Stránka 1 z 1

Honda NSR 500 '94 Doohan Tamiya 1/12 (WGP Champions Series)

PříspěvekNapsal: 20 říj 2021, 23:13
od Grooverider
Při začínajícím podzimu si založím chlívek. Bude to vlastně trojstavba NSR 500 a jako první si dám verzi z roku 1994, kde měla motorka Micka Doohana dvě barevné verze a já budu dělat tu z druhé poloviny sezony, viz foto. Budu dělat spoustu věcí zaráz pro všechny 3 motorky, takže to asi chvilku potrvá, než bude nějaký progres, ale musel jsem do něčeho říznout. Zatím mám navíc jen obtisky od Studia27, stupačky a uvidím, co mi ještě cvrnkne do nosu. Jako první porod bude asi karbon na airboxu, ale vlastně ještě předtím mě čekají rešerže z nějakých fotek, co strejda google nabídne. Co ale vím z minulosti, NSR se v letech 94-99 skoro nezměnila, tak snad nebude potřeba moc úprav.
V roce 94 Doohan získal první titul v pětikilech a je to takový můj dlouhodobější koncept stavět motorky mistrů světa, ale rozhodně nejen ty. Takže hezkej podzim všem a snad do vánoc přidám nějakej update. :)
PS: Vtipné jsou cenovky na dvou krabicích v hodnotách 519 a 565Kč.

Re: Honda NSR 500 '94 Doohan Tamiya 1/12 (WGP Champions Ser

PříspěvekNapsal: 23 říj 2021, 20:31
od Atos
Moc se na ten Tvůj projekt těším ;-I
Tuto NSERU z roku 1998 považuji za nejkrásnější stroj, který kdy Tamiya vytvořila. Snad někdy budu mít štěstí a bude mi také říkat pane. Už nejde sehnat :'-( Zatím se budu kochat Tvou prací, bude to nádhera ;-I

Re: Honda NSR 500 '94 Doohan Tamiya 1/12 (WGP Champions Ser

PříspěvekNapsal: 04 led 2022, 20:17
od Grooverider
Atos píše:Moc se na ten Tvůj projekt těším ;-I
Tuto NSERU z roku 1998 považuji za nejkrásnější stroj, který kdy Tamiya vytvořila. Snad někdy budu mít štěstí a bude mi také říkat pane. Už nejde sehnat :'-( Zatím se budu kochat Tvou prací, bude to nádhera ;-I


Je pravda, že sehnat tyhle starší modely je už težký a jak zjištuju, tak úplně nejhorší je to s obtiskama, protože jsou skoro až nepoužitelný, ale tady mám naštěstí ty od ST27, takže do tuhýho půjde až při dalších variantách.
Mám zatím slepené všechny 3 motory a budu je zanedlouho tmelit, brousit a pak začnu pomalu s barvami, ale musím ještě vymyslet, jak udělat karbon na tom airboxu, protože nanášením obtisků bych u toho zešedivěl ještě víc než teď jsem.. Karbon má hodně jemnou strukturu a pokusím se najít nějakou jemnou síťovinu nebo to bude zase silonkovej pokus jako u Biaggiho Yamahy.

A jedna vsuvka, jak člověku občas něco přiletí pod nos, viz foto. Kupoval jsem tátovi k vánocům knížku k výročí 90 let Brněnskýho okruhu a v roce 1994 tam bylo zrovna tohle.. Solidní náhodička a už z té fotky je jasné, že budu muset trochu předělávat spodní kapotu, protože jsou v ní ty nádechy jinak.
Chystám se taky použít poprvé magnety místo těch šílených originál šroubků, co modely trochu hyzdí, takže budu zkoušet spoustu nových věcí a bude asi i hodně legrace.

Re: Honda NSR 500 '94 Doohan Tamiya 1/12 (WGP Champions Ser

PříspěvekNapsal: 04 led 2022, 22:14
od SuperSonic
Já jsem stavěl jen tu 1998 a doporučil bych ti vymaskovat a nastříkat všechny bílé a oranžové plochy ( oranžovou budeš stříkat i kola ). Vymaskovat to není až tak obtížné a předejdeš tím spoustě problémů. Červený obtisk dole na kapotě, čísla a nápisy naneseš v pohodě. Jestli budou obtisky stejné jako ty moje tak s výfuky budou potíže já jsem musel použít jiný karbon.
Podobný postup bych uplatnil i u verze 1999, co nevíc ploch nastříkat.

Re: Honda NSR 500 '94 Doohan Tamiya 1/12 (WGP Champions Ser

PříspěvekNapsal: 04 led 2022, 22:20
od peteru
Drzim palce, at se uprava spodni kapoty povede. Hlavne dolni linie, u techto starsich stroju je vcelku, u modelu Tamiya je tam veliky vykus pro odvod vzduch ze spodniho chladice. Blby je, ze vsechny arsiky od Studia pocitaji s timto vykusem a dekaly v tomto miste jsou rozdelene. Je mozne, ze cast obtisku ti po uprave kapoty nebude sedet. Napr. u teto verze je ten oranzovy pruh nad napisem Repsol udelany tak, ze u upravene kapote ho bude kus chybet. Takze jak ten pruh, tak i velike cervene pole asi bude potreba striknou.
https://1999.co.jp/eng/10095981

U tve verze tam jsou jenom napisy, mozna budes muset domalovavat casti pismenek.

Re: Honda NSR 500 '94 Doohan Tamiya 1/12 (WGP Champions Ser

PříspěvekNapsal: 14 led 2022, 21:26
od Charon
Tady jsem to prehlidl.
Rozdilu je vic. Treba brada na predni kapote. Je mnohem ostrejsi nez ve stavebnici kde je radius. A tusim i kyvka z jedne strany taky. A dalsi vec, kterou bych neresil, airbox by mel byt o kousek vejs. Obe hrdla

Na motorkarich je zase historie ohledne nsr500 od 84 do 02

https://www.motorkari.cz/clanky/veteran ... 46777.html

Re: Honda NSR 500 '94 Doohan Tamiya 1/12 (WGP Champions Ser

PříspěvekNapsal: 07 led 2023, 22:40
od Grooverider
Vracím se pomalu k tomuhle tématu.
Co se týče úprav, tak i na schématu obtisků od Studia jsou naznačené opravy, kde se má co předělat a je to ten výdech na spodku kapoty, kterej předělám i s tím úhlem, co psal Charon, plus nadstavit podsedlovku, kde je ten bobek za sedlem mírně klesající dolů na modelu, ale v reálu to bylo pěkně rovné, takže budu muset sehnat nějakej dobrej tmel. Obtisky jsou sice rozdělené, ale tak šikovně, že jen nápis Honda je ze dvou dílů, takže s tím nebude extra moc práce.
Pravá část kyvky je na většině fotek jiná, ale to měnit nebudu, protože to je tak zralý na úplně novej díl.... Ale našel jsem fotku z muzea Hondy a tam je kyvka na tomto modelu taková, jako je na modelu.
Zatím jsem udělal úpravu na držácích stupaček, kde je dole původní stav, nahoře upravený díl, to vše na předloze z fotky. ;) Mám k tomu i stupačky a tu tyčku řadičky od Top Studia, takže by to mělo vypadat hned o něco líp.

Re: Honda NSR 500 '94 Doohan Tamiya 1/12 (WGP Champions Ser

PříspěvekNapsal: 03 zář 2023, 23:08
od Grooverider
Zdravím po delší době. Snažím se zase nasednout do sedla.
Zatmelil jsem spodek kapoty a nadstavil podsedlovku. Dal jsem to nasucho dohromady a pasuje to skvěle. Ted jen vymyslet ty magnety u kapot anebo se na to vykašlat...? Místa na úpravu tam moc není, ale zkusím to nějak vymyslet. Pokud rozchodím pistol, tak snad brzo budu i barvit.. Zatmelil jsem i vnitřek kyvky, ale ten budu lepit dohromady, až budu mít nachystanej zadní tlumič. Je to tu řešené tak nešikovně, že se nedá kyvka samostatně slepit dohromady bez vsazení tlumiče do obou kusů.

Re: Honda NSR 500 '94 Doohan Tamiya 1/12 (WGP Champions Ser

PříspěvekNapsal: 09 zář 2023, 16:14
od ondreee
Grooverider píše:Zdravím po delší době. Snažím se zase nasednout do sedla.
Ted jen vymyslet ty magnety u kapot anebo se na to vykašlat...? Místa na úpravu tam moc není, ale zkusím to nějak vymyslet.


Ahoj Groowerider :)
na magnety by som sa nevykaslal. Tie obrovske mimomierkove sroby strasne spatia aj inak super vypracovane modely.
Chapem, ze ked je malo miesta, zle sa s magnetami pracuje.
Mne sa ale osvedcilo v takych pripadoch pouzit miesto magneta alebo skrutky mosadzny trn, ktory ma priemer plus minus podobny ako srobik od Tamiye. Trn som jednoducho strcil do otvoru pre srob tak, aby nepretrcal cez kapotaz, po presnom napasovani ho jemne chytil sekundakom o kapotu a potom to cele zalial skundakom.
Ked sa to podari, tak sa to da bez problemov opatovne poskladat a rozobrat.