Stránka 1 z 8
CLYDES II

Napsal:
16 srp 2011, 08:36
od V12JT
Pod tímto jménem se neskrývá nic jiného než starý dobrý Bill Signs Trucking - "svatý grál mezi modely kamionů" - jak jsem se někde dočet. Ať už s tím souhlasíte nebo ne, rozhodně patří mezi ikony tohoto oboru. "Bill Signs" tady už jako název tématu figuruje, tak jsem zvolil jméno trucku, nikoli přepravní společnosti. Zasvěcenci vědí, pro ostatní jen poznámka, že se jedná o model zpracovaný před lety podle konkrétní předlohy. Soudě podle fotek dostupných na netu se dílo vcelku zdařilo...
http://www.truckin24.de/03c1989d840f69e ... fe103.htmlUrčité odchylky se však najdou. Předloha má narozdíl od stavebnice prodlouženou kapotu (BBC 127"). Otázka je, jak je to s motorem. Podle různých náznaků pochycených na netu jsem nabyl přesvědčení, že pohonnou jednotkou tohoto vozu byl V8 Caterpillar 3408. Až včera jsem si všiml poznámky na public fotki, že původně byl vůz poháněn šestiválcem Cummins KTA vyměněným později za jiný šestiválec - CAT 3406...
http://public.fotki.com/modeltrucks25th ... peterbilt/A fčíl mudruj! Už jsem se těšil na zástavbu V8 do Peterbiltu, teď jsem poněkud rozhozen. Papa Clyde, nástupce Clydes II, má pod kapotou CAT 3408 s dvojitým turbem, to je jistý! Možná došlo k informačnímu šumu a V8 byla přisouzena i staršímu vozu. Nebo u něj došlo k ještě jedné výměně motoru. Kdo tohle rozluští, to by mě zajímalo!
V každým případě jsem začal pracovat na prodloužení kapoty. Hotová v resinu by určitě byla k mání od nějakého garážového výrobce za oceánem, ale doláče šetřím a s výzvou tohoto druhu se rád poperu. Měl jsem k dispozici dvě krátké kapoty, z toho jednu prasklou. Z té jsem odřízl zadní tvarovanou část a nastavil jí tu ze stavebnice. Podél pásu na vršku kapoty jsem vedl dva řezy abych mírným odbroušením materiálu kompenzoval změnu úhlu boků kapoty. Ta změna je ale tak nepatrná, že jsem si tenhle krok mohl možná odpustit.
Věren zásadě 2x meř a jedou řež jsem to totálně zkopal a prodloužil jsem kapotu míň, než bylo třeba. Nedalo se nic dělat, celé cvičení jsem si zopakoval.
Re: CLYDES II

Napsal:
16 srp 2011, 08:45
od ma11tko
to je parada.. aj ja sa chystam na tento kusok .... len neviem kedy rad si pozriem stavbu tohot stroja.. verim ze s klasickej stavebnice spravis perfektny model...ja ostanem len pri krabicke..na viac nemam
drzim palce nech sa dari...
Re: CLYDES II

Napsal:
16 srp 2011, 08:50
od V12JT
Další nastavení už nebylo tak příznivé, protože jsem musel použít zbylou užší čast. Asi to není úplně stopro ale mám jen jedny nervy!
V kombinaci s kabinou to vypadá takto...
S prodloužením kapoty jdou ruku v ruce další úpravy. Buď je nutno na stávajícím podvozku posunout kabinu o hodnotu prodloužení vzad nebo prodloužit i podvozek. Obojí má svá pro a proti. Já se rozhodl pro prodloužení podvozku, abych nemusel s kabinou posunovat i další díly (nádrže, výfuky a další cajky za kabinou. Taky jsem si chtěl prodloužení šáska vyzkoušet....
Spoj ještě přijde pojistit páskem plechu.
Jarda
Re: CLYDES II

Napsal:
16 srp 2011, 09:38
od nedlloyd
Jardo, na tohle se moc těším. Přesně jak jsi napsal: tenhle kit je prostě legenda. Já mám doma dva a (pokud na to vůbec někdy dojde), moc rád bych si ho postavil ve stejném provedení, tedy tak jak je v krabici s případným doladěním detailů. Ty jsi se do toho očividně pustil hodně poctivě, takže přeju, aby Tě ten elán neopustil až do konce stavby. Já mám z téhle stavebnice velký respekt, protože tam je spousta chromu a ten já opravuju strašně nerad. Těším se na Tvé podání, budu sledovat.
Re: CLYDES II

Napsal:
16 srp 2011, 10:42
od bouvier
Je tu jeden topic založený ale žiaľ postup zatiaľ nevidno. Ale u teba to nehrozí takže sa na stavbu teším.

Re: CLYDES II

Napsal:
16 srp 2011, 11:25
od awan07
Proč chceš jistot spoj páskem plechu?Je to v něčem výhodnější,než tam vlepit plast?
Re: CLYDES II

Napsal:
16 srp 2011, 13:22
od AtomeK
Další hardcore na obzoru

Re: CLYDES II

Napsal:
16 srp 2011, 14:09
od ron
no legenda.. vraj naj, tak som utekal kupit, ved reedicia. no a kvalita vyliskov ma, mierne povedane, sklamala, neviem, ako to pojde do seba, ale uz taky nadseny urcite nie som. (kedze osobne ma tvarova dokonalost, spravnost motora atd atd nezaujima, mozno je to dokonaly model kvoli tomu?)
Re: CLYDES II

Napsal:
16 srp 2011, 14:24
od pavel behensky
Jardo jsem rád,že se do tohodle trucku někdo pustil-docela tady chyběl.Rád se podívám jak to uvaříš

.Sám jej ještě nemám ani koupenej tak doufám,že mě tvoje stavba přesvědčí o tom,že bych jej měl vlastnit.Držím ti palce,začal jsi dobře.Pavel
Re: CLYDES II

Napsal:
16 srp 2011, 17:25
od Mára V8
Ač nejsem vůbec na ameriky, tak speciálně na tuto stavbu se moc těším. Vše co o něm vím, je to, že se tu o něm jeden čas vedla dost horlivá diskuze, ze které jsem pochopil, že se jedná o dobře zpracovaný model a prakticky jsem nezaznamenal jakoukoliv narážku na jeho kvalitu. Zrovna včera jsem si u Neda na webu projížděl fotky z Belgie a narazil jsem tam právě na tohoto krasavce, tak jsem se tam u něj tak pozastavil a říkám si ,,no to je ten, co o něm diskutovalo snad celý forum", no a ejhle, je v rozestavěno, takže držim pěsti a budu sledovat.
Re: CLYDES II

Napsal:
16 srp 2011, 17:44
od V12JT
No, pokud jde o technickou kvalitu stavebnice, ta má svoje léta. Hodnotit ji prizmatem dnešních měřítek je jako srovnávat stojedenáctku s Ginafem. Díly podle mě k sobě pasujou bez větších problémů. Snad kromě per, která jsou podélně dělená a spoj tvoří hluboké údolí s obtížným přístupem pro broušení. Obecně známý problém s kolizí blatníků a vzduchových filtrů při otevírání kapoty lze napravit změnou polohy čepů nebo zvětšením otvorů v pantech. Nemodelové dveřní panty a jejich obtížnější sestavitelnost je daní za funkční otevírání. Funkční prvky se v dnešní kitařině moc nenosí, ale třeba to i dnes někomu radost udělá.
Na kvalitu chromů jsem na různých fórech pár stížností zaznamenal. Tady bude záležet na výrobní dávce. Větší strach mám z přesazených rovin. Nezkoumal jsem ještě nakolik se to týká i chromových dílů, ale začišťování si u těchto Peterbiltů člověk užije dost a dost.
Legendárnost této stavebnice určitě nespočívá v technické kvalitě. Vznikla ve zlaté éře, kdy se modely kamionů podobaly svým předlohám i v detailech. A věřím že ve své době to natřela americkým výrobcům i v té kvalitě. K její legendárnosti jistě přispěla i její dlouhodobá nedostupnost, kdy se spekulantské ceny na e-bay šplhaly do nadoblačných výšin.
Záleží na preferencích toho či onoho modeláře. Někomu out date stavebnice nesmí na stůl, jiný si zavzpomíná, další má radost ze skvělého přírůstku.
A vo tom to je...
Jarda T.
Re: CLYDES II

Napsal:
16 srp 2011, 18:14
od pavel behensky
Je to jak píšeš.To samí se dá říci o Kenworthu K100.Musím ale říct,že na svůj věk(cca30let) mají ty modely co nabídnout.Nedávno se mi dostala do rukou 359 Pete od Revellu a jsem z ní nadšenej.Další věcí je,že už je asi nikdo stejně lépe neudělá.Pavel.
Re: CLYDES II

Napsal:
16 srp 2011, 19:54
od ron
tak to suhlasi s mojim "odbornym" pohladom do krabicky. deliace roviny, otrepy, ryhy do dielov (bohuzial do plochy dielov na kabine), proste to nie je na pohodove zlepenie, a to ma sklamalo, kedze moje ambicie su niekde inde, nez v "laskani" sa s modelom, preto som skonstatoval..
Re: CLYDES II

Napsal:
16 srp 2011, 20:28
od nedlloyd
No jo, hoši, ale to by se pak nedalo postavit nic. Kamiony jsou prostě takový. Technologie a kvalita zamrzlá někdy v roce 1985 a detaily strčí do kapsy většinu kamionů MB L4500 od Zvezdy v 1/35.
Re: CLYDES II

Napsal:
16 srp 2011, 21:29
od V12JT
Okay Ron, jak říkám, záleží na preferencích. Ty od stavebnice něco očekáváš a je to tak v pořádku. Každému nemusí vyhovovat to, co jiné láká. Ale pravdu má Nedlloyd, že pak máš dost zúžený výběr, aspoň mezi kamiony. Pravda, já mám takřka nulový přehled o kvalitě a věcném provedení stavebnic Evropských kamionů. Možná je tam situace lepší, to neumím posoudit.
Jestli se do stavby tohoto modelu pustíš, přeju ti, aby pokud možno splnil tvoje očekávání. Jestli jsi z něj už předem otrávenej, tak se ho raději zbav. Nebo počkej, až zas na dlouho zmizí z prodejen a stoupne na ceně. Aspoň ti něco vydělá.
Jarda T.