Na takovéto díly, které je potřeba vytvarovat (jako jsou střechy, kapoty a pod) používám plech z různých potravinářských tub. Tento plech je z tuby od hořčice. Plech používaný na tuby je silnější (tlusťší) než plech z nápojových plechovek, ale přitom je tvárnější. A hlavně není tak pružný a proto se daleko lépe tvaruje a po vytvarování drží tvar. Bez velké námahy lze tvarovat i oblé rohy a různé drobné výstupky. Že po odstřižení hrdla a konce tuby plech omyji a následně vyrovnám snad není potřeba příliš rozepisovat.
Na druhou výrobní variantu střechy jsem použil zmiňovaný plech z tuby od hořčice. Čela střechy jsem vyřízl z milimetr tlusté plastové destičky. Konce boků střechy jsem ohnul zpět (na fotce je to vidět jako tenký bílý proužek). Ohnutý plech jsem zatím nechal přitisknutý ke střeše, později jej mírně odtlačím, aby vypadal jako okapový žlábek.
Po vytvarování plechového dílu střechy jsem kněmu sekunďákem přilepil plastová čela.
Při pohledu na vnitřní část střechy je vidět, jaký poskytuje vnitřní prostor. Některé přístroje do něj svoji výškou nebo umístěním zasahují. A také tento pohled prozrazuje původ použitého materiálu.
Do výřezu na pravé straně přijdou izolátorové průchodky sklopné střešní antény. To je také důvod, proč jsem "utekl" od dokončování interéru k výrobě střechy. Na průchoky antény v interiéru navazuje přepínač přijímacích antén. A určení jeho polohy podle výřezu ve střeše je snadnější a hlavně přesnější, než jen pouhé odměřování z fotek a výkresů.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily