Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Auto-Moto ‹ Kamiony a těžká technika ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

International Transtar II Eagle

Odeslat odpověď
Příspěvků: 10 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

International Transtar II Eagle

Příspěvekod Jirka 66 » 23 led 2017, 16:45

Ertlovká éra.....
Dalším kouskem pro ukojení mých modelářských vášní se stal International Transtar II Eagle. Pro někoho nevzhledný cabover s kónickou maskou mě naopak učaroval tvarem kabiny zcela odlišným od ostatních amerických "COE krabic". Od kamaráda se mi podařilo sehnat dobový prospekt, leč na starší provedení s kulatými světly. Díky tomu jsem si hned na ebay vydražil další stavebnici tohoto staršího provedení, které Ertl podobně jako u kapotového vozu IH 4300 a IH 4270 odlišil platným provedením (IH 4270 má vzduchové odpružení, trilexy, kratší kapotu, jiné provedení motoru, Transtar Eagle I má rovněž vzduchové odpružení a trilexy, navíc jinak provedený vzduchový filtr, zdvojené výfuky, jiná madla na kabině, jiná již zmiňovaná světla a další).
Stavebnice Transtaru II obsahuje dle obalu přes 250 dílů rozložených na tři rámečky šedého plastu, dva chromované rámečky, jeden čirý, sadu pneumatik, kabinu a interiér kabiny, decaly pro dvě až tři verze plus podrobný návod spolu s předkreslenou maskou pro lakování kabiny a dvoustranu fotek detailů reálného vozu (sice černobílé a trochu tmavé, ale dobrý pomocník). Mimo funkční natáčecí kola přední nápravy včetně pákového spojení k domečku řízení, najdete i tyč od řazení k převodovce či hydraulické válce pro sklápění kabiny.
Další odlišností stavebnic ERTLA od AMT je poměrně detailní provedení interéru a samostatná skla na rozdíl od "vaniček" AMT, tedy spodní díl interéru a vanička ze silného čirého plastu pro vrchní díl kabiny.
0004.jpg
0002.jpg
0001.jpg


Oproti mým původním plánům stavět z krabic, vzhledem k počtu nepostavených modelů a věku, jsem se zase pustil do řady úprav původní stavebnice. Tak nevím kolik se mi toho podaří z té skříně slepit.....
Uživatelský avatar
Jirka 66
 
Příspěvky: 62
Registrován: 28 úno 2013, 10:49
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Transtar II Eagle

Příspěvekod nedlloyd » 23 led 2017, 16:56

Každopádně je to krásnej auťák, tak držím palce ať vytrváš. Na facebooku jich pár proběhlo postavenejch i jako daycab nebo jen 4x2...už aby to vylezlo v reedici...
Hotovo: Mercedes SK 1838 Somat
Uživatelský avatar
nedlloyd
 
Příspěvky: 8895
Registrován: 08 lis 2006, 20:46
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Transtar II Eagle

Příspěvekod neophyte » 23 led 2017, 17:06

Jirko budem pozorne sledovať. Je to nádherný stroj.
Obrázek
Uživatelský avatar
neophyte
 
Příspěvky: 3939
Registrován: 15 lis 2011, 11:47
Bydliště: Nitra
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Transtar II Eagle

Příspěvekod pavel behensky » 23 led 2017, 17:15

Mám ho doma taky Jirko.A máš pravdu-ten model je oproti jiným AMT někde jinde.Je lépe proveden a to auto samo o sobě je fakt hezký.Takže držím palce a hurá na něj.PAvel
Uživatelský avatar
pavel behensky
 
Příspěvky: 5780
Registrován: 03 zář 2010, 20:06
Bydliště: Svitavy
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Transtar II Eagle

Příspěvekod Dick1 » 23 led 2017, 21:35

Taky jsem měl tu možnost si obsah krabičky prohlídnout a je to úplně jinde, než reedice AMT. Kdyby vyšel v reedici, bylo by to super.
Předloha se mě moc líbí, mám rád US trucky 70tých let.. I ty obtisky, co nabízí krabička jsou krásný, ale kromě nich je opravdu z čeho vybírat, protože Transtaru II bylo vyrobeno opravdu hodně.
Richard
Dick1
 
Příspěvky: 413
Registrován: 22 pro 2009, 08:32
Bydliště: Domažlice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Transtar II Eagle

Příspěvekod Jirka 66 » 24 led 2017, 09:26

Ahoj kluci. Na úvod mého druhého vstupu se musím přiznat - model je již hotov ve vitrínce, takže vás ochudím o pomocné rady. Limit vkládání pouze 10 fotek mě omezil včera jen na úvod a postup stavby tak kouskuji dle tohoto limitu. Dnes tedy zahájení stavby. Rozhodl jsem se pro obtiskovou verzi, která je na krabici abych využil krásné obtisky s tím že další verze využiji třeba jinde. Že to ve finále s tak velkými obtisky na tvarově členité kabině nebylo snadné je asi jasné, ale k tomu se dostanu. Tím bylo dáno i barvení rámu a interiéru. Začínám logicky motorem stejně jako návod. Pro nedostatek detailních fotek konkrétního motoru Detroit Diesel jsem se tentokrát omezil jen na doplnění hadic od vzduchového kompresoru a kabelů od alternátoru (dalším důkazem kvality stavebnice je fakt, že zde alternátor netrčí ve vzduchu jako u ostatních stavebnic, ale je upevněn na napínací kulise). Dle návodu jsem v první fázi nastříkal motor červeně, ale pak jsem si řekl že Detroit Diesel má přeci jinou barvu (Karel Krejčí se zmínil, že červenou barvu měly snad jen motory po repasi?). Po obíhání modelářských prodejen jsem nakonec našel tu nejbližší barvu modrozelenou polomatnou od Revellu č.365.
0018.jpg
první verze
0039.jpg
motor v barvě DD už v rámu


Lehkou nevýhodou stavebnic ERTLA je skutečnost, že motor se vsazuje do rámu během stavby rámu, čemuž je potřeba přizpůsobit stavbu, takže se na rám snažím nalepit vše co bude ve stejné barvě bez ohledu na postup v návodu - uložení kabiny, držák baterií a další, abech toho mohl co nejvíc nabarvit najednou, než vsadím hotový motor a mohu dokončit stavbu rámu - přední příčku a přední nápravu. Dodělávám opět vzduchové vedení, vedení paliva (zde jsem hodně experimentoval, protože jsem neměl dost podkladů) a tentokrát jsem se rozhodl i pro vedení elektrických kabelů do světel.
0056.jpg
0055.jpg
0051.jpg


Poprvé jsem se více věnoval nádržím. Kromě sundání chromu v brzdovce a zacelení dělící roviny jsem odbrousil i reliéf pásků nádrže a reliéfu mezikruží na dnech nádrží, které by se dali těžko brousit a tmelit. Z tenké destičky jsem pak udělal nové kruhy a nalepil na zabroušená dna. Bohužel trefit super kruhový tvar a souosost je velký problém. Pro příště zvolím jinou variantu a to, že si nechám namnožit dna z GMC ASTRO,která jsou celá, nedělená a mají stejný průměr. Nyní přišly na řadu nové pásky. Využil jsem odpadu - vnějších rámečků od leptů CTM, prořízl drážku, z kulatiny od Evergreenu vyrobil upínací téčka a s pomocí černé elektrikářské izolační pásky udělal gumové podložky pod pásky. Přidal jsem ještě oválný nálitek z destičky pro vstup palivových hadic a Alcladem nastříkal hliníkový odstín.
0022.jpg
0028.jpg
0049.jpg
0059.jpg
0070.jpg

Uživatelský avatar
Jirka 66
 
Příspěvky: 62
Registrován: 28 úno 2013, 10:49
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Transtar II Eagle

Příspěvekod neophyte » 24 led 2017, 10:07

Výborná práca. Uz aby som sa posunul ďalej aj ja... Btw. To vkladanie riesim tak ze dám 10 obrázkov a pokračujem v ďalšom príspevku. Napísem pokračovanie a hotovo. Čím viac foto tým lepšie.
Obrázek
Uživatelský avatar
neophyte
 
Příspěvky: 3939
Registrován: 15 lis 2011, 11:47
Bydliště: Nitra
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Transtar II Eagle

Příspěvekod Jirka 66 » 24 led 2017, 12:56

Díky za radu, zkusím [-o<
Uživatelský avatar
Jirka 66
 
Příspěvky: 62
Registrován: 28 úno 2013, 10:49
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Transtar II Eagle

Příspěvekod Jirka 66 » 24 led 2017, 13:49

Lehké úpravy se dočkal i výfuk, respektive výfuková roura - ve stavebnici plný materiál navíc ze dvou půlek, takže jsem nahradil tenkostěnnou trubkou od firmy Litomyský o průměru 5 mm.
0020.jpg


Přišel čas na interiér. Už jsem psal, že ERTL nepoužívá systém vaniček, ale zde je to ozvláštněno ještě tím, že se na šasi zasazuje podlaha kabiny na kterou se umisťují sedadla, přístrojová deska, zadní stěna s lůžkem a poté vnitřní díl kabiny. Zde varuji následovníky na prostor za sedadly, kam musí přijít stěna oddělující spací prostor s lůžkem. Sedadla jsem musel posunout trochu více dopředu než bylo naznačeno na podlaze, chce to na sucho vyzkoušet. Na další problém jsem narazil při nasazování vnitřní kabiny, kdy vadil volant. Přestože vše jsem lepil jak bylo určeno - místa lepení mají jasnou pozici - volant je prostě překážkou a ve finále je trochu vykloněný:o(
0033.jpg
0038.jpg
0060.jpg


Na řadu přišlo barvení kabiny. Jak už jsem v úvodu psal vybral jsem si stavebnicovou verzi s bílou čtvrtinou kabiny a obtisky s pruhy a kudrlinkami. Zakrývací maska v návodu aplikovaná na samolepící fólii fungovala dobře, i když mi to trochu místy podfouklo a já musel retušovat:o). Barva většiny kabiny, která je popsána v návodu, nemá přesné dávkování a především ukázkové odstíny barev Testor už neexistují. Došlo tedy na odborný odhad a míchání hnědé a oranžové do přibližně skořicového nádechu. Na některých webech jsem viděl dokonce oranžovou v kombinaci s béžovým vrškem o kterém jsem taky trochu uvažoval. Obtisky, ač z letité stavebnice se nerozplynuly po hladině vody, ale práce s napasováním na členitý povrch kabiny byl fakt zážitek i za pomoci kouzelných změkčujících a napínacích vodiček nejsem se svou prací spokojený. Ale na dálku je to pěkný!
0030.jpg
0072.jpg
0073.jpg
0075.jpg


A na samotný závěr se mohla kabina nasunout na vnitřní díl, nalepit chromované díly kabiny a umístit kabely ke světlům.
0053.jpg


Takže další International hotov. teď už jen Eagle I, 4270, S2574 a S2575, Lone Star a Pro Star,...mezi tím možná ještě udělají Work Star a pak asi já budu Death Star!
Uživatelský avatar
Jirka 66
 
Příspěvky: 62
Registrován: 28 úno 2013, 10:49
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Transtar II Eagle

Příspěvekod awan07 » 28 led 2017, 18:40

No vidíš, jak se pěkně angažuješ..
Nikdy jsem netušil, že něco takového existuje, ale vypadá to dobře. Tak jen tak dál a pokračuj.
Stavím pomalu,ale jistě
Uživatelský avatar
awan07
 
Příspěvky: 1698
Registrován: 14 lis 2008, 16:40
Bydliště: Ostrava
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 10 • Stránka 1 z 1

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY