Scammell Pioneer "Pickfords" 1/24 novostavba

Už je tomu hodně dávno,když jsem si jako mladej jura někdy po revoluci koupil prvního Scammella od Airfixu .Tenkrát to byl tahač podvalníku pro tanky v měřítku 1/76.Model to byl na svoji dobu docela hezkej.Postupem času,jak jsem modelářsky dozrával a dělal velkou bojovku,tak jsem snil o tom,že to někdy někdo udělá v "pětatřicetině.Existoval sice jakejsi odlejvák,ale ten byl cenově pro mě absolutně nedostupnej.Situace se změnila vydáním pětatřicetiny od Polské fy.IBG.Model je až na kola a nějaké ty drobnosti docela hezkej,ale pro mě,už ty pětatřicetiny zase ztratily to své kouzlo
.Takže přišel čas zhmotnit své sny,v pořádném měřítku a to sice 1/24.Před nedávnem jsem si pořídil v tomto měřítku AEC Militant od KFS a tak si říkám,že tyhle dva "mastodonti"budou spolu tvořit krásné duo Anglické vojenské kostrukce ,těžkých nákladních automobilů.
Na Scammelu je krásné to,že po válce se jich poměrně dost dostalo do civilních rukou,kde ještě odvedly spoustu dobré práce.Navíc se jich poměrně dost dochovalo do dnešních dnů.Mám tedy z čeho vybírat,pro budoucí zbarvení,ale to je zatím ještě vzdálená budoucnoust.
Začal jsem stavbou rámu.Ten je poměrně jednoduché konstrukce a jeho sestavení se obešlo bez problémů.Dále jsem zhotovil pero přední nápravy,jeho uchycení a nápravu samotnou.Tady už jsem se trochu zapotil.Dalším krokem bylo zhotovení zadních per,jejich zavěšení a také,nově zadní náprava s "vahadly" na kterých jsou uchyceny kola samotná.Uvnitř se ve skutečnosti nachází rozvod řetězem k ozubeným kolům.
Další krok bylo zakoupení kol od KFS.Za slušních 1000kč,dostanete 7ks kol,kterýma propadávaj disky.Tohle se Hovardoj nepovedlo a tudíž,na všech jsem musel zvětšovat disky nalepením proužku a dopasováním do kola.Zbytečná ztráta času a hlavně velkej opruz
.
No a pak jsem již konečně mohl na zkoušku postavit rám na kola a to už je hnedle pak o něčem jiném.Teď už se na tomto základě dá stavět.Tak zase příště něco málo.PAvel

Na Scammelu je krásné to,že po válce se jich poměrně dost dostalo do civilních rukou,kde ještě odvedly spoustu dobré práce.Navíc se jich poměrně dost dochovalo do dnešních dnů.Mám tedy z čeho vybírat,pro budoucí zbarvení,ale to je zatím ještě vzdálená budoucnoust.
Začal jsem stavbou rámu.Ten je poměrně jednoduché konstrukce a jeho sestavení se obešlo bez problémů.Dále jsem zhotovil pero přední nápravy,jeho uchycení a nápravu samotnou.Tady už jsem se trochu zapotil.Dalším krokem bylo zhotovení zadních per,jejich zavěšení a také,nově zadní náprava s "vahadly" na kterých jsou uchyceny kola samotná.Uvnitř se ve skutečnosti nachází rozvod řetězem k ozubeným kolům.
Další krok bylo zakoupení kol od KFS.Za slušních 1000kč,dostanete 7ks kol,kterýma propadávaj disky.Tohle se Hovardoj nepovedlo a tudíž,na všech jsem musel zvětšovat disky nalepením proužku a dopasováním do kola.Zbytečná ztráta času a hlavně velkej opruz

No a pak jsem již konečně mohl na zkoušku postavit rám na kola a to už je hnedle pak o něčem jiném.Teď už se na tomto základě dá stavět.Tak zase příště něco málo.PAvel