Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Auto-Moto ‹ Kamiony a těžká technika ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

TATRA 815 AD 28 1:35 vlastna vyroba

Odeslat odpověď
Příspěvků: 188 • Stránka 4 z 13 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13
  • Odpovědět s citací

Re: TATRA 815 AD 28 1:35 vlastna vyroba

Příspěvekod mbactros » 09 zář 2015, 18:02

panacik, pomoze Ti to na to uchytenie?

1f58Z0-99f7fbe51bdb3622a810c304d15c2268-resize.jpg

mbactros
 
Příspěvky: 470
Registrován: 17 led 2010, 11:33
Bydliště: Prešov, SR
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TATRA 815 AD 28 1:35 vlastna vyroba

Příspěvekod panacik » 09 zář 2015, 19:56

Ano ,staci dakujem! =D>

Pozeram,ze si stal vpredu, ja vzadu! :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Přílohy
10246798-tatra-815-ad28-po-nehode-6.jpg
robim: SKODA 1203 viewtopic.php?f=155&t=114812
hotovo:
TATRA 815 AD 28 viewtopic.php?f=166&p=2035104#p2035104
SKODA 110 LS[ viewtopic.php?f=165&t=102801&p=1872524#p1872524
BSS PV 12.16/TATRA 813 125 AD viewtopic.php?f=166&t=88052
Uživatelský avatar
panacik
 
Příspěvky: 1349
Registrován: 30 led 2010, 19:58
Bydliště: prievidza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TATRA 815 AD 28 1:35 vlastna vyroba

Příspěvekod Hynek » 09 zář 2015, 21:37

Dovolil bych si poznamenat, že jen zloměk jeřábů a plošin bylo na vzduchovém pérování, drtivá většina je na listech. Po zahájení výroby se jaksi zjistilo, že se to na vlnovcích převrací a urychleně byla učiněna výrobní změna. Třeba plošin je jen do deseti kusů civilních i hasičských dohromady ;-I Jinak vše vyrobené má vzadu listové pérování.
Hynek
 
Příspěvky: 107
Registrován: 16 čer 2012, 18:17
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TATRA 815 AD 28 1:35 vlastna vyroba

Příspěvekod ja1 » 10 zář 2015, 09:59

Hynek píše:Dovolil bych si poznamenat, že jen zloměk jeřábů a plošin bylo na vzduchovém pérování, drtivá většina je na listech. Po zahájení výroby se jaksi zjistilo, že se to na vlnovcích převrací a urychleně byla učiněna výrobní změna. Třeba plošin je jen do deseti kusů civilních i hasičských dohromady ;-I Jinak vše vyrobené má vzadu listové pérování.


Je to pravda. Asi to sem nepatří, ale když se to tady už nakouslo, tak důvod proč se měchy ukázaly jako nevhodné je trochu jiný. AD125 na podvozku T813 byla zadní náprava také na měchách a problémy s tím nebyly. Při práci musí být jeřáb zapatkovaný a na patky se přenáší jeho hmotnost a pérování je odlehčené a nemá tedy se stabilitou jeřábu nic společného. Problém je ale při tom, když se po zatažení patek pérování znovu zatíží. I když se při vysunutí patek a odlehčení pérování zablokuje, regulační ventil pérování, než se tak stane,sníží tlak v měchách a po odlehčení se nestačí hned vzduch do měchů doplnit a měchy se tak stlačily až na dorazy a výsledkem bylo nejprve poškození dorazu (gumový a je uvnitř měchu ), takže se měch úplně stlačil skřípnul mezi kotevní desky a postupně se rozedíral až následně prasknul. Tím se jeřáb naklonil na stranu (nikdy nepraskly měchy na obou stranách najednou) a jeřáb byl vyřazený z provozu, což byla poměrně častá závada. AD125 je oproti AD28 mrňous tak u něj tyto problémy nebyly. Proto Tatra začala dělat jeřábové podvozky s klasickým pérováním listovými pery a tento problém byl tak vyřešen a u již vyrobených jeřábů s měchy se pérování při opravách předělávalo....
ja1
 
Příspěvky: 105
Registrován: 09 zář 2009, 08:37
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TATRA 815 AD 28 1:35 vlastna vyroba

Příspěvekod pavel behensky » 10 zář 2015, 16:30

Kuci Tatrovácký-moc zajímavé info =D> =D> .Pro mě novinky.Huberte,stavba Ti zatím jde krásně od ruky,moc hezky se na to kouká!! =D> =D> =D> .Pavel
Uživatelský avatar
pavel behensky
 
Příspěvky: 5780
Registrován: 03 zář 2010, 20:06
Bydliště: Svitavy
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TATRA 815 AD 28 1:35 vlastna vyroba

Příspěvekod awan07 » 10 zář 2015, 20:12

A přesně to, mám tady na fóru rád. Že se člověk, kromě hezkého pokoukání i dozví zajímavé informace..
Stavím pomalu,ale jistě
Uživatelský avatar
awan07
 
Příspěvky: 1698
Registrován: 14 lis 2008, 16:40
Bydliště: Ostrava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TATRA 815 AD 28 1:35 vlastna vyroba

Příspěvekod V12JT » 11 zář 2015, 06:23

awan07 píše:A přesně to, mám tady na fóru rád. Že se člověk, kromě hezkého pokoukání i dozví zajímavé informace..


Podepisuju.
Uživatelský avatar
V12JT
 
Příspěvky: 2337
Registrován: 14 bře 2011, 20:14
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TATRA 815 AD 28 1:35 vlastna vyroba

Příspěvekod Hynek » 11 zář 2015, 11:42

Teď si mě ale vůbec nepochopil, ty problémy nebyly se stabilitou při práci plošiny nebo přo jeřábování. Problémy byly s nestabilitou při jízdě, několik se jich převrátilo. Proto došlo k té konstrukční změně, přepouštěcí ventily nejsou dostatečně rychlé, aby zvládaly to vysoké těžiště ježábů a plošin. Ostatně stejné problémy jsou u hasičiských cisteren CAS-32 na podvozcích PR2, tam se taky vlnovce nijak zvlášť dobře nechovají, obrovské problémy s tím pak byly u hasičských čtyřkolek EURO II R55 4x4, mnoho se jich převrátilo, dodatečně na ně proto byly domontovávány stabilizátory.
Hynek
 
Příspěvky: 107
Registrován: 16 čer 2012, 18:17
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TATRA 815 AD 28 1:35 vlastna vyroba

Příspěvekod komisař » 12 zář 2015, 08:48

Potvrzuji Hynka, ví o čem píše.
U hasičských cisteren je příčinou převrácení i styl jízdy řidičů; vysoká poloha těžiště + přelévání vody + rychlá a dynamická jízda do místa zásahu = průšvih.
Pérování "trámcem" (4 nízkotlaké vlnovce na nápravu) proto bylo nahrazeno lehkým kombinovaným pérováním (dva vysokotlaké vlnovce nad skříní rozvodovky s možností přidání vinuté pružiny do vlnovce). Terrna se proto chovají lépe. U nově dodávaných T815-7 CAS 30 je zadní pérování vlnovci pod rámem s přidanými zkrutnými stabilizátory. Řekl bych, že chování této konfigurace je u hasičských cisteren nejlepší.
Další modernizací hasičského podvozku jsou kotoučové brzdy. Jejich zkoušky právě úspěšně probíhají a nové nápravy budou nabídnuty veliteství HZS na jaře 2016 (funkční vzorky resp. prototyp už jezdí, ale sériová výroba je něco jiného). Tato varianta brzdové soustavy pak bude nabízena i pro civilní sektor - z toho důvodu, že se bavím o nápravě bez redukce v náboji kola. Je to zajímavá informace pro návěsové tahače a "lehké" sklápěče T158-8P6R23 4x4 nebo T158-8P6R33 6x6 či T158-8P6R43 8x8 (8x6).
Kotoučové brzdy u nápravy s redukcí v náboji kola jsou nyní ve fázi studie a stavba jejich funkčního vzorku se jeví reálná na přelomu let 2016/17. :wink:
Petr Koliba - bývalý člen bývalého klubu KPM Apolo Kopřivnice

"Nemo me impune lacessit."
Uživatelský avatar
komisař
 
Příspěvky: 8086
Registrován: 09 úno 2006, 07:22
Bydliště: Kopřivnice - Lubina
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TATRA 815 AD 28 1:35 vlastna vyroba

Příspěvekod panacik » 12 zář 2015, 18:46

tak intos na hrubo sedi v budke!
Přílohy
P1100200.JPG
P1100199.JPG
P1100195.JPG
P1100193.JPG
P1100192.JPG
P1100188.JPG
robim: SKODA 1203 viewtopic.php?f=155&t=114812
hotovo:
TATRA 815 AD 28 viewtopic.php?f=166&p=2035104#p2035104
SKODA 110 LS[ viewtopic.php?f=165&t=102801&p=1872524#p1872524
BSS PV 12.16/TATRA 813 125 AD viewtopic.php?f=166&t=88052
Uživatelský avatar
panacik
 
Příspěvky: 1349
Registrován: 30 led 2010, 19:58
Bydliště: prievidza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TATRA 815 AD 28 1:35 vlastna vyroba

Příspěvekod Danny333 » 25 říj 2015, 09:55

Koukám, tady se rodí další pecka =D> =D> =D>
Sleduju a těším se na pokračování, tahle tvoje stavba mě hooodně baví, prostě další parádička ;-I
"Kdo CHCE, hledá ZPŮSOBY. Kdo NECHCE, hledá DŮVODY"

DOKONČENO:

Silocisterna FELDBINDER EUT 40.3
viewtopic.php?f=158&t=82355

Kolové rypadlo VOLVO EW 160C
viewtopic.php?f=158&t=78399

Návěsový podvalník GOLDHOFER STN-L 3-39/80 F2 Bau
viewtopic.php?f=158&t=73323
Uživatelský avatar
Danny333
 
Příspěvky: 305
Registrován: 14 led 2013, 15:10
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TATRA 815 AD 28 1:35 vlastna vyroba

Příspěvekod panacik » 02 kvě 2016, 19:37

no kedze som dokoncil SKODOVKU,mozem veselo hupnut na Tatru!cvilu som musel zas studovat,ale cosik sa uz podarilo vyrobit!
Motorova plosina sa dokoncila a mohol som sa povenovat vsetkemu na nej,zatial je hotovy vyfuk(resp ukoncenie este nie,lebo moznosti je vela :arrow: tak popremyslam)
postupne vzduchovy filter a par hovadiniek k nemu atd atd
Přílohy
P1100980.JPG
P1100979.JPG
P1100978.JPG
P1100976.JPG
P1100975.JPG
robim: SKODA 1203 viewtopic.php?f=155&t=114812
hotovo:
TATRA 815 AD 28 viewtopic.php?f=166&p=2035104#p2035104
SKODA 110 LS[ viewtopic.php?f=165&t=102801&p=1872524#p1872524
BSS PV 12.16/TATRA 813 125 AD viewtopic.php?f=166&t=88052
Uživatelský avatar
panacik
 
Příspěvky: 1349
Registrován: 30 led 2010, 19:58
Bydliště: prievidza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TATRA 815 AD 28 1:35 vlastna vyroba

Příspěvekod V12JT » 02 kvě 2016, 19:43

Krása, pane mistr! =D> =D> =D>
Uživatelský avatar
V12JT
 
Příspěvky: 2337
Registrován: 14 bře 2011, 20:14
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TATRA 815 AD 28 1:35 vlastna vyroba

Příspěvekod pavel behensky » 02 kvě 2016, 19:47

Je to pecka!Tĕším se na další postup.815 já prostĕ můžu!PAvel
Uživatelský avatar
pavel behensky
 
Příspěvky: 5780
Registrován: 03 zář 2010, 20:06
Bydliště: Svitavy
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TATRA 815 AD 28 1:35 vlastna vyroba

Příspěvekod mildatruck » 02 kvě 2016, 20:14

Jako vždy něco z našich luhů a hájů. Nádhera jako vždy. Gratuluji a smekám a těším se na další postup.
mildatruck
 
Příspěvky: 779
Registrován: 24 zář 2011, 22:44
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 188 • Stránka 4 z 13 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY