dále uvítám jakékoliv zkušenosti s touto stavebnicí.
Přílohy
fuhrpark2.jpg
předloha2
fuhrpark.jpg
předloha
IMG_6282.JPG
šasi
IMG_6284.JPG
stavebnice
jkovaal

• Odpovědět s citací

Re: DAF XF 105

Příspěvekod nedlloyd » 18 říj 2011, 20:25

Vítej na foru. Toho DAFa jsem docela proklepnul tady:

http://www.liaznavzdy.cz/nedtrans/daf105.php