Honda NS500 bola vyvinutá pre sezónu 1982 Road Racing World Championship Grand Prix a poháňal ju prvý dvojtaktný závodný motor japonského výrobcu. Pre dosiahnutie čo najkompaktnejšieho stroja s nízkym ťažiskom sa v Honde rozhodli pre motor V3 oproti konkurenčným štvorvalcom. Prostredný valec smeroval nadol a ostatné dva v 112° uhle nahor. Výfuky z horných valcov boli vyvedené cez rám do zadnej časti a z dolného valca bol výfuk vedený spodom takmer ako pri motokrosových strojoch. Od 6-teho závodu TT Holandsko bol dvojitý priehradový rám tvorený hlinníkovými profilmi štvorcového tvaru.
NS500 bol ľahký motocykel: dostal zadný karbónový kotúč a Comstar kolesá, a mal suchú váhu iba 119 kg, porovnateľnú s vtedajšími cestnými modelmi objemu 125cc. Dodatočná pozornosť bola venovaná umiestneniu ťažkých komponentov do spodnej časti, čím bolo dosiahnuté nízke ťažisko. Motocykel tak dosahoval vynikajúcu rýchlosť pri zatáčaní a skvelé zrýchlenie vďaka jazýčkovým ventilom a získal hneď 3 víťazstvá v prvej sezóne.
To najlepšie ale malo ešte prísť: v roku 1983 bola ešte vylepšená akcelerácia vďaka novému systému ATAC (automatická zosilovacia komora krútiaceho momentu) a F. Spencer doviedol stroj až do víťazstva šamionátu jazdcov. Honda si zároveň doviezla domov víťazsvo v pohári konštruktérov. Počas sezóny 1984 bola NS500 nahradená novým štvorvalcom NSR500. Dve z piatich víťazstiev F. Spencera boli na stroji NS500, pričom R.Mamola získal ďalšie dve na V3 stroji na jeho ceste za druhým miestom v pohári jazdcov. Obaja jazdci tak doviedli Hondu k zisku druhého titulu za sebou v pohári konštruktérov.
(zdroj: Návod Tamiya 14125)
Tak som sa po dlhom čase rozhodol pustiť do tejto stavebnice. Bude to krabicová verzia s číslom 1 - Freddieho Spencera, obohatená o nity a skrutky TS.